שילוב קורס טבחות עם סטאז' – הנוסחה המנצחת לעבודה

תעשיית הקולינריה בישראל נמצאת בהתפתחות מרשימה בשנים האחרונות. כ-100,000 מועסקים עובדים בתעשייה, והביקוש לעובדים הולך וגדל עם השנים

תעשיית הקולינריה בישראל נמצאת בהתפתחות מרשימה בשנים האחרונות. כ-מייסור כיואן100,000 מועסקים עובדים בתעשייה, והביקוש לעובדים הולך וגדל עם השנים.

"מכללת השף" ללימודי טבחות וקונדיטוריה, מוציאה לשוק העבודה מדי שנה כ- 2,000 טבחים וקונדיטורים.
המכללה, שנמצאת במגמת התרחבות, מתמקדת לא רק בלמידה ובהכשרת תלמידים, אלא שמה גם דגש גדול על החדרת בוגרים לשוק העבודה.
הנוסחה המנצחת של המכללה היא שילוב הסטודנטים הלומדים טבחות וקונדיטוריה בסטאז' במהלך לימודיהם. תלמידים רבים שביצעו את חובת ההכשרה המעשית, מצאו עצמם נשארים לעבוד במקומות אלה גם בסיום חובתם.

מייסור כיואן, תלמיד "מכללת השף" הנמצא כעת לקראת סיום לימודיו בסניף חיפה, הוא דוגמא לתהליך. מייסור, בן 24 מעוספייה, העומד לפני חתונה עם בחירת לבו, עובד כיום במלון "יערות הכרמל" כטבח בפס החם. את עבודתו במלון השיג מייסור בעקבות ביצוע התלמדות מעשית במקום, וזאת במקביל ללימודיו.
כבר לאחר חמישה עבודה במסגרת הסטאז', בהם גילה כישרון, הוחלט לצרף אותו כעובד מן המניין.

מדבריו של מייסור עולה כי הוא שבע רצון מלימודיו ב"מכללת השף". הלימודים מקצועיים ומהנים והאפשרות שנפתחה בפניו לעבודה במלון יערות הכרמל, היא חלום שמתגשם. "שאיפתי היא ללמוד כמה שיותר ולהתקדם בתחום לדרגת שף. יש לי שלושה מודלים לחיקוי שהם, לדעתי, שפים בכל רמ"ח איבריהם: שף סטפן, שף סטניסלב, וכמובן שף "יערות הכרמל", אמיר כלפון".

מייסור מוסיף: "השילוב של הלימודים המעשיים והתיאורטיים עם היחס האישי לכל תלמיד, ייחסם המעולה של המרצים הזמינים לכל שאלה גם מחוץ לשעות הלימודים, נתנו לי את המוטיבציה ללמוד".

ורד לוי, מנהלת סניף חיפה של מכללת השף, האחראית על ההתקשרות בין בעלי עסקים בתחום הקולינריה לסטודנטים והשמתם לסטאז', אומרת: "מספר המסעדות והקונדיטוריות הקולטות תלמידים לסטאז' גדול והן מגוונות, זאת כדי לאפשר לתלמידים לבחור את האפשרות הנוחה להם ביותר, אם מבחינה גיאוגרפית ואם מבחינת התמקצעות בתחום ספציפי. בין שלל המקומות הקולטים תלמידים לסטאז' אפשר למצוא את מיטב המסעדות והקונדיטוריות, מהמובילות בארץ, כגון:מסעדת "קימל", מלון "כנען ספא", מלון "מצפה הימים", מלון "חוף התמרים", קונדיטוריית "דודו אוטמזגין". המתלמדים מאוד מרוצים מההכשרה המעשית, הם לומדים הרבה וזוכים ליחס אישי ומקצועי".

מנכ"ל "מכללת השף", לימור גנות, מוסיפה: "ההזדמנות להיכנס למקומות נחשבים ומקצועיים לשם התלמדות מעשית, היא ערך מוסף שמקנה המכללה לתלמידיה. כאשר נפתחות דלתות בפני תלמיד שמביע רצינות ויכולות, אנו שמחים על כך, כי הרי לשם כך אנו כאן, כדי להוציא טבחים וקונדיטורים לשוק העבודה".

מכללת השף עובדת בצמוד עם התאחדות השפים והקונדיטורים המקצועיים בישראל icpa.
ההתאחדות, שמאגדת מאות רבות של שפים, מסייעת למכללה במציאת מקומות עבודה ובמתן מידע למחפשי העבודה. משרות רבות מוצעות גם באתר האינטרנט של ההתאחדות, ורבים הסתייעו בה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר