רוצים לשפר את טעם הירקות והפירות: יוקם מאגד ביוטוב הפועל בתחום האגרו-ביוטכנולוגיה

תעשיית המזון העוברת תהליך ממושך של שינוי, מהוצאת חומרים מזיקים, כמו צבעי מאכל סינתטיים, דרך פיתוח מוצרים דלי שומן, קלוריות, סוכר וכן מוצרים מועשרים במרכיבי בריאות. בין המוצרים המועשרים במרכיבי בריאות ניתן למנות ירקות ופירות אשר במקביל להעשרתם הבריאותית שוקדים על החזרת הטעם שאבד במהלך הטיפוח בשנים האחרונות

ועדת מגנ"ט בראשות המדען הראשי, דר' אלי אופר, אישרה את פעילותו של מאגד "ביוטוב", הפועל בתחום האגרו-ביוטכנולוגיה ומאגד את החברות המובילות הפועלות בתחום זה בישראל.

תעשיית המזון העוברת תהליך ממושך של שינוי, מהוצאת חומרים מזיקים, כמו צבעי מאכל סינתטיים, דרך פיתוח מוצרים דלי שומן, קלוריות, סוכר וכן מוצרים מועשרים במרכיבי בריאות. בין המוצרים המועשרים במרכיבי בריאות ניתן למנות ירקות ופירות אשר במקביל להעשרתם הבריאותית שוקדים על החזרת הטעם שאבד במהלך הטיפוח בשנים האחרונות.

המאגד, המובל על-ידי רמי דר, מנכ"ל הזרע ג'נטיקס, יפתח בשלוש השנים הבאות כלים לשליטה ובקרה בפעילות הגנים המשפיעים על יצירת ואגירת מטבוליטים משניים בצמחים, ובכך יתאפשר לחברות ליצר צמחים עשירים בחומרי בריאות וטעם.

במאגד חברים התאגידים: הזרע ג'נטיקס, זרעים גדרה, אבוג'ן, פרוטרום ותרביות רה"ן, וחוקרים ממכון וולקני, מכון ויצמן והאוניברסיטה העברית.

חברי המאגד צופים שעד 2015, המזון הפונקציונאלי יהא כ-1/3 ממכירותיהם, ובסה"כ יהיה גידול במכירות ב-50% ויותר.

דר' אופר ציין שבישראל קיימת קבוצה של חברות בתחום האגרו-ביוטכנולוגיה איכותית ובת תחרות בשווקים הבינלאומיים.
כדי לשמר את כושר התחרות, יש לפתח כלים חדשים להתמודדות עם אתגרים בשוק מתפתח זה, והדרך המיטבית היא זו של שיתוף פעולה כמקובל במאגדי מגנ"ט.

רמי דר, יו"ר המאגד, ציין כי עבור חברות הזרעים הכניסה לתחום המזון הפונקציונאלי הוא צו השעה ותמיכה ועידוד המדינה במסגרת תכנית מגנ"ט ישפרו את הסיכויים להגיע להישגים הטכנולוגיים המצרפיים בקבועי זמן סבירים.

אילן פלד, מנהל מגנ"ט, הוסיף שתוכנית מגנ"ט תומכת באופן עקבי בתעשיית האגרו-ביוטכנולוגיה, סייעה לחברות שהיו שותפות להגיע להישגים טכנולוגיים מרשימים ובכללם פיתוח טכנולוגיות חדשות מוגנות פטנט, המשמשות כיום את החברות לפיתוח מוצרים ייחודיים. אחד מהמפתחות להצלחה הוא שילוב האקדמיה במאגדים.

להערכת היזמים, התקציב הנדרש ב-3 השנים הבאות הוא כ-40 מיליון ₪.
מנהל מגנ"ט ציין שבשנה הזו, היא שנת התנעת הפעילות – אושרו 8 מיליון ₪, כאשר השתתפות המדינה ב-2/3 מהתקציב.
סה"כ תקציב מגנ"ט ל-2006 הוא כ-200 מיליון ₪, המאפשרים פעילות בהיקף של כ-285 מיליון ₪.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר