שאפו לשאטו (גולן)

את ההזמנה לבקר ביקב ולהסב סביב לשולחן עם שושי ושוקי שי, גילת ויצחק ריבק, הבעלים והשותפים של יקב שאטו גולן, החזקתי קרוב ללבי. על ההזמנה חל אולי זה מכבר חוק ההתיישנות, אולם לציפייה ולרצון לבקר יש כוח משל עצמם, והם לוחצים ודוחקים, והם יודעים לבטח על שום מה

את ההזמנה לבקר ביקב ולהסב סביב לשולחן עם שושי ושוקי שי, גילת ויצחק ריבק, הבעלים והשותפים של יקב שאטו גולן, החזקתי קרוב ללבי. על ההזמנה חל אולי זה מכבר חוק ההתיישנות, אולם לציפייה ולרצון לבקר יש כוח משל עצמם, והם לוחצים ודוחקים, והם יודעים לבטח על שום מה.

סוף השבוע האחרון זימן לו לעם ישראל, מזג אוויר אביבי, עם נגיעות של רוח ושמש, שפה ושם מבקשת לחזור ולהסתתר בינות לעננים, ומפת השולחן הלבנה והמבהיקה שכיסתה את השולחן החגיגי העמוס בכל טוב שהכינו עבורנו בחצר היקב, איימה מדי פעם לקחת איתה את השפע ולעוף לה למרחק; ומה אכפת לה מהאורחים שהגיעו מתל-אביב.

ממרח פטה כבד, עגבניות יבשות בשמן זית, לחם כפרי משובץ אגוזי מלך וגרגרי פרג, גבינות ריחניות, נקניקים, ירקות טריים וצבעוניים, זיתים ביתיים מהממים, שמן זית ורוטב בלסמי, ליוו את יין הרוזה רויאל ריזרב 2006 העשוי מענבי קברנה פרנק, איתו פתחנו. מזג האוויר לא יכול היה להיות מתאים יותר לרוזה. ניחוחות פטל ותות שדה, רעננות וחומציות נעימה ומאוזנת, טמפרטורת הגשה נכונה וריח וצבע מדהימים ומדויקים כמו שרוזה צריך וחייב להיות. מין שילוב של ורוד ונגיעות אדומות כצבע של פרח. ליין גוף בינוני והוא יבש. מורכבות טעמיו וניחוחותיו עושים אותו ללא פחות ממצוין.

הסירה 2004 העניק את הסגול בעיניים ואת הפרי הבשל לשפתיים. פרחים, פלפל שחור, אולי זפת ברקע, מורכבות המזכירה יינות עולם ישן. גוף היין בינוני עד מלא. עידון והרמוניה משולבים יחדיו. היין נפתח יפה בכוס, ולאורך הטעימה מתווספים ניחוחות פטל שחור, תבלין וליקריץ שחור. טעמו מאוזן, אם כי ניתן לחוש בטאניניות גבוהה יחסית. הסיומת ארוכה ומושכת.

מרלו 2004 רויאל ריזרב – גוף בינוני, וצבע רובי נוטה לכהה, ארומת דובדבן וגרגרי יער אדומים, המעניקה אשליה של מתיקות מדומה כשל ריבה, רובדי טעמים של אדמה וקליפת עץ ומינראליות קלה. יין רך ופירותי, עם רמז למנטה. הסיומת ארוכה ומפתה.

אליעד 2004 – צבע היין כהה עד אטום. יין מרוכז, עם איזון טוב בין טאנין מוצק לפרי מבושם ואינטנסיבי, עם אופי פירותי וחמיצות שמדגישה אותה. טעמי קפה, קסיס, פרחים, שזיף, פלפל שחור, עלים ואדמה; יצרו יחדיו יין מורכב ובשל. חוויה מרגשת של טעמים וניחוחות באף. זהו יין העשוי ממזיגה של קברנה פרנק 3 אחוז, מרלו 21 אחוז, פטי ורדו 6 אחוז, ו-70 אחוז קברנה סוביניון דומיננטי, שמגיע כולו או עיקרו מחלקה אחת מובחרת ליין שראוי להיכלל בכל ראש נבחרת.

קברנה סוביניון 2004 רויאל ריזרב – יין מורכב שמדגיש את עליונותו של זן הקברנה סוביניון. ענבי הקברנה סוביניון מגיעים מחמש חלקות שונות, שלהם נוספו 15 אחוז ענבי קברנה פרנק שהוסיפו ליין את הטעמים הירוקים. זהו יין חלק ועגול, מאוזן ועשוי היטב, בעל גוף בינוני עד מלא, עם טאנין בשל וחמיצות מתונה. פלפל ירוק, ריבת תות, חריכת עץ חבית אלון שמדגישה טעמי תות, שמץ לווניל, עשן ברקע, אקליפטוס ונגיעות מנטה. מרקמו סמיך, כמעט לעיס, והארומה עשירה ומפתה. ככל שהיין מתפתח בכוס, מתווספים טעמי שזיף ותות שדה. הסיומת מושכת וארוכה, מדגישת טאנינים.

הקונספציה של יקב שאטו גולן היא לייצר איכות נטולת פשרות, ומכאן להביא לצרכן הסופי יין שהוא לא פחות ממצוין ושעומד בכל סטנדרט. לייצר יין ביקב שאטו גולן, זה לשלב מסורת של ייצור יין בשיטות אירופאיות עם הטכנולוגיות הכי מודרניות, ולאפשר ליינן אורי חץ להביא לידי ביטוי את ידענותו, אמנותו ורוחו, וכיצד הוא מבקש שהיין שהוא עושה גם יהיה טעים וייחודי לצרכן.

יקב שאטו גולן נמצא ללא ספק ובכבוד רב בין עשרת הטובים שביקבי ישראל. מחקר צרפתי שקראתי בשעתו, קבע כי שתיית יין באופן מידתי ושקול תאריך את תוחלת החיים. כשאני שותה את יינות שאטו גולן ביקב היפהפה הזה, אני מבין שלחיים יש תוחלת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר