שאפוטייה קונה עוד כרמים בדרום הרון, בשמפיין ובאלזס

מישל שאפוטייה, אחד מיצרני היין הדינמיים ביותר באזור הרון בצרפת, שיינותיו ידועים ונמכרים היטב גם בישראל, מרחיב את מצאי הכרמים שלו בדרום אזור הרון, ובמקביל מתפשט גם לשמפיין ולאלזס

מישל שאפוטייה, אחד מיצרני היין הדינמיים ביותר באזור הרון בצרפת, שיינותיו ידועים ונמכרים היטב גם בישראל, מרחיב את מצאי הכרמים שלו בדרום אזור הרון, ובמקביל מתפשט גם לשמפיין ולאלזס.
שאפוטייה קנה כ- 80 דונם כרמים בשאטו נף-דו-פאפ.

שאפוטייה פועל הן כיצרן שאטו והן כנגוסיאן (סוחר ביינות המיוצרים במגוון יקבים, מערבב ומוכר אותם), והוא בין היצרנים הבולטים של יינות הרמיטאז'.

העסקה, במחיר גבוה מהמקובל באזור, אושרה ע"י הרשות הממשלתית בצרפת המפקחת על עסקאות כרמים, בין השאר משום ששאפוטייה הסכים לספוג גוף שפשט רגל, וקיבל גם יקב עם הרכישה.

שאפוטייה גם חבר עם בית השמפניה A.Devaux, ויחד עם חברים קנה בשמפיין 5 דונם של כרמים אשר יופרדו מעסקיו באזון הרון. הוא מתכוון לייצר ביחד עם A.Devaux כמות קטנה של 6,000-7,000 בקבוקים בלאן דה בלאן בשנה.

רכישה נוספת היא של כרמים באלזס, בשטח של בין 68 ל- 85 דונם הנטועים בריזלינג, שלדברי שאפוטייה הנו אחד הזנים הטובים ביותר בעולם. הוא ציין כי תמיד רצה לייצר ריזלינג.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר