שמני הזית הטובים ביותר בעולם טסו ליפן לטקס פרסי JOOP ו- JOOP Design

נחשפו שמני הזית המצטיינים של JOOP 2021 אשר נבחרו מתוך כ-500 משתתפים מ-20 ארצות שונות. יפן הינה הצרכנית הגדולה ביותר באסיה של שמן זית כתית מעולה בכבישה קרה והיבואנית השמינית בגודלה של שמן כתית מעולה

הוועדה המארגנת של פרס שמן הזית היפני JOOP (Japan Olive Oil Prize), הכריזה על זוכי המהדורה התשיעית של התחרות, אשר הפכה לאחת מהחשובות ביותר של EVOO (שמני זית מעולים בכבישה קרה) ברחבי העולם; ועל הזוכים בפרסים במהדורה השנייה של תחרות JOOP Design, בהשתתפות מעצבים ידועים בעולם.

יפן הינה הצרכנית הגדולה ביותר באסיה של שמן זית כתית מעולה בכבישה קרה, והיבואנית השמינית בגודלה של שמן כתית מעולה. בתוך 5 השנים האחרונות גדל היבוא ליפן ב- 22%, והגיע ב- 2019 ל- 72,844 טון שמן זית מיובא בהיקף כולל של למעלה מ- 352 מיליון דולר אמריקאי. 89% מהיבוא מגיע מאירופה, בעיקר מספרד (59%) ואיטליה (37%).

הצרכנים היפנים מכירים יותר ויותר את ההשפעה הבריאותיות של שמן זית כתית מעולה, "ויחד עם הגידול בצריכת שמן זית כתית מעולה, אותו קידמה מגפת הקורונה, עלה הביקוש לשמני זית מתובלים. עבור צרכנים יפנים שאינם רגילים לקנות מוצרים כאלה, שמני זית ארומטיים מהווים חלופה משמעותית", הסביר מיצ'יו ימאדה, יו"ר חבר שופטי JOOP.

השיפוט בתחרות מתבצע על ידי חבר שופטים בינלאומיים מוסמכים, עליהם מפקחים 3 יושבי ראש: קונסטנטינוס ליריס  מיוון, מיצ'יו ימאדה מיפן, ואנטוניו ג'י. לאורו מאיטליה.

כ-500 בקבוקי שמן זית מובחרים הוגשו לתחרות. צילום מדף הפייסבוק

הבחירה הקפדנית הסתיימה בהכרזת הזוכים בקטגוריות שמן זית עם ציון מקור גאוגרפי מוגן (P.G.I), ציון מקור מוגן (P.D.O – הגדרה אירופאית), שמן זית אורגני, מזן יחיד, בלנד של מספר זנים, מתובל. על פי הציונים שהתקבלו זכו שמני הזית בפרסי הטוב בקטגוריה. זהב וכסף. בין הזוכים גם יצרן שמן זית ישראלי אחד: יקב הבוטיק הישראלי פתורה

בהמשך לפרסי האיכות הוכרזו 3 הזוכים בפרס עיצוב JOOP (JOOP Design), המוענק ליצרני שמן זית אשר התבלטו בזכות יכולתם להעביר את זהות המוצר שלהם דרך הלוגו, התווית ועיצוב הבקבוק.

חבר השופטים כלל מעצבים בינלאומיים כמו פאביו נובמבר מאיטליה, פומי שיבאטה ויאסוהיקו טסוצ'ידה מיפן, ראשיד ומארק אטלן מארה"ב, אדריאן גראלניק מספרד, קוסטנטינוס הורסוגלו, ואסו ולוקאס מ- StudioLav ביוון.

ואלה הזוכים ב- JOOP 2021

BEST OF ARGENTINA – El Mistol Clasico – Agropecuaria El Mistol S.A

BEST OF FRANCE – Château d'Estoublon – AOP BIO – Sas Estoublon

BEST OF CROATIA – Olive oil Lucio – Family Farm Lucio, Dafne Ruzic, Island Solta

BEST OF GREECE – Olix Oil Nate Premium (Koroneiki) – Olix Oil Mepe

BEST OF ITALY – Superbo – Americo Quattrociocchi

BEST OF PORTUGAL – Casa de Santo Amaro NATURE Organic Evoo DOP Azeite de Trás-os-Montes – Trás-os-Montes Prime Lda

BEST OF SPAIN – Frantoio – Almazara Deortegas S.L

BEST OF TUNISIA – Domaine Adonis Blend – Domaine Adonis

BEST OF TURKEY – Genius Olive Oil – Genius LTD ŞTİ

BEST OF USA – Truly Koroneiki – Corto Olive Co

BEST OF FLAVORED (Greece)

Oleoastron Gourmet Evoo – Flavored Evoo with Fennel, Bay Leaves, Rosemary and Oregano – Sakellaropoulos Organic Farms

(שמן הזית המתובל הטוב ביותר)

הטוב בפוליפנולים (יוון)

Hypereleon Ultra Gold – D. Mourlas and Co L.P. / G-Team

(ככל שתכולת הפוליפנולים בשמן זית גבוהה יותר, כך טעמו מר יותר והוא ירוק יותר)

הזוכים בפרס העיצוב של JOOP (JOOP Design)

  1. Monogram Premium Organic / Monogram Olive Oil
  2. Château d'Estoublon – Bouteillan / Sas Estoublon
  3. Protoleo / Rafteli Protouli Maria & Co
שמני הזית של פתורה. צילום אלעד ברמי

ויש גם זוכה ישראלי

יקב הבוטיק המשפחתי הישראלי פתורה, שהוא גם יצרן של שמן זית איכותי, השתתף בתחרות JOOP  בשנת 2021 וגם בשנת 2020, והיה המותג הישראלי היחיד שזכה בתחרות. השנה זכה צוות פתורה בשני פרסים: מדליית זהב עבור שמן הזית מזן קורנייקי  מאופיין כמאוזן עם פירותיות ירוקה, חריפות נמוכה ומרירות עדינה. יש לו ארומה עשבונית ירוקה. ריחות של דשא קצוץ, עלים ירוקים. מרקם שמנוני.

זכייה מעניינת נוספת של פתורה הייתה מדליית כסף לשמן הזית הלילי שלהם MIDNIGHT BLEND –  שמן זית עילי (אולטרה פרימיום) המופק בתהליך לילי קפדני שנועד למנוע חשיפת השמן לאור וחום. הזיתים נבחרים בקפידה בתחילת העונה, נמסקים עם שקיעת השמש, ומועברים ידנית אל בית הבד. שם נעשה תהליך הכבישה בחושך ובטמפרטורה נמוכה במיוחד, במטרה לקבל מיצוי ראשוני עדין של שמן הזית האיכותי ביותר שניתן להפיק.

מערכת אכול ושאטו מברכת את יקב פתורה על שתי זכיות אלה לתפארת שמן הזית הישראל

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר