fbpx

שומרים על תזונה נכונה גם בחורף

קערת מרק מהבילה היא רעיון נפלא לארוחה חורפית ומנחמת. מומלץ לבסס את המתכון בעיקר על ירקות ועשבי תיבול, ולהפחית בתוספות שומניות ועתירות קלוריות כמו שמנת. מרק כמנה ראשונה, הוא דרך קלה ופשוטה להגביר תחושת שובע
Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email

האתגר לשמור על המשקל בחורף, גדול פי כמה מאשר בקיץ. הגוף שורף קלוריות רבות יותר במטרה להתחמם, מה שמגביר את תחושת הרעב, ומוביל במקרים רבים להשמנה או לתזונה לקויה.
לפניכם טיפים שימושיים לשמירה על תזונה נכונה גם בחורף:

 

מרק חם
קערת מרק מהבילה היא רעיון נפלא לארוחה חורפית ומנחמת. מומלץ לבסס את המתכון בעיקר על ירקות ועשבי תיבול, ולהפחית בתוספות שומניות ועתירות קלוריות כמו שמנת. מרק כמנה ראשונה, הוא דרך קלה ופשוטה להגביר תחושת שובע.

מים, מים, מים
מקובל לחשוב שצריכת מים גבוהה הינה מטלה קיצית בלבד, אך לא כך הדבר. דווקא בחורף, כאשר חשופים לתנור, מזגן או מפזר חום, העור נוטה להתייבש והגוף נזדקק ליותר מים. בכדי להקפיד על שתייה מרובה, מומלץ להניח מראש כד מים על השיש/שולחן העבודה, או להתקין אפליקציה סלולרית שתזכיר מדי פעם לשתות מים, ותסכם עבורכם את צריכת המים היומית. (כמו למשל Glu Glu ו- Water for you). הצעה נוספת וחמימה יותר, היא כוס תה צמחים, בעדיפות כמובן לתה ירוק או חליטות טבעיות.

חטיפי אנרגיה כתחליף לנשנושים
על מנת שלא להתפתות לממתקים מסוכרים או חטיפים עתירי פחמימות וקלוריות, כדאי לשאת בתיק חטיף אנרגיה כתחליף בריא לנשנוש שבין הארוחות. מומלץ כמובן לבחור בחטיפי אנרגיה מופחתי קלוריות, המכילים עד ל- 100 קלוריות ליחידה במבחר רב של טעמים. זהו פתרון פשוט המצייד אותנו בעבודה, בבית הספר או בטיול, ומונע עליות וירידות ברמת הסוכר או בתיאבון.

סיבים תזונתיים
הסיבים התזונתיים נבחרו זה מכבר "למזון הפונקציונלי הראשון". זאת משום שהם תורמים לבריאותנו ולפעילות מערכת העיכול, ללא תרומת קלוריות. הסיבים התזונתיים מתנפחים בקיבה, ויוצרים תחושת שובע במהירות ולאורך זמן. מומלץ לצרוך כ 30-35 גרם סיבים ליום, אולם רוב האנשים אינם צורכים את הכמות המומלצת מן המזון בלבד. במקרה זה יש צורך להשלים את הצריכה בעזרת תוספי תזונה, מומלץ כאלה ללא טעם וריח.

לשדרג את החמין
גם את מנת החורף המסורתית הנחשבת לבריאה, ניתן לשפר מבחינה תזונתית. מומלץ לבחור בקפידה את נתחי הבשר, ולהחליף את הבשר המשויש והשומני בנתחים רזים יותר, כמו קצ'לקה – נתח שריר הזרוע, רזה אבל עסיסי, המתאים בדיוק לבישול ארוך. בגרסה הצמחונית כדאי להרבות בקטניות וחיטה. מכיוון שמדובר במנה עשירה, ניתן להקטין את הצריכה על ידי שימוש בצלחת קטנה יותר – אפקט פסיכולוגי שבהחלט משפיע.

אוסנת בוברוב היא דיאטנית קלינית לייף מבית סופר-פארם

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email

כתבו תגובה