שאטונף דו פאפ במועדון YOLO

במפגש ה– 55 של מועדון YOLO בנה המארח את המפגש סביב יינות איזור CHATEAUNEUF DU PAPE, עם טעימה השואתית של יינות שונים מאזור זה מהשנים 2005 – 2007, שכולם נרכשו בארץ

המפגש ה– 55 של מועדון YOLO (קראו את תיאור המועדון בסוף הכתבה), התקיים במועדו ביום ה' האחרון של חודש ינואר. כמיטב המסורת בחר המארח נושא עניין, וסביבו בנה את המפגש. בהיותו חובב מושבע של יינות איזור CHATEAUNEUF DU PAPE, הוא ערך לנו טעימה השואתית של יינות שונים מאזור זה, מהשנים 2005 – 2007, שכולם נרכשו בארץ.

למכירים פחות, אזי בתמצית – CHATEAUNEUF DU PAPE הוא אזור היין החשוב והגדול בדרום עמק הרון. יותר מ- 90 אחוז מהיין המיוצר הוא אדום. היין ככלל עוצמתי, מיוצר מבלנד של מספר זנים מתוך 13 זנים הגדלים באזור. בדרך כלל הוא מבוסס על גרנאש, סירה ומורבדר. ביין הלבן מותרים חמישה זנים – גרנאש לבן, קלרט, רוסאן, בורבולנק ופיקרדין. השנים 2005 – 2007 הן בין שנות הבציר היותר טובות באיזור זה.

כהרגלנו נציג לגבי כל יין התייחסות המסכמת את דעת חברי המועדון עליו, ואת הציון הממוצע לו זכה. הציון על בסיס 20 כמקובל במועדון YOLO. ציינתי התייחסויות אצל רוברט פרקר ליינות השונים, חוות הדעת של המועדון אינה קשורה, ואיננו מסתכלים על חוות דעת אחרות טרם הטעימה בפועל.
כל היינות נרכשו בדרך היין.

DOMAINE DE LA MORDOREE CUVEE DE LA REINE DES BOIS, LIRAC 2007
עשוי מגרנאש, מורבדר וסירה בחלוקה שווה. חריג מבחינת מיקומו הגיאוגרפי, שכן ליראק מצוי בצד המערבי של נהר הרון ,בניגוד לכלל אזור יין זה. היין נפתח 3 שעות טרם שתייתו, ונמזג חציו מבקבוק וחציו מדקאנטר, כך שכולנו טעמנו משתי הגרסאות. רוברט פרקר נותן לו ציון 94 ואורך חיים עד 2017.
יין צעיר. צבעו סגלגל יפה. אף עשיר. מאוד אלכוהולי ונותן ריח תבלינים. טעם מאוד אפייני לקוט דו רון. טאנינים חזקים. סיומת נעימה. לא ארוכה, עם מרירות עדינה בקצה. יש לציין כי היין שנשתה מהדקאנטר היה שונה, כבד יותר, מורכב יותר, חומצי ומריר יותר.
מומלץ מאד. ציון 14.1. מחירו 140 ש"ח

PIERRE USSEGLIO CHATEAUNEUF DU PAPE, TRADITION 2005
80 אחוז גרנאש והשאר סירה, מורבדר וסינסו. ציון 89 אצל רוברט פרקר.
יין מאוד מאוזן. צבעו אדום עמוק יפה. אף עשיר ומורכב. עגול. חומציות טובה. סיומת מאוד ארוכה ומטיילת בפה. נעימה, גם אם יש קורטוב מרירות בקצה הסיומת.
מאוד נעים לשתייה. ציון 15.4. מחירו 190 ₪

VIEUX TELEGRAPHE , LA CRAU, 2005
האחוזה קיבלה את שמה מתחנת טלגרף ישנה שעמדה על הגבעה עליה פרוש היקב. היין היותר טוב של יקב זה, לפי רוברט פרקר, מאז 1998. זכה לציון 95 אצלו.
יין מעולה. מורכב ומאוזן. צבעו אדום כהה. צלול. בוקה אלגנטי מאוד. ריחות פירות אדומים ואדמה.יין עגול בעל סיומת ארוכה מאוד המעוררת את כל הטעמים. עוצמתי. ציון 16.3. נרכש בעבר במחיר 220 ₪

DOMAINE DU PEGAU, CUVEE RESERVEE CH. NEUF DU PAPE 2006
75 אחוז גרנאש, 20 אחוז סירה, 5 אחוז מורבדר. PEGAU – השם הפרובנסלי של כד היין שנמצא בחפירות של ארמון האפיפיורים באביניון. זכה לציונים בין 92-94 ניתן לשתייה עד 2027 .
צבעו סגול עמוק. כמעט שחור. הבוקה בולט באיכותו גם בלי צורך לנער את הכוס. ארומות בולטות של פירות אדומים ושחורים. יין מאוד מינרלי. רענן. פחות אלכוהולי. חומציות טובה. סיומת ארוכה ונעימה עם מעט מרירות בקצה. טאנינים חזקים. גוף מלא.
היין עדיין צעיר לשתייה. צייון 15.8. מחירו 300 ₪

DOMAINE DE LA MORDOREE, CUVEE DE LA REINE DES BOIS CH/ NEUF DU PAPE 2007
בלנד המבוסס על 80% גרנאש, והשאר מורבדר, סירה, קונואז ווקארס בחלוקה שווה. יושן מחציתו במיכלי נירוסטה ומחציתו בחביות עץ אלון קטנות. ציון 96 אצל פרקר. לשתייה בין 2010-2030.
צבעו שחור ומזכיר יינות שיראז. השוליים סגלגלות ומעידות על צעירותו. בוקה מורכב ועשיר. מאוד אלכוהולי. הסיומת טובה אבל קצת מרירה. גוף מלא.
עדיף לחכות כמה שנים ולתת לו להתיישן . ציון 15.7. מחירו 315 ₪

DOMAINE DU PEGAU CUVEE LAURENCE CH/ NEUF DU PAPE 2005
את היקב הזה פגשנו קודם. ציון מרשים של 95-97 אצל רוברט פרקר.
בוקה מאוד עשיר. צבעו שחור עמוק מאוד. ריח עור/אוכף. יין מאוד פירותי. שמנוני מאוד. אלגנטי. חומציות מאוד נעימה. אלכוהולי. סיומת מאוד ארוכה ומעולה.
יין צעיר שעדיף לתת לו עוד להתפתח. ציון 16.6. מחירו 560 ₪

CHATEAU DE BEAUCASTEL , ROUSSANNE VIEILLES VIGNES, CH/ NEUF DU PAPE 2006
עברנו לנציג נכבד של היינות הלבנים של האזור. 100 אחוז רוסאן. רוב הסומלייה קובעים לגביו כי נכון לשתות אותו בשנותיו הראשונות, ולאחר מכן לתת לו לנוח עד שיגיע לגיל 12-15 שנה.
פירותי מאוד. אלגנטי מאוד. צלול. טעמו בין יין לבן איכותי לבין יין קינוח איכותי. מאאד מינרלי. שמנוני. טעמי תבלין מאד נעימים. ארוך.
יין מצוין. ציון 17.1 מחירו 550 ₪

אי אפשר שלא להתייחס לאוכל שליווה את היינות, לו הייתה אחראית חברה במועדון שהיא שם דבר בעולם הגסטרונומיה הישראלי. זה החל במנה ראשונה של ממרח חציל מתובל בתוך קונוסים, נמשך במרק עדשים עשיר, מנת קרפצ'יו טונה אדומה עם טחינה, קציצות טלה ומנת בשר לא פחות מוצלחת, ולסיום קינוח בדמות מוס שוקולד עשיר ומורכב עם רצועות פרי בתוכו.
ערב נפלא ומעשיר וכמיטב המסורת במועדון. אני ממליץ להתנסות ביינות מאזור זה.

 
You Only Live Once – YOLO
YOLO הוא מועדון חברים חובבי יין אותו הקמנו לפני 5 שנים. אנו עשרה חברים המכירים מעל 20 שנה, כולנו חובבי יין ותיקים, אשר החליטו ליהנות יחדיו מהתחביב המשותף. ב– 5 השנים התחלף עד כה חבר אחד. אנו מתכנסים לערב יין ואוכל מדי יום ה' האחרון בחודש בביתו של חבר מועדון, ולפי תוכנית שנתית קבועה מראש, בכ– 10 מפגשים שנתיים.
המארח קובע תכנית הערב ורוכש היינות. נוהגים לטעום כ– 7-8 יינות שונים בערב, לכתוב ההתרשמות מהיין בטבלאות מוכנות ולתת ציון, על בסיס 20.
כל יין נטעם, והחברים מציגים בעל פה כל אחד בתורו את דעתם והציון. ממוצע הציונים נרשם ומתועד. כל מפגש מתועד, וכמו כן יוצא דו"ח שנתי המפרט היינות וציוניהם.
המטרות אותן קבענו לעצמנו – ליהנות, להכיר יינות שונים מהארץ ומהעולם, ברמותיהם השונות, ללמוד ולהעמיק בתחום היין ולגלות בו גילויים חדשים, וכאמור ליהנות מהערב המשותף. לכן אנו גם נוהגים לעיתים לגוון ע"י שילובו של בעל מקצוע מתחום היין, ובביקורים משותפים ביקבים ובטעימות.
ראוי לציין כי אמנם אנו מחווים דעתנו על היינות בפרמטרים המוכרים ובהתיחסות רצינית, אבל אנו מייחסים החשיבות קודם כל לאוירה המיוחדת שיצרנו, ולחוייה הכוללת של שתיית יין בחברותא ובלוויית אוכל מתאים, שגם הוא זוכה לתשומת לב מדי מפגש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר