שבעת המקומות הטובים בעולם ב-31 בדצמבר

ערב פתיחת השנה החדשה, יש כאלה המעדיפים לשהות במסיבה עם חברים, יש כאלה המעדיפים להישאר בבית, אולם רבים היו מעדיפים להגיע לכיכרות המרכזיות בעולם. לאלה מביניכם אשר רוצים לחגוג את פתיחת השנה החדשה בקול גדול, להלן המקומות האטרקטיביים לשהות בהם בליל הסילבסטר, וגם קצת היסטוריה של האירועים בכל מקום

ערב פתיחת השנה החדשה, יש כאלה המעדיפים לשהות במסיבה עם חברים, יש כאלה המעדיפים להישאר בבית, אולם רבים היו מעדיפים להגיע לכיכרות המרכזיות בעולם. לאלה מביניכם אשר רוצים לחגוג את פתיחת השנה החדשה בקול גדול, להלן המקומות האטרקטיביים לשהות בהם בליל הסילבסטר, וגם קצת היסטוריה של האירועים בכל מקום.

Times Square (ניו יורק – ארה"ב)
השנה הראשונה בה נחגגו ארועי השנה החדשה בטיימס סקוור היתה 1904. החגיגה הסתיימה במפגן זיקוקי דינור שעוד לא היה כמותו בארה"ב. בעצם החגיגה היתה של העיתון New York Times – אשר הפיק אירוע זה על מנת להשיק את משרדיו הראשיים בטיימס סקוור ולחגוג את שינוי שמה של לונג-אייקר סקוור לטיימס סקוור על שמו של המגזין המפורסם.
ה-31 בדצמבר 1907 היתה השנה בה החלה המסורת של הורדת הכדור הענק בטיימס סקוור הידוע בשם "THE BALL". ירידתו הפכה סמל בהא הידיעה לכניסת שנה אזרחית חדשה. הארוע נצפה באמצעות הלוויין על ידי מיליארד איש וב-2003 הוערך כי 750,000 איש הגיעו על מנת לצפות בארוע.
הכדור הזוהר של הטיימס סקוור הפך כבר מ-1907 לסמל החשוב ביותר של חגיגת השנה האזרחית החדשה בארה"ב ומחוצה לה. מיליוני זוגות ברחבי העולם מחכים למול מסכי הטלויזיה על מנת לצפות בירידתו של הכדור על מנת שיוכלו לחגוג בנשיקה המסורתית של תחילת השנה. הכדור המקורי היה עשוי מברזל וקושט בעשרות נורות. היום הכדור עשוי קריסטל, שוקל כ-480 ק"ג וכולל מראות מסתובבות הנשלטות על ידי מחשב ואשר משקפות אור חזרה אל הקהל בטיימס סקוור. דבר הנותן אשלייה של כדור ענק זוהר. הארוע נצפה באמצעות הלוויין על ידי מיליארד איש וב-2004 הוערך כי 750,000 איש הגיעו לצפות בארוע. נצפה מספר אנשים דומה גם ב-2005. מבקרים בטיימס סקוור המעוניינים לברר לגבי הוראות תחבורה ומידע כללי יכולים להתקשר ל 212-768-1560 או לבקר במרכז המבקרים של הטיימס סקוור הממוקם ברח' ברודווי בין 46 ל-47 ופתוח בכל יום מ-8:00-20:00).
הכדור המקורי שהורד בשנה החדשה שקל כ-300 ק"ג. הקוטר של הכדור היה 1.52 מטר. הוא היה עשוי מברזל ועץ וקושט ב-100 נורות של 25 וואט. כיום הכדור עשוי קריסטל ושוקל כמעט 490 ק"ג. הוא מכוסה ב 504 משולשי קריסטל. בכל שנה חדשה מוחלפים 72 ממשולשי הקריסטל בעיצוב חדש. הכדור כולל מראות מסתובבות הנשלטות על ידי מחשב ואשר משקפות אור חזרה אל הקהל בטיימס סקוור. דבר הנותן אשלייה של כדור ענק זוהר.

ירידת התפוז הגדול הכתום – הגרסה הטרופית של מיאמי (מיאמי, ארה"ב)
אז לניו יורקרים יש את כדור הקריסטל הזוהר. אבל אם אתם במיאמי כדאי שתלכו לצפות בגרסה הטרופית לכדור הקריסטל בטיימס סקוור. זהו התפוז הגדול העשוי נורות נאון כתומות. 250,000 מקומיים ותיירים מגיעים לצפות בירידתו. הכדור יורד מבניין מיאמי אינטרקונטיננטל והגראנד פינאלה הוא מופע של זיקוקי דינור מרשים ביופיו. בנוסף, מובטחות לכם פעילויות לילדים, מסויקה ואוכל אתני.

כיכר הקרמלין (מוסקבה, חבר המדינות)
כל הדרכים ברוסיה מובילות לקרמלין, מרכז הכוח של המדינה. מכאן הפעילו איוואן האיום וסטלין את שלטונות-האימים שלהם; נפוליון צפה במוסקבה הבוערת; לנין הנהיג את הדיקטטורה של הפרולטריון; חרושצ'וב הנהיג את הקומוניזם במלחמה הקרה; גורבאצ'וב בישר על הפרסטרויקה; וילצין נאבק כדי לקיים את הרפורמה ולא בכדי שגם כאן חוגגים מידי שנה כבר משנת 1915 את חגיגות כניסת השנה החדשה.
הקרמלין משתרע על שטח משולש המכסה את גבעת בורוביצקי (Borovitsky) לגדתו הצפונית של נהר מוסקבה, במקום שככל הנראה יושב לראשונה במאה ה-11, וכיום הוא מוקף בחומות גבוהות. הכיכר האדומה משתרעת מחוץ לחומה המזרחית, ומגדל קוטאפיה (Kutafya), המשמש כניסת המבקרים הראשית, גובל בחומה המערבית של הקרמלין. רוב המבקרים כאן מופתעים לראות כל-כך הרבה כנסיות במה שהיה מעוז הקומוניזם האתאיסטי, אבל הקרמלין גם היה פעם מרכז הכנסייה הרוסית, לצד מרכז השלטון.
כיכר הקרמלין היא אתר מאוד מבוקש לחגיגות הסילבסטר. הכיכר האדומה עמוסה במאות אלפי חוגגים שחלקם מצליחים להבריח בקבוקי וודקה ושמפניה מבעד לשמירה ההדוקה. מתוך הקתדרלה המפורסמת של סנט. באזיל בכיכר בחצות נשמעים שלושת צלצולי הפעמונים המסמלים את כניסת השנה החדשה וההמון שמגיע לחגוג רוקד לקול צלילי מוסיקה רוסית מסורתית. השלג שנערם מעל הקתדרלה בכל שנה, מהווה תפאורה הולמת לחגיגה שמתקיימת למרגלותיה.
זוהי השנה השלישית בה מתקיימות הופעות לקראת הסילבסטר בארמון הקרמלין של ילדים מכל רחבי חבר העמים ואפילו מצ'צ'ניה. פרוייקט הקרוי: "מופע נשיאותי לשנה החדשה". בשנה שעברה השתתפו במופעים כ 5000 ילדים. הילדים מתחילים להגיע ב-24 לדצמבר – בקריסמס. הילדים הם ממשפחות מיעוטות יכולת ומשכנים אותם בבתי מלון באזור. במסגרת המופע מאפשרים ריקודים, קישוטים על עץ חג המולד, מספר סנטה קלאוסים מסתובבים ברחבה.

נמל סידני – Sydney Harbour (סידני, אוסטרליה)
חגיגות השנה החדשה בסידני תמיד זוכות להתייחסות מיוחדת בתקשורת העולמית, ואכן, יש לאוסטרלים קלף מנצח: הם הראשונים להעלות את המסך על השנה החדשה. ב-31 בדצמבר 2006 בשעה תשע בערב נמל סידני יואר לאורכו ויערך מפגן זיקוקים לכל המשפחה. לאחר מכן, יתקיים מצעד ראווה של ספינות גבוהות מוארות ובראשן הספינה Tribal Warrior השייכת לאבוריג'ינים, תושביה המקוריים של אוסטרליה שחיו בשבטים עשרות אלפי שנים לפני הגעת האירופאים. בסוף מצעד הראווה של הספינות, בחצות, יתקיים בנמל סידני שוב מפגן זיקוקין והפעם המפגן המושקע ביותר בחצי הכדור הדרומי.
ניתן לשכור סירה או לקחת TAXI BOAT שתיקח אתכם קרוב מאוד למפגן הזיקוקין. ניתן ליצור קשר עם מרכז המידע לתיירים של סידני על מנת לקבל את לוח הזמנים של הtaxi boats.
למי שיש תקציב רחב יותר, ניתן לשכור סירה ולעבור בין האיים הקטנים שליד הנמל. האי PINCHGUT הוא מקום שנמצא במרחק של עשרות מטרים ספורים מהנמל.
או אפילו לטוס מעל הנמל ולראות את הזיקוקין מעל הנמל. דרך נוחה בהרבה היא פשוט לשבת באחת המסעדות הפזורות ליד הנמל ולצפות בנוחות במפגן הזיקוקין.
לפני שנה רשות התחבורה איפשרה להגיע לגשר ותמורת סכום של 5 דולר אוסטרלי ניתן היה לצפות במפגן הזקוקין מהגשר. השנה הגשר יהיה סגור. על פי הרשות הדבר גרם לתחבורה כבדה וצפופה והבלאגן חגג ולכן הגשר יהיה סגור. קצת חבל מכיוון שהגשר, הנחשב אייקון תרבותי עבור אוסטרליה כמו "גשר הזהב" בסן פרנסיסקו או פסל החרות, מאפשר צפייה פנורמית על המקומות החשובים בסידני, כמו בניין האופרה על הנמל, ועל המעבורות היוצאות מהנמל. וזהו המקום היפה ביותר לצפייה במפגן הזיקוקין.

כיכר טרפלגר וה-LONDON EYE (לונדון, אנגליה)
האמריקאים חוגגים עם "הכדור" בטיימס סקוור, האוסטרלים חוגגים עם כניסת הספינות לנמל סידני והאנגלים מצאו את המוטיב שלהם. המדובר ב- London-Eye- זהו גלגל התצפית הגדול ביותר בעולם המציע דרך מרהיבה לצפות ב-55 אטרקציות של לונדון. אלא שבערב ראש השנה האזרחית, תושבי לונדון יצפו בו. המדובר במופע זיקוקין מרשים ביותר. הגלגל הענק יסתובב ויפיץ זיקוקין לכל עבר. התושבים יצפו עליו מגדות נהר התמזה. ניתן יהיה לצפות במופע זה מכל רחבי העיר וכמו כן, באמצעות רשתות השידור. כמו כן, מצפים שרבים מתושבי בריטניה יתכנסו בכיכר טרפלגר משעה 22:00 וחלקם הגדול לא יתפזר אפילו למסיבות מסביב אלא יישאר שם עד השעות הקטנות של הלילה. כשהכיכר מתמלאת עד אפס מקום, אנשים ימשיכו להתקבץ גם בפיקדילי סירקוס וכיכר לייקסטר. לקבלת מידע על מסיבות בכל בריטניה ניתן לפנות לאתר: www.chooseyourevent.com

כיכר מארי פיצ'ג'רלד (יוהנסבורג, דרום אפריקה)
כיכר מארי פיצ'ג'רלד ביוהנסבורג תתמלא בהמוני אדם, המגיעים בתהלוכה ססגונית שופעת בסמלים מסורתיים מהתרבות הדרום אפריקאית. תהלוכה צבעונית מלאה באומנים, להטוטנים עם ג'אגלינג, אקרובטים. התהלוכה מתחילה בשתיים בצהריים ומאובטחת על ידי הרשויות. בתהלוכה יקחו חלק קבוצות וארגונים מכל רחבי יוהנסבורג. אם במקרה אתם נמצאים בקייפטאון, המקום הנכון להיות בו בשתים עשרה בלילה הוא שטח החוף על קו המים. שם תתקיים תהלוכה של רקדנים צבועי פנים, נגני בנג'ו אשר ינסו לסחוף אתכם איתם בתהלוכה. למרות זאת, התהלוכה הגדולה יותר היא ה-”Coon Carnival" (coon הוא כינוי גנאי לכושי). 80,000 איש משתתפים בתהלוכה צבעונית ומרשימה מאין כמוה והיא מתקיימת ב-2 בינואר.

כיכר סאן מארקו (ונציה, איטליה)
תחפושות ומסכות בכיכר סאן מארקו יקבלו אתכם בונציה. לא, אל תתבלבלו, זהו לא קרנבל המסכות המתקיים בעוד חודש בונציה, אלא כך מקבלים האיטלקים את השנה החדשה. ההמון מתכנס בפיאצה ההיסטורית לפני חצות על מנת לקבל את השנה. כאשר נשמעים הפעמונים ממגדל הפעמון שבכנסייה בססן מארקו, תדעו שזה הזמן להתנשק. לאחר מכן, מופע של זיקוקי דינור ימלא את הכיכר באורות וצבעים וישתקף מעל קו המים. על מנת להתפכח אולי תרצו להצטרף למנהג של רבים להיכנס לים האדריאטי ב11- בלילה. כאשר תצאו מהמים המארגנים יכינו לכם פרס של קערה גדושה באוכל ונציאני מסורתי חם ומהביל.

יש כיכרות ומקומות בהם אין סמלים מיוחדים. המוני אדם שוטפים את הרחובות, וכולם יודעים שזה המקום בו כדאי לחגוג. כמו בפריז בה השאנז אליזה והשכונות מסביב לשער הניצחון נשטפות בים של חוגגים, כאשר כולם שמחים וחוגגים את כניסת השנה בהרבה אלכוהול והנאה; או באמסטרדם, בכיכר הדאם אליה נוהרים תיירים רבים ומלווים את חגיגותיהם במיני רעשנים, תרסיסים וזיקוקי דינור אישיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר