שמענו בין הגפנים 13.5.22: 13 יקבי בוטיק בבית הנשיא, יין וגורמה בקריית אתא, וגם וויסקי יפני וישראלי

יונתן לבני בביקור בית של יין אוכל וכמיהה לכמהין, סיקור האירוע הנשיאותי של ענף היין ביום העצמאות ה-74, חגיגת יין בקיסריה בערב שבועות, היפנים מככבים בפסטיבל וויסקי ולמזקקת M&H ליד בלומפילד יש שת"פ לוויסקי בחביות בירה, קורי לויס היא ברמנית השנה של ישראל, ולוח שנה שכולו יין בגיוס המונים
צילום יונתן לבני

יונתן לבני מבקר וטועם יין וגורמה בבית ברחוב שפרינצק

כשהוזמנתי עם קבוצת 'יין ישמח לבב אנוש' לטעימת יינות וארוחת  ערב בבית ברחוב שפרינצק שבקריית אתא, ניסיתי להיזכר אם אי פעם שמעתי על יקב ביישוב זה – לא בדיוק מקום הידוע בזכות יקביו, אם יש כאלה. כשהגעתי לבית שפרסומו העיקרי ברשתות החברתיות הינו 'הבית ברחוב שפרינצק', הבנתי מדוע. הבית הוא כולו שיר הלל לאוכל ברמה שתמצאו כמוה לעתים נדירות במקום שהוא בית ולא מסעדה, אותו מכינה אילנה פרת, רעייתו של ראובן פרת.

ראובן רובי פרת. צילום אורית גלעד

ראובן פרת היה במשך 20 שנה איש צבא קבע בחיל הלוגיסטיקה. בסיומה של תקופה זאת פרש מצה"ל לעולם העסקים, ומתוך אהבה ליין ייצר יין במשך שלוש שנים עם חברים ביקב לוריא שבספסופה. משם הייתה הדרך קצרה לייצור עצמי, כאשר התחביב הפך  את ראובן ליינן של יקב המייצר כמה אלפי בקבוקים בשנה תחת השם Robi's Wine – 'יינו של רובי'.

סמל היקב תמוה למדי: מגדל של מבצר עם דגל מתנופף וכתר, והכיתוב Robi’s Hills – 'גבעות רובי', ללא קשר ברור לבעלי הבית. כשביקשתי הסבר לשם ולסמל המופיעים במקומות שונים בבית, הוסבר לי כי הסמל הומצא על ידי מעצב התוויות, ומקור הכיתוב בגבעות המוריקות של רכס הר מירון שנתנו את ההשראה לשם – בדומה להצהרתו של מלך האריות מהסרט: "יבוא יום וכל זה יהיה שלי"; כך ראובן מסביר, שיהיה.

כמהין ויין. צילום עליזה פונדיאנו דיין

האוכל היה החלק המרכזי באירוח. מנות כל כך טעימות כבר מזמן לא זכיתי לאכול, ואת הכול ליוו פטריות כמהין המיובאות ארצה על ידי מי שמכונה 'רן כמהין', פריק  פטריות כמהין המיוצרות בארץ וגם יבואן של כמהין מאיטליה. והיו גם היינות של רובי-ראובן:

צילום יונתן לבני

סוביניון בלאן 2021 – ענבים מכרמי הנדיב בזיכרון יעקב. יין צעיר עם חומציות מתונה, צבע מעט עכור, נעשה במכלי נירוסטה. גם הריח וגם הטעם לא הזכירו סוביניון בלאן, אולי כי היין בוקבק זמן קצר לפני ששתינו אותו, וסבל כנראה מ- Bottle shock . אני מקווה שישתנה עם הזמן. המחיר 120 ₪ – לא VFM (תמורה לכסף).

שרדונה 2020 – ענבים מכרם שפייה. גם כן יושן בנירוסטה, אך הוספו לו שבבי עץ בזמן ההתיישנות. לא אהבתי.  המחיר 100 ₪ – לא VFM .

גוורצטרמינר 2021 טעימת חבית – הענבים מכרם בן זמרה. הוכחה כי ראובן יודע לעשות יין לבן. למרות שהיין עדיין לא בוקבק, הוא היה יבש, קריספי ולימוני. יין לבן מצוין ששווה להמתין ולשתותו. המחיר 120 ₪ לכשיבוקבק – ממש VFM.

נובל 2021 – מענבי סוביניון בלאן, ויונייה ומוסקט מזיכרון יעקב וכרמי יוסף. אני אוהב את הקומבינציה של סוביניון ויונייה ומוסקט, ששתיתי גם ביקבים אחרים. יין אלגנטי וחומצי במידה הנכונה, כשהמוסקט מעגל אותו ותורם לו בטעם. המחיר 120 ₪ – VFM.

צילום אלית סיוון

קריניאן 2020 – אני חסיד של קריניאן, זן שנותן יינות טעימים בישראל.  כאן הוא נעשה מענבי קריניאן שמגיעים מכרמים באזורים שונים. נעים לשתותו ביום חם כשאתה רוצה יין אדום שילווה ארוחה, מבלי שישתלט על האוכל. אחד הקריניאנים הטובים ששתיתי בזמן האחרון. מעט מתוק בסיומת, אבל בצורה נעימה. המחיר 160 ₪ – ב- 120 הוא היה VFM.

רויאל אוממי 2017 – עשוי מ- 40% מלבק, 40% סירה ו-20% קברנה סוביניון, כולם מכרם בן זמרה. אוממי הוא הטעם החמישי הנעלם שאופייני בעיקר לאוכל יפני. היין שהה 14 חודשים בחביות חדשות וישנות, ולטעמי הוא הטוב ביותר שמיוצר ביקב. יין נעים לשתייה עם אופי עדין ומאוזן ביותר, ללא הטעם הכבד שנשאר בפה לפעמים מבלנד שכזה. החבית תורמת לאיזון נהדר וטעמים מודגשים. לא להחמיץ. המחיר 180 ₪ – VFM בהתחשב באיכות.

Signature 2020 – 85% ענבי סירה מבנימינה ו- 15% קריניאן מבנימינה, 15 חודשי חבית. יין לא מאוזן, ואינו מחמיא לזנים מהם הוא עשוי. המחיר 230 ₪ – ממש לא VFM.

מוסקט קינוח 2021 – עם המנות האחרונות המוצלחות, גם הן מעשה ידי אילנה פרת בעלת הבית, שתינו את המוסקט של היקב. לא תמיד מוסקט הינו יין קינוח טוב, כי פעמים רבות יש מרירות בסוף לאחר המתיקות של היין. כאן היין ללא כל פגם, ממש טעים לשתייה בסוף ארוחה. המחיר 100 ₪ – . VFM

Robi's Wine – הבית ברחוב שפרינצק – יין וגורמה, קריית אתא 054-5603663

אילנית צמח הרימה באפס זמן אירוע מרשים ביותר עבור תעשיית היין הישראלית. היא גם צילמה תמונה זאת

עצמאות 74: השגרירים, יקבי הבוטיק ונשיא המדינה

ממש לפני ליל הסדר התקשרו מבית הנשיא אל אילנית צמח – המתמחה בפיתוח עסקי סטטוטורי ליקבי בוטיק ובתיירות חקלאית: ‏"האם תוכלי להרים אירוע יין לשגרירים ודיפלומטים בבית הנשיא ביום העצמאות?". התשובה המיידית שלה הייתה "בוודאי", אבל בתוך ראשה כבר החלו המחשבות להתגלגל: איך אפשר בכלל בזמן כל כך קצר להרים אירוע יוקרתי ומיוחד שכזה,  ואיך בכלל לבחור איזה יקבים להביא?

קצת מידע על ההיסטוריה של היין בארצנו וכובעי הנספחים הצבאיים. צילום חיים צח לע"מ

"חשבתי שיהיה נכון ללכת על מנעד גאוגרפי, להביא יקבים בגדלים שונים, אבל הכי חשוב לבחור  ביקבים עם יינות איכותיים, שהרי כל המטרה היא להציג את הטוב והנפלא שבארץ ולעודד צריכת יין ישראלי", היא אומרת. "פרמטר חשוב נוסף הוא מהירות התגובה, הגמישות והיכולת לעמוד בלוח הזמנים הצפוף. כמובן שעלי נפלה המשימה להכין חומרים שיספרו את סיפור היין של ישראל. כל זה עבר לי בראש אחרי הפנייה שקיבלתי".

הנשיא הרצוג עם אילנית צמח. צילום חיים צח לע"מ

ואז, ביום שני של חול המועד פסח, רגע לפני שעלתה על טיסה לבורגונדי, קיבלה אילנית שיחה נוספת: תכיני הצעה.  "פתחתי חמ"ל בבית, טלפונים לספקים של גבינות ומוצרים נלווים לקבלת הצעות מחיר ואז נשארה השאלה הקשה מכולם, מה עושים עם היקבים, את  מי לבחור ואיך", היא ממשיכה לספר. "בדרך למטוס התחלתי לשלוח הודעות ליקבים. התנאי היה כשרות, איכות, מהירות תגובה, ונכונות להגיע ביום העצמאות לבלות בבית הנשיא ולא בבית עם המשפחה.

נשיא המדינה הרצוג ורעייתו מיכל בתלבושת ראויה לציון עם נשיא היין אלי בן זקן. צילום חיים צח לע"מ

היקבים שבחרתי הם כאלה שאני מכירה טוב מאד את יינותיהם, ומוכנה לעמוד מאחוריהם. ידעתי שהבחירה חייבת להיות אחראית. היה לי ברור שיקבים שיישארו בחוץ לא ישמחו, אבל החלטתי להתעלם מרעשי הרקע וללכת עם הבחירות שלי. ידעתי גם שהאירוע יוביל לאירועים נוספים, ושבהמשך הדרך אוכל לתת הזדמנות ולחשוף יקבים איכותיים נוספים".

הנשיא עם דני יניב מיקב בן נון. צילום מדף הפייסבוק

היקבים שהשתתפו והטעימו את יינותיהם: קסטל-רזיאל, צרעה, ויתקין, ברבדו, בן נון, שירן, בן פורת, מדבר, פינטו, יעקב אוריה, רמות נפתלי, לוריא, בת שלמה. חבל שלא צולמה תמונה קבוצתית של אנשי היקבים עם הנשיא ורעייתו, אבל לא בוכים על יין שנשפך בגן הנשיאותי.

הנשיא מדגמן את היין של יקב לוריא וגידי סיידא מאושר. צילום חיים צח לע"מ

סופו של דבר: האירוע שהתקיים בבית הנשיא יצחק-בוז'י הרצוג ורעייתו מיכל, הצליח מעל המשוער. "היקבים השקיעו את כל מה שיש להם והציגו את המיטב של המיטב והביאו הרבה גאווה לענף היין הישראלי. עוד באותו אירוע נרקמו קשרים בין היקבים לדיפלומטים אשר התרשמו מאד והביעו עניין רב ביין הישראלי. הנשיא והצוות התרשמו מאד מהאירוע, וכבר נרקמות תוכניות לעתיד. יש למה לצפות". עד כאן דברי אילנית, והחלטנו לתת גם במה למעטים מהיקבים שהשתתפו.

מימין לשמאל: אלי וסימון שירן, פטריסיה ויעקב אוריה, סיימון ג'ייקובס חבר שעזר ליעקב למזוג. צילום חיים צח לע"מ

פטריסיה אוריה, רעייתו של יעקב אוריה יינן יקב פינטו: "אילנית צמח עשתה בית ספר לכל מי שרוצה להבין איך מרימים אירוע מורכב, במקום מורכב, עם המון אנשים מורכבים. מושלם בהתארגנות, ברוגע, בתדרוך צוות, מתוקתק עד הפרט האחרון. תודה שהזמנת אותנו, הרגשנו מוקפים אנשים מופלאים ומוכשרים שמחזיקים יקבים מעולים, וכולם ללא יוצא מן הכלל אוהבים את הארץ ואת העם היושב בציון".

הנשיא ויינות יקב צרעה. צילום אילנית צמח

יעקב אוריה כתב למחרת יום העצמאות: "עברה יממה והחוויה הכול כך מיוחדת מפנה לה מקום גם לכמה תובנות. ובאמת אני נפעם ממה שאילנית הצליחה לעשות – לשים את היין הישראלי בקדמת הבמה של מדינת ישראל. ובדיעבד, ממש לא מובן למה זה לא המצב הטבעי שלנו. בכל העולם היין הוא מנוע תיירותי, תרבותי חקלאי וכלכלי. משהו יפה ומייצג. אילנית לא בחרה יקב כזה או אחר, מוצלח ככל שיהיה, אלא הביאה לקדמת הבמה את תעשיית היין הישראלית כולה, גם אם בפועל זה נעשה באמצעות 13 נציגים. זה כל כך נכון, לצערי כל כך מתבקש, ואני פשוט נפעם מהשינוי הגדול שפתאום קרה אתמול".

סימון ואלי שירן עם מיכל והנשיא הרצוג. צילום חיים צח לע"מ

אלי שירן מיקב שירן: "זכינו להשתתף יחד עם עוד 12 יקבי בוטיק  בינוניים וקטנים באירוע קבלת הפנים לסגל הדיפלומטי בבית נשיא המדינה. חשיבות האירוע אינה ההשתתפות האישית של יקב זה או אחר (למרות שכמובן אין להמעיט בכך), אלא שלשכת הנשיא יחד עם אילנית צמח שמו את ענף היין ככלל, ואת החלק הפחות מוכר ברמה הבינלאומית – 'יקבי הבוטיק' במרכז הבמה. לעניות דעתי זו אמירה חדשה ולא פחות מדרמטית. ההד שהדבר יעשה ותגובות האורחים, יתרמו תרומה ענקית לענף היין כולו. כמו שטל ברודי אמר: "אנחנו על המפה". הוכח קבל עם ועולם  שיש לנו ענף מדהים, ועם עשייה מקורית וברמות הגבוהות ביותר. הייתה נציגות לכל חלקי הארץ – מכרם בן זמרה עד הנגב . צוות בית הנשיא היה אדיב ונענה לכל בקשה שלנו, הפירגון ההדדי בין היקבים בלט, ואילנית גם דאגה שהיקבים יתוגמלו, למרות שכולם היו מוכנים בחפץ לב להשתתף גם ללא תמורה.

הנשיא ורעייתו עם אסף פז מיקב ויתקין ומסע ורוד. צילום אילנית צמח

ברמה האישית זו הייתה חוויה מדהימה (שגם ממנה ניתן ללמוד על הכלל, שכן הייננים האחרים איתם שוחחתי חוו דברים דומים). ראשית המפגש עם הנשיא ורעייתו, אשר עברו בין כל דוכני היקבים, שאלו והתעניינו בכל יקב במיקום ובעשייה הייננית שלו, והקשיבו בקשב רב. השיחות עם האורחים – שגרירים, נספחים צבאיים, בכירים במשרד החוץ הישראלי, היו מרתקות. גם נציגי משרד החוץ היוצאים לשליחות, הביעו רצון לקחת איתם לשליחות יינות מיקבי בוטיק, ואף לארגן במקום שליחותם אירוע חשיפה לענף היין הישראלי וליקבי הבוטיק. דומני שנפרצה הדרך ליקבי הבוטיק למרכז הבמה.

הנשיא ונציג יקב בן פורת – לא בקוד לבוש מתאים. צילום אילנית צמח

אנחנו הבאנו לטעימה שני יינות לבנים – סמיון 2020 וריזלינג 2020, ושני אדומים – טריו 2018 והסופרן 2019. התגובות היו מדהימות לגבי כלל היינות, כאשר הדגש היה על היצירתיות שבבניית הבלנדים, וכך גם באשר ליקבים האחרים. אישית ריגש אותי במיוחד לראות נציגים ממדינות המתמחות בריזלינג, מתלהבים מהריזלינג  הישראלי ומביאים קולגות לטעום ממנו .אז עד האירוע הבא, לחיי מדינת ישראל וענף היין המתפתח שלנו".

אמנון פאר בהשקת וויסקי יפני

רשת חנויות 'בנא משקאות' התחילה את פסטיבל הוויסקי שלה שיתקיים עד 19.6.22 ב- 28 סניפיה, בו יוכלו המבקרים לטעום יותר מ- 50 סוגי וויסקי שונים מרחבי העולם, עם הסברים וסדנאות מקצועיות. בפסטיבל ייקחו חלק המותגים המוכרים והמובילים בעולם הוויסקי, ואני השתתפתי בהשקה בלעדית של וויסקי יפני, אותו מייבאת בנא משקאות כמו גם חלק מהוויסקי האחרים שלה שהינם יבוא בלעדי שלה.

צילום אמנון פאר

זה לא סוד שבמשך שנים רבות הובילו ארבע ארצות: סקוטלנד, אירלנד, ארה"ב וקנדה, את ייצור הוויסקי בעולם. עקב שינויי האקלים, בין השאר, הצטרפו מדינות נוספות לתהליך הייצור, כשהראשונה בהן הייתה יפן. מזקקות העולם החדש החלו לייצר וויסקי בטעמים אחרים, כאשר נושא גיל הוויסקי הופך לפחות רלבנטי. הקהל מחפש את הגוון והטעם החדש של הוויסקי ממגוון המזקקות של העולם החדש – הודו, טאיוואן ויפן, בתהליך ייצור שאינו כפוף לחוקים, ומאפשר להן לייצר וויסקי בתהליכים, טעמים וגוונים שונים, וזה נכון גם לגבי הדגנים בהם משתמשים בייצור המשקה. כך, ביפן משתמשים באורז ובמקומות אחרים בשעורה וחיטה. גם שימוש בחביות שונות מאפשר להגיע לטעמים וארומה ייחודיים ומיוחדים, כדי להנגיש לקהל אוהבי הוויסקי את הגוון והטעמים החדשים. פני אסרף בכר, מנהלת השיווק של בנא משקאות, אומרת: "קטגוריות וויסקי העולמית נמצאת בצמיחה משמעותית  בשנתיים האחרונות בעקבות הקורונה. המטרה שלנו היא להנגיש לקהל את המגוון ואת הטעמים החדשים, ובמיוחד את הוויסקי היפני שייחשף לראשונה בפסטיבל הוויסקי בחנויות הרשת".

צילום אמנון פאר

יוני שי, מייסד מועדון הוויסקי בישראל, הנחה את האירוע בו נחשפו כמה חידושים וטרנדים בעולמות הוויסקי, והתקיימה טעימת ארבעה סוגי וויסקי של מותגים יפנים:

KAMIKI בלנדד מאלט – וויסקי שמורכב מוויסקי מאלט יפנים ומאלט סקוטי, ויושן גם בחביות עץ ארז יפני כאשר היישון כולו בחביות קטנות המובחרות ביותר. באף קינמון, ציפורן ותבלינים. הטעם מעט מתקתק ופירותי, עץ קלוי ודבש. וויסקי מעושן ומאוזן. 48% אלכוהול. המחיר 350 ₪ ל- 500 מ"ל.

KAMIKI סאקורה בלנדד מאלט – הוויסקי היחיד בעולם שהתיישן בשלושה סוגי חביות Tripple Cask Finish,: אלון, ארז, וסאקורה יפני (דובדבן). שי מציין כי החבית היא השחקן החשוב ביותר. בעוד הסקוטים מחייבים עץ אלון בלבד, היפנים מאפשרים כל מיני ריחות וטעמים, ולחבית חדשה יש הרבה מה לתת. באף: בננות, ערמונים. קינמון ועץ אורן. טעמים של תבלינים, פרחים, ופירות טרופיים. סיומת: וניל ועץ אלון. 48% אלכוהול. המחיר 350 ₪ ל- 500 מ"ל.

KAMIKI אינטנס בלנדד מאלט – הוויסקי עבר תהליך יישון ארוך בחביות עץ ארז יפני. יש לו טעמים וריחות מתקתקים של דבש ופירות, קינמון, אדמה ,קרמל, תבליני חבית ועץ קלוי. לאוהבי וויסקי מתקתק. 48% אלכוהול. המחיר 350 ₪ ל- 500 מ"ל.

UMIKI  – הוויסקי הראשון בעולם שנוצר מסינגל מאלטים יפנים וסינגל מאלטים מרחבי העולם, מדוללים עם מים מסוננים ממלחים המגיעים מהאוקינוס. הוויסקי התיישן בחביות עץ אורן יפני בעל אופי מלוח, והינו היחיד מארבעה  הוויסקים היפנים שטעמנו, הדומה ביותר לוויסקי הסקוטי. השם UMIKI מורכב מהמילה UMI שפירושה ביפנית אוקיינוס, ומהמילה KI שפירושה עץ. באף: בננה, תבלינים ועץ אורן. הטעם יבש, מעט מעושן ואדמתי, עם סיומת נעימה של וניל, פרחים, מליחות קלה  ועץ. 46% אלכוהול. המחיר 320 ₪ ל- 750 מ"ל.

כפי שציינתי, הוויסקי שאהבתי ביותר הוא UMIKI הדומה ביותר לוויסקי סקוטי – אולי עניין של הרגל. בין שלושה הוויסקי של מותג KAMIKI, אהבתי את הבלנדד בחביות עץ ארז יפני, שהוא מעט יותר מעושן. גם אתם תוכלו לטעום את הוויסקי היפני ואחרים, בפסטיבל שיימשך בחנויות הרשת ברחבי הארץ עד 19.6.22. 乾杯

מזקקת הוויסקי הישראלית M&H בשת"פ עם שש מבשלות בירה ישראליות

מזקקת הוויסקי M&H (מילק אנד האני) מוציאה השבוע לשוק שני מוצרים מסדרת Art&Craft החדשה שלה, בשיתוף פעולה ראשון מסוגו עם שש מבשלות בירה ישראליות. הסדרה תכלול שש מהדורות של וויסקי שיושנו בחביות בירה שונות, כשתחילה ייצאו לשוק במהדורה מוגבלת, וויסקי שיושן בחביות מבשלת שפירא וויסקי שיושן בחביות מבשלת הדיקטטור.

המהדורה הראשונה שתושק בסדרה היא Chocolate Porter Beer Cask, סינגל מאלט שהתיישן בשלוש חביות ברבן אמריקאי לשעבר, אשר שימשו ליישון בירת שוקולד פורטר של מבשלת שפירא, המתאפיינת בטעמי שוקולד מריר, קפה, קרמל ועץ חרוך. לאחר יישון בירה שנמשך שישה חודשים, החביות רוקנו והוחזרו למזקקת M&H ליישון מהדורה זו למשך כ-4 שנים. לפי המזקקה, בהשפעת טעמי הבירה, הוויסקי הינו בעל טעם שוקולדי, לצד נוכחות גבוהה של עץ אלון ורמזים של טופי ומרווה יבשה.

צילום מדף הפייסבוק

מהדורה נוספת מתוך הסדרה, שתושק השבוע, היא EX-Islay IPA  Cask  – סינגל מאלט שהתיישן בשלוש חביות אשר שימשו ליישון בירה של הדיקטטור, המתאפיינת בטעם כבולי ואדמתי, מתיקות של מרשמלו צלוי לצד רעננות של אניס ירוק ומנטה. החביות הובאו במקור מאיי איילה שבסקוטלנד, הידועים בוויסקי כבולי. לאחר יישון הוויסקי המעושן של המזקקה הועברו החביות לדיקטטור עבור יישן בירת IPA  כבולית במשך 6 חודשים. אז רוקנו החביות והוחזרו למזקקה ליישון מהדורת וויסקי זו למשך כ-3 שנים.

כל וויסקי בסדרה מגיע במהדורה מוגבלת של עד 1,200 בקבוקים בסך הכול, מהם רק 200 יימכרו בישראל ב- 359 ₪ לבקבוק. המוצרים הבאים העתידים לצאת כחלק מסדרת Art&Craft הם וויסקים שיושנו בחביות מבשלות אלכסנדר, הארץ, ג'מס, ומלכה.

ערב שבועות: פסטיבל היין בקיסריה חוזר

ביום שישי 3 ביוני יתקיים זו הפעם השנייה במתחם 'טרה קיסריה' פסטיבל היין של קיסריה בסימן שבועות. זו הפקת פסטיבל החמישית של נתי מ MyYain -, כשרובם התקיימו בתל-אביב. הפסטיבל הוא שיתוף פעולה של נתי נעים, דדי זהר מטרה קיסריה, והחברה לפיתוח קיסריה.

צילום נתי נעים

לפי נתי נעים, יותר מ-45 יקבים ויבואנים (הרשימה המלאה באתר) יגיעו לאירוע טעימות מושקע וחגיגי. כמו בשנה שעברה צפויים להגיע כ- 1,000 חובבי יין בכל הרמות. גם הפעם הפסטיבל יכלול הופעות וסדנאות יין ללא עלות נוספת, ויש לציין כי למרות שמדובר באירוע שבועות יהיו בו כלל סוגי היינות וגם שכרים וליקרים.

צילום נתי נעים

נתי מסכם: "חשוב לנו ליצור אירוע מעט שונה, שנותן ערך מוסף לאנשים שמגיעים: טעימות יינות איכות בשילוב מוזיקה, אווירה וגם סדנאות ללמידה והעשרה מטעם היקבים, אך גם לוודא שהיקבים מגיעים ברצון ומתוגמלים על השתתפותם. האירוע מתאים לכל  מי שאוהב יין או רוצה להתחיל לאהוב יין. אחת המטרות היא הנגשת היין לכלל האנשים. אשמח אם תגיעו בלבוש לבן לכבוד חג השבועות".

הפסטיבל יתקיים בשישי 3.6.22 מ- 11:00 עד 17:00. רכישת כרטיסים מראש בלינק  או באתר MyYain.com – שימו לב למחירים המשתנים

קורי לויס ברמנית השנה. צילום נווה אביאני

קורי לויס היא הברמנית הטובה בישראל לשנת 2022

קורי לויס, ברמנית בר הלה אוטרה בתל אביב, זכתה במקום הראשון בגמר תחרות וורלד קלאס ישראל (World Class Israel 2022) שהתקיימה השבוע במסעדת 'אספרנטו, והינה האישה הראשונה שזוכה בתואר בישראל.  התחרות נערכה על ידי IBBLS, היבואנית והמשווקת הרשמית של תאגיד האלכוהול הגדול בעולם Diageo. גמר התחרות חולק ליומיים, בהם שלושת הפיינליסטים, נועם שרת (מנהלת מקצועית של קבוצת oth), ירדן שאו (מנהל בר הווספר בחיפה) וקורי לוויס (ברמנית בלה אוטרה), השתתפו באתגרים הבוחנים ידע, יצירתיות, מהירות ומקצועיות.

קורי לויס תייצג את ישראל בגמר התחרות העולמית בספטמבר. צילום נווה אביאני

על הפיינליסטים היה להכין לא פחות מ- 120 כוסות מהקוקטייל שהם יצרו, אותו הגישו לכלל האורחים במסיבת קוקטייל הגמר של וורלד קלאס ישראל, שלכולם היה חלק בשיפוט הסופי יחד עם השופטים המקצועיים.

כאמור, קורי לויס הוכתרה כברמנית הטובה ביותר בישראל לשנת 2022, ותייצג את ישראל בתחרות הבינלאומית Global Finals אשר תתקיים השנה בסידני אוסטרליה בחודש ספטמבר, ותתמודד מול 54 הברמנים הטובים ביותר מרחבי העולם – נאחל לה להיות הברמנית הטובה בעולם.

 

ראש השנה מתקרב והנה רעיון: לתמוך בלוח השנה היינני של יעל

לחובבי יין וגם לאלה שרוצים להבין קצת יותר בזני ענבים, לזכור מתי חגיגות הבוז׳ולה ומהי העונה הכי טובה לטיול יין בבורדו, מוצע לקחת חלק במיזם גיוס המונים עבור הפקת 'עונות יין – לוח השנה של יעל'. יעל נח אומרת על עצמה שהיא לוקחת את הפעילות שלה בתחום היין ברצינות וביצירתיות, עם ניסיון רב בתהליכים שונים של הפקת יין משלב הבציר עד לשלב הטעימות. כפי שהיא מעידה על עצמה: "עבדתי קרוב לארבע שנים ביקב שורק בתפקיד ניהול קשרי הלקוחות והמדיה. כרגע בעיקר שותה יין, מאיירת אלמנטים מעולם היין, וגם מוזגת יין בסופי שבוע ביקב עגור הנהדר".

עכשיו יעל מפיקה לוח שנה שמוקדש ליין, ומלווה בשלל הסברים, איורים, המלצות, אנקדוטות מעניינות ואגדות סביב יין (תוכן ואיור: יעל נח, עיצוב: שי אלגזי). כדי להגיע ליעד הפרויקט יעל מציעה תשורות כמו בקבוקי יין אותם היא מגדירה כנדירים, סיורי יקבים, סדנאות טעימות-יין קבוצתיות ואישיות, וגם קורס יין מקצועי במחיר מיוחד.

הפרויקט יקום רק אם יגיע ליעד הגיוס של 65,000 ₪ עד יום ג' 17.5.22. רוצים להירתם, לסייע בתמיכה כספית ולקבל לוח שנה שידבר אל חובבי יין? היכנסו לאתר הפרויקט בהדסטארט ובחרו את הסכום והמוצר המתאים לכם.

לינק לרכישת כרטיסים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר