רגע לפני שהמתוק הופך למר: סכנות המחלה וטיפול בסוכרת (סוג 2)

הסוכרת היא מחלה איומה שסיבוכיה מאיימים על החולים גם כאשר נראה כאילו הם מצליחים לאזן את רמות הסוכר באמצעות תרופות ו/או אינסולין. תשישות, כאבי רגליים, קריסת כליות, יתר לחץ דם, עיוורון, נמק בגפיים המחייב כריתה, בעיות בתפקוד המיני, אירועי לב ומוח – כל אלה הם המסלול אליו מגיעים לבסוף כל חולי הסוכרת

לאחרונה פרסמה האגודה הישראלית לסוכרת כי גברים חולי סוכרת נמצאים בסיכון מוגבר לחלות בסרטן המעי הגס. מדי עשור מכפילה אוכלוסיית הסוכרתיים בעולם את עצמה, ועומדת כיום על 100 מיליון. האם ניתן לבלום את מחלת הסוכרת? האם ניתן לבלום את סיבוכיה, העלולים להגיע גם לכריתת איברים ועיוורון?

מחלת הסוכרת, ממנה סובלים למעלה מ-100 מיליון אנשים ברחבי העולם, מתפתחת כתוצאה מתפקוד לא תקין של הגוף ביחס להורמון האינסולין בדם. האינסולין מעביר את הגלוקוזה מהדם לתאי הגוף לצורך אנרגיה, ולכן אי קליטת הגלוקוזה או מחסור באינסולין גורמים לעודף גלוקוזה בדם ולרעב ברקמות.

סוכרת מסוג 2 מופיעה על פי רוב מעל גיל 30, כאשר הרקמות מגלות התנגדות לפעולת האינסולין. המחלה מופיעה באיטיות. הסיבות למחלה אינן ידועות בבירור. למחלה יש מרכיב גנטי אך כפי הנראה, לאורח החיים יש חשיבות מכרעת על החרפת המחלה וסיבוכיה.
המחלה מתפתחת ומחריפה בהדרגה, והחולים נדרשים ליותר ויותר טיפול עם חלוף השנים. גילוייה נעשה לעיתים קרובות ע"י בדיקת דם פשוטה, ובכל זאת חיים בארץ עשרות אלפי אנשים שחולים בה שאינם מודעים לכך.

הסוכרת נחשבת למחלה חשוכת מרפא. היא דנה את אוכלוסיית החולים בה לחיים מוגבלים.
הסוכרת היא מחלה איומה שסיבוכיה מאיימים על החולים גם כאשר נראה כאילו הם מצליחים לאזן את רמות הסוכר באמצעות תרופות ו/או אינסולין. תשישות, כאבי רגליים, קריסת כליות, יתר לחץ דם, עיוורון, נמק בגפיים המחייב כריתה, בעיות בתפקוד המיני, אירועי לב ומוח – כל אלה הם המסלול אליו מגיעים לבסוף כל חולי הסוכרת.
למרות זאת, יש דרכים לבלום את המחלה וסיבוכיה, ע"י אורח חיים נכון וטיפול מיוחד.

לפניכם מספר דרכים בעזרתן ניתן להקל את סיבוכי המחלה:
1. ההכרה במחלה – רוב חולי הסוכרת, בעיקר בשלבי הביניים של המחלה, לא תופסים את עצמם כחולים, ולכן גם לא פועלים לשיפור מצבם. התפיסה כי אם הם אינם מוגבלים פיזית, ו"רק נוטלים כמה כדורים מדי יום", לא עושה אותם חולים, היא טעות. מי שנזקק לתרופות או לזריקות אינו בריא. רק חולים נזקקים לתרופות או לזריקות. רק הכרה זו יכולה לגרום לחולה לרצות לבצע פעולות יסודיות לשיפור במצבה או במצבו.
2. תזונה תומכת בריאות – תזונה נכונה יכולה לעזור לגוף לשפר את מערכותיו. ניסיון של שנים עם חולי סוכרת מסוג 2, הביא למספר המלצות שהמאפשרות התאמה אישית לכל חולה בהתאם למצב בריאותו, מבחינת סוג המאכלים, הרכבם, תדירותם, תזמונם ואופן אכילתם.
3. פעילות גופנית מבוקרת – הפעילות ממריצה את מחזור הדם, כך שהוא מסוגל לזרום ביתר קלות לאיברי הגוף השונים. הליכה מבוקרת של חצי שעה מדי יום, או שחייה, בשעות הבוקר, יסייעו לגוף לשפר את מערכותיו, וכן יעניקו לחולה הרגשת חיות ומרץ מחודשים.
4. הפחתת לחצים נפשיים – מתחים ואי-שקט נפשי הנגרמים מאורח החיים המהיר והתחרותי שרובנו מנהלים, הם גורם נוסף בהחרפת סיבוכי המחלה. עלינו לזהות מהם הגורמים המלחיצים בחיינו, ולנטרל אותם עד כמה שניתן.
5. שינוי מדורג באורח החיים – היכולת לשנות את אורח החיים היא נקודת מפתח בהצלחה בטיפול בחולי סוכרת. קל מאד לדעת שצריך לשנות את הרגלי האכילה, אבל פחות קל לעשות זאת. ללא יצירת תנאים המאפשרים שינוי שכזה, לא ניתן לעזור לחולי הסוכרת באופן משמעותי.

במהלך שנות פעילותי במכון הבינלאומי לטיפול בסוכרת, נתקלתי במקרים רבים של חולים שבלמו את התפשטות המחלה, ואף הפסיקו את הטיפולים התרופתיים, על-ידי יישום נכון של חמישה הרכיבים האלה. כיום מעביר המכון סדרות טיפולים בנות 2-4 שבועות, המשלבות טיפולים מהרפואה הקונבנציונלית והרפואה האלטרנטיבית.
הטיפול, הנעשה בפיקוח רפואי מלא בן 3 מפגשים ביום, מאפשר לאדם לבודד את עצמו מכל הגורמים למחלה, ולהתרכז בריפוי וללמוד כיצד להתמודד בהצלחה עם המחלה. מטרת הטיפול להביא לשחרור מלא מנטילת תרופות וזריקות אך בעיקר, לשחרור מסיבוכי המחלה.


הכותבת היא ד"ר שולמית לוריא, נהמכון הבינלאומי לטיפול בסוכרת
טל. 09-9547989
www.diabetter.co.il


המכון הבינלאומי לטיפול בסוכרת מטפל בעזרת שיטות רפואיות חדשניות, המשלבות רפואה קונבנציונלית עם רפואה אלטרנטיבית, בחולים הסובלים מסיבוכי מחלת הסוכרת מסוג 2. המכון מפעיל סדנאות טיפולים שתפקידן לשחרר את המטופל מסיבוכי המחלה ומנטילת תרופות וזריקות. הטיפול האלטרנטיבי מתבסס על מחקר ומעקב של שנים רבות אחר ריפוי צמחי שהתגלה ברפואה שבטית ברחבי העולם. המטופלים מלווים ע"י צוות רפואי צמוד האחראי על הניהול הרפואי של הסדנה. במידה ומטופל לא מגיב לטיפול בהצלחה, כספו מוחזר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר