fbpx

רעיונות למאכלים עם ירקות שהילדים יאהבו

כיצד ניתן לשכנע את הילדים לאכול פירות וירקות? לפניכם מספר הצעות למאכלים שיעזרו לכם לעשות זאת
אם תשאלו את ילדיכם מה הם רוצים לאכול, סביר להניח שפירות וירקות לא יהיו התשובה הראשונה שלהם. יחד עם זאת, על אף שילדים מעדיפים לאכול מתוקים על פני מאכלים בריאים, התפקיד שלנו כהורים, הוא לוודא שהם מקפידים על תזונה בריאה שתסייע לגופם להתפתח בצורה בריאה ולהישאר חזק
Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email

אם תשאלו את ילדיכם מה הם רוצים לאכול, סביר להניח שפירות וירקות לא יהיו התשובה הראשונה שלהם. יחד עם זאת, על אף שילדים מעדיפים לאכול מתוקים על פני מאכלים בריאים, התפקיד שלנו כהורים, הוא לוודא שהם מקפידים על תזונה בריאה שתסייע לגופם להתפתח בצורה בריאה ולהישאר חזק. אם כן, כיצד ניתן לשכנע אותם לאכול את הפירות והירקות? לפניכם מספר הצעות למאכלים שיעזרו לכם לעשות זאת.

 שניצל ירקות

אם יש משהו שילדים אוהבים זה שניצלים, או בכלל דברים מטוגנים. מי אמר ששניצל חייב להיות עשוי מחזה עוף? אפשר ללא בעיה להכין מגוון שניצלים מירקות טעימים ומזינים כמו תירס, כרובית או ברוקולי. ניתן בקלות למצוא שלל מתכונים מצוינים להכנת שניצלים צמחוניים וטבעוניים המשלבים ירקות, מהם ילדיכם ייהנו. אם אתם רוצים לשדרג את המנה כך שתהיה בריאה עוד יותר, אנו ממליצים על אפיית השניצלים במקום טיגון.

שייקים

כשאנו חושבים על שייקים, לא בהכרח אנו חושבים על תזונה בריאה. אך האמת היא שניתן להכין שייקים מצוינים המשלבים פירות וירקות גם יחד, אך טעמם מתוק ומפנק. זו באמת דרך מצוינת לגרום לילדיכם לצרוך כמות מספקת של ירקות ופירות במהלך היום. למשל, אפשר לשלב פירות יער עם סלק, סלרי ותמרים או בננה, לתוספת מתיקות. אפשרות נוספת היא ליצור שייק מתוק כתום עם אננס, תפוזים וגזר. בשייקים תוכלו לשלב עוד מגוון ירקות ירוקים ועשבי תיבול כמו קייל, תרד או פטרוזיליה, כאשר הטעם המתוק של הפירות יסווה את טעם הירקות. בסופו של דבר, מה שתגישו לילדים יראה כמו שייק צבעוני, מתוק וטעים, אך אתם תוכלו להיות שקטים ומרוצים שילדיכם נהנים מתזונה עשירה ובריאה.

מאפינס ירקות

לפעמים כל מה שצריך כדי לגרום לילדים לאכול משהו, זו צורת הגשה מפתה. מאפינס הוא מאכל שכל הילדים אוהבים, יש משהו מהנה בהגשה האישית הזו. למרבה המזל, ניתן להכין מאפינס טעימים ואווריריים במיוחד בשילוב מגוון ירקות. בתוך המאפינס אפשר לשלב גזרים, קישואים, אפונה, תירס, פטריות, עגבניות, והיריעה קצרה מלהכיל את כל האפשרויות. מה שנוח במיוחד במאפינס הוא שניתן להכין כמות גדולה מבעוד מועד, ולשמור במקרר למשך כל השבוע. אם ילדיכם כבר הולכים לבית הספר, תוכלו לשלוח אותם עם מאפינס לארוחת עשר. אנו מבטיחים שהם מאוד יתלהבו מהפינוק השווה הזה.

מרקים

כאשר מכינים מרקים טחונים, אתם בעצם מבטיחים שהילדים לא יראו את הירקות שבפנים. הרי פעמים רבות הילדים אינם מתנגדים אפילו לטעם של הירקות, אלא רק לידיעה שמדובר בירקות. לכן אתם יכולים להכין מגוון מרקים עשירים ומשביעים, לטחון אותם, וכך לספק לילדים תזונה בריאה. למשל, אפשר להכין מרק ירקות כתומים טחון. במרקים אלה לרוב נעשה שימוש בבטטה המעניקה טעם מתקתק למרק, אותו הילדים ללא ספק יאהבו. אפשר להכין מרק פטריות עם מעט שמנת, למרקם קטיפתי במיוחד. גם מרק אפונה יכול לזכות להצלחה מסחררת. כמובן שאם תציעו לילדים לשלב שקדי מרק בארוחה, אין ספק שהם יתלהבו עוד יותר.

ארטיק פירות

אין ספק כי אנו חיים במדינה, בה ימים חמים הם מצרך זמין למדי. בימי הקיץ החמים, במקום לקנות לילדים ארטיק עתיר קלוריות וסוכר, פשוט הכינו ארטיק פירות טעים בבית. פשוט מקפיאים על גבי מקל ארטיק פירות שאוהבים, כמו בננה, תפוחים או אגסים, מצפים בשוקולד מומס, ומכניסים למקפיא. בתוך כמספר שעות יהיו לכם ארטיקים טבעיים לגמרי, עם ציפוי שוקולד שישכנע את הילדים לנגוס בהם במהרה.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email

כתבו תגובה