קלאסיקה של יינות במועדון יולו

במפגש ה- 66 של מועדון יולו (YOLO), אתגר המארח את המשתתפים בטעימה עיוורת של מגוון יינות, בעיוורון מוחלט, שכן הם לא קיבל כל רמז של חוט מקשר בין היינות. פה ושם הם הצליחו להעריך נכונה את מקור היין ומאפייניו

ושוב כהרגלנו קיימנו את מפגש יולו (YOLO) החודשי; המפגש ה- 66 מאז הקמת המועדון. המארח אתגר אותנו בטעימה עיוורת של מגוון יינות, בעיוורון מוחלט, שכן לא קיבלנו כל רמז של חוט מקשר בין היינות (ואכן אין חוט מקשר למעט ההנאה משתייתם, האוכל שהתלווה אליהם, והחברות הטובה סביב השולחן).
בגאווה לא קטנה ציינו כי פה ושם הצלחנו להעריך נכונה את מקור היין ומאפייניו העיקריים, כך שנראה כי הניסיון עושה את שלו.

החגיגה החלה עם בקבוק יין לבן איטלקי צונן, לצדו של קוקטייל סרטנים טעים ביותר.
LIVIO FELLUGA, PINOT GRIGIO FRIULI 2007
פריולי הוא שמו של המחוז הצפון מזרחי של איטליה, השוכן על הים האדריאטי, ובירתו היא אודינה.
ליביו פלוגה פיתח את פעילות היקב בגבעות פריולי, בעיקר לאחר שובו הביתה בתום מספר שנות שבי בידי בעלות הברית במלחמת העולם השנייה. כיום הוא מעבד יחד עם ילדיו 135 הקטאר כרמים של ענבי יין, ומייצר כ– 650 אלף בקבוקים בשנה. היקב מייצר מגוון יינות אדומים ולבנים מזנים שונים. יין הדגל שלו הוא "פיקוליט", על שם הענב ממנו הוא מיוצר – יין בגוון זהב ישן המשלב חמיצות ומתיקות נהדרות.
בטעימה שלנו שתינו את הפינו גריג'יו, שמאוד מצא חן בעינינו. יין זה מתפתח על שמריו למשך שישה חודשים לאחר התסיסה, לאחר מכן מבוקבק וממתין במשך חודשיים נוספים לפחות במרתפי היקב. מאפייניו בדרך כלל הם צבע קש זהוב, פרחוניות עשירה וריחות מישמש, דבש ואניס, וכמובן טעמי פרי מגוונים.
רשמי הטעימה של יולו: צבע קש זהוב וצלול. ריח של עשב צעיר, פרחוניות, ריחות סובטרופיים ואגס. אף המזכיר במידה מסוימת את הריזלינג. בחך מגוון פירות, חומציות נעימה, איזון טוב. סיומת טובה.
ציון יולו 14.7 = 89-90. מחירו באירופה 45 אירו. מומלץ מאוד.

LONGBOARD, RUSSIAN RIVER VALLEY SYRAH, 2005
יקב זה בעמק סונומה מוכר לרבים. מה שכנראה פחות מוכרת היא העובדה שמייסד היקב הוא בחור ממוצא ישראלי בשם עודד שקד, אשר למד ייננות בארה"ב בדייויס, והקים את היקב בשנת 1998. השם משקף את האהבה המשולבת של עודד שקד ליין ולגלישת גלים.
רשמי הטעימה של יולו: צבע אדום כהה מאוד ואטום. שוליים אדומים/סגולים. ארומות של פירות אדומים משולבים בריחות אדמה ועור לצד פרחוניות ותבלין מודגש. יין פירותי ואלכוהולי. גוף בינוני, קצת תוקפן. סיומת ארוכה. נעים לשתייה.
ציון יולו 14.5 = 89.
קוריוז מעניין: חלקנו חשבו כי מדובר ביין ישראלי בשל מאפייניו. מחירו בחנויות בארה"ב קצת מעל 20 דולר.

RESERVE DE LA COMTESSE, PAUILLAC 2004
חזרנו לעולם הישן והבטוח בדרך כלל. היין השני של PICHON LALANDE . בלנד של קברנה סוביניון, מרלו, וקברנה פרנק. רוברט פארקר העניק לו ציון של 88-90 וציין את איכותו הטובה כיין שני של היקב. גם אנחנו אהבנו את היין.
רשמי הטעימה של יולו: צבע אדום כהה יפה ועמוק. אף מורכב ועשיר. שילוב חזק של ריחות אדמה, עור ותבלינים. יין בעל אופי ונוכחות, ניכר כי יכול עוד לחיות ולהתפתח למשך מספר שנים. סיומת ארוכה אך מעט מרירה.
ציון יולו  14.9 = 90. מחירו 280 ₪.

CANTINA DI MONTALCINO BRUNELLO DI MONTALCINO, PALAZZO COMMUNALE 2003
ברונלו עשוי מ- 100% סנג'ובזה. היקב הוקם ב– 1975 ומשתמש בענבי עשרות כורמים מהאזור . 2003 לא היתה שנה קלה באזור זה, ולכן אין לפתח ציפיות גבוהות מברונלו מבציר 2003.
רשמי הטעימה של יולו: יין בעל אף מתקתק. גוף חזק אבל יין מאוד טאניני, בעל חומציות גבוהה, לא מאוזן.
ציון יולו 12.9 = 86. מחירו 230 ₪. 
ניתן למצוא יינות טובים בהרבה במחיר זה.

PODERI ALDO CONTERNO, BAROLO 2005
אלדו קונטרנו
מוכר כיצרן יינות ברולו איכותיים, כמובן על טהרת זן הנביולו מאזור פיימונטה.
רשמי הטעימה של יולו: צבע אדום עמוק צלול ומרשים. ריח נפלא ועשיר המשלב פירות אדומים, פרחוניות נעימה, פלפל ירוק, וניל ואפילו קצת פרי הדר. גוף בינוני. טאנינים בולטים. טעמי פרי אדום, שוקולד. סיומת ארוכה וטובה.
ציון יולו 14.7 = 89-90. מחירו 360 ₪.

FOURRIER, CHAMBOLLE MUSIGNY, VIEILLE VIGNE 2006
יין מתת האזור של קוט-דה-נויי (cotes de nuit) אשר באזור הבורגון. היין מיוצר מענבי פינו נואר מגפן בוגרת מאוד.
רשמי הטעימה של יולו: לצערנו קיבלנו תחושה כי היין ממש התקלקל (ידוע כי יינות בורגון לא מתלהבים מנסיעות), וחברי המועדון מאוד לא נהנו מהיין באופן גורף. היין היה אגרסיבי מאוד, על גבול החמוץ, הסיומת עפיצה ומרירה מאוד. הצבע והריח נתנו להבין אמנם שהמדובר ביין מבית טוב, אבל כאמור הטעם קלקל לנו את החוויה ממנו.
ציון יולו 13.1 = 86. מחירו 236 ₪.

BOUCHARD PERE ET FILS, BONNES MARES GRAND CRU 2006
על מנת להפיק ממנו את מירב ההנאה החושית מלכתחילה, את היין הזה כבר לא שתינו בטעימה עיוורת.
מדובר ביין יוקרתי ואיכותי שנרכש ביתרות כספי מועדון המצטברות לאורך תקופה, וכפי שכבר ציינתי בעבר – זהו אחד מיתרונותיו הגדולים של מועדון יין מסוג זה, שניתן להכיר בזכותו יינות יקרים במחירים שאדם מהשורה לא ירשה לעצמו לקנות לבדו.
חלקנו טעמנו יין זה אצל דרך היין לפני מספר חודשים. מאוד התלהבנו אז, ונהנינו להתלהב שנית לצדם של חברינו למועדון אשר נהנו ובירכו על הבחירה.
רשמי הטעימה של יולו: צבע שיזף אדום מקסים, אף נפלא, אלגנטי, ריחות קפה, פירות יבשים, פטל, פרי שחור, אדמה.
יין מאוזן בצורה מדהימה, בעל גוף מלא, מורכב, טעמי פרי אדום ושחור, שוקולד, קפה. סיומת ארוכה, נעימה ומעולה.
היין עדיין צעיר, וניכר כי שווה גם לחכות ולשתות אותו בעוד מספר שנים ולהגביר ההנאה. ציון יולו 17.3 = 95. מחירו 1200 ₪.

לא פירטתי כל אחת מהמנות שהוכנו על ידי בעלת הבית, אבל אני יכול להבטיח לכם שגם בהיבט זה לא סבלנו. נהנינו מההתאמה בין מנות הבשר למיניהן לבקבוקי היין, וגם מהגראפה שסגרה את הארוחה. המפגש הבא בסוף מארס.

YOLO – you only live once
YOLO – you only live once הוא מועדון חברים חובבי יין אותו הקמנו בשנת 2004. כולנו חובבי יין ותיקים, אשר החלטנו ליהנות יחדיו מהתחביב המשותף.אנו מתכנסים לערב יין ואוכל מדי יום ה' האחרון בחודש בביתו של חבר מועדון ולפי תוכנית שנתית קבועה מראש, בכ- 10 מפגשים שנתיים.
המארח קובע את תוכנית הערב ורוכש היינות. נוהגים לטעום כ– 7-8 יינות שונים בערב, לכתוב ההתרשמות מהיין בטבלאות מוכנות ולתת ציון, על בסיס 20. כל יין נטעם, והחברים מציגים בעל פה כל אחד בתורו את דעתם ואת הציון. ממוצע הציונים נרשם ומתועד.
המטרות אותן קבענו לעצמנו – ליהנות, להכיר יינות שונים מהארץ ומהעולם, ברמותיהם השונות, ללמוד ולהעמיק בתחום היין ולגלות בו גילויים חדשים, וכאמור ליהנות מהערב המשותף. לכן אנו גם נוהגים לעיתים לגוון ע"י שילובו של בעל מקצוע מתחום היין, ובביקורים משותפים ביקבים ובטעימות.
אנו מחווים דעתנו על היינות בפרמטרים המוכרים ובהתייחסות רצינית, אבל אנו מייחסים החשיבות קודם כול לאווירה המיוחדת שיצרנו, ולחווייה הכוללת של שתית יין בחברותא ובלוויית אוכל מתאים, שגם הוא זוכה לתשומת לב מדי מפגש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר