שמענו בין הגפנים 314: הסיפורים המעניינים של השבוע

הכרם הביודינמי של אוליבייה פרתי במושב גיאה (קראו בהמשך). ויקיפדיה: "חקלאות ביודינמית מבוססת על האנתרופוסופיה, שמתחשבת בתנועת גרמי השמים השונים, ובמיוחד הירח, ומיקומם סביב האדמה כמרכיב חשוב בתכנון העבודה החקלאית"
השבוע שמענו על התקדמות תוכנית ההאצה ליקבי בוטיק, על התעוררות קוורטט יקבי יהודה, ועל יין פרטי ראשון של הכורם והיינן אוליבייה פרתי

תוכנית ההאצה ליקבי בוטיק עד 50,000 בקבוקים – יוצאים לדרך

רני רוגל מדווח: איכשהו התוכנית הזאת חמקה מתחת לתשומת הלב של התקשורת "הממוסדת": התוכנית היחידה מסוגה שמוצעת על ידי גורם פרטי (לא שיש בארץ גוף ציבורי או ממשלתי שעושה דבר דומה ומשקיע) – דיה אינטרנשיונל (Daya International) שבבעלות רועי דיה, "הפועלת להקמת מיזמים בתחומים שונים במשק, בתחום ההייטק בפרט, ובתחומים מסורתיים שניתן לקדמם בעזרת כלים מעולמות ההייטק" – כדבר המפרסם.

רועי דיה וטלי סלמה – הגתה את הרעיון. צילום איל גוטמן

השנה תבצע דיה פרויקט מיוחד למען ענף היין, בהשקעה שנתית של כ- 2 מיליון דולר, בניהולה של טלי סלמה, סמנכ"לית הקרן ומי שהגתה את הרעיון שהוצג באירוע הגמר של תחרות טרה וינו 2021, בליווי המקצועי של צוות איש הענבים. בפרסומים מקדימים הוזמנו יקבים המייצרים 5,000-50,000 בקבוקים בשנה, להגיש מועמדות להשתתפות בתוכנית. תהליך המיון כולל סבב ראיונות, כאשר צוין כי לא כל יקב שהגיש מועמדות הוזמן לראיון, השלב הבא הוא ביקור בכל יקב שהוזמן לראיון להבנת הצרכים, מיפוי הנכסים והייחודיות של היקב וסיפורו האישי בנוף היין המקומי, לצורך בניית תוכנית ספציפית לכל יקב. לאחר ייבחרו היקבים שישתתפו בתוכנית, ויופנו לאחת משלוש תוכניות משנה, עם תקציבים ייעודיים ושירותים שונים.

טקס פרסי טרה וינו 2021: איציק כהן (מימין) מיקב רמות נפתלי, חיים גן איש הענבים, רועי דיה, טלי סלמה. צילום אין גוטמן

תוכנית 1 מיועדת למרבית היקבים שיבחרו, וכוללת שילוב באירועים בחו"ל, תוכנית שיווק דיגיטלית, תוכנית מיתוג עד רמת התווית, ייעוץ וקידום המותג עם שותפי התוכנית בארץ ובחו"ל.

תוכנית 2 כוללת בניית תוכנית יעדים שנתית, ליווי עסקי ומקצועי רציף, וחיפוש אקטיבי של הזדמנויות לקידום היקב, השתתפות או מימון עלויות באירועים בארץ ובעולם, ומציאת שיתופי פעולה אסטרטגיים.

בתוכנית 3 מדובר על ליווי הדוק שכולל אנשי מקצוע מטעם התוכנית, אשר יעבדו במימון מלא ביקב במסגרת חלקית או מלאה לקידום תוכנית היעדים שתקבע, לצד בחינת היקב להשקעה נפרדת על ידי השותפים הפיננסיים של החברה

ברור שדיה היא חברה עסקית שתרצה להרוויח מהשקעתה. אנחנו מאחלים שלמיזם יהיו הרבה פירות ותוצאות עסקיות מעולות – לא רק הוצאות, כדי שהמעורבים, ומבחינתנו תחילה היקבים, ייצאו שבעים.

מימין לשמאל בישיבה: גלעד פלם, דורון רב הון, אלי בן זקן, מירב וגולן פלם. בעמידה: סימה רב הון, אילנה בן זקן, ערן ומיכל פיק

קוורטט יקבי יהודה מתעורר מתרדמת הקורונה

על קוורטט הרי יהודה – התארגנות לפעילות תקשורתית ושיווקית משותפת של היקבים קסטל, פלם, צרעה וספרה עם דגש על חו"ל כיעד עיקרי, – כתבנו בהרחבה ב- 2018 במלאת שנתיים להתארגנותם, ומאחר שמתחילת 2020 העולם התהפך ונדם, פחות או יותר, שמחנו לתמונה משפחתית מחממת לב זו באינסטגרם ובפייסבוק, שבישרה שהקוורטט אכן קיים ואולי עומד לחזור לפעול – בארץ שוממה בה אין גוף פרטי או ציבורי שלוקח על עצמו את המשימה לצאת מתרדמת החורף ולנענע את הפעילות מחוץ  לגבולות הכול כך צרים של ארצנו.

חברי הקוורטט מימין לשמאל: גולן פלם, דורון רב הון, ערן פיק, אלי בן זקן. צילום Alistair Cooper MW מדף הפייסבוק
חברי הקוורטט מימין לשמאל: גולן פלם, דורון רב הון, ערן פיק, אלי בן זקן. צילום Alistair Cooper MW מדף הפייסבוק

בעצם מכון היצוא דווקא ניצל את התקופה להחלפת דמויות מפתח, אולי סוף קדנציה ואולי סתם סבב של באות והולכות. עשייה? לא רואים ולא שומעים. התקווה שכמו באגדות יבינו התארגנויות לא פורמליות של יקבים ברחבי הארץ שהאביב כבר כאן, ויתחילו ללבלב ולהניב פירות של שיתופי פעולה שיביאו עוד אנשים ליקבים ולמכשירי התשלום במגע שכל פיצוציה כבר מצוידת בהם ומחליפים את צלצול הקופה הרושמת.

אז תראו כמה הרבה אנחנו תולים במפגש רעות ורעים זה לתפארת מדינת ישראל. בהצלחה!

אוליבייה פרתי (משמאל) וחברים – בציר ועשיית יין באווירה כייפית

יין פרטי ליינן אוליבייה פרתי

אוליבייה פרתי, ביומיום חבר בצוות יינני יקב טפרברג המוכשרים והמקצועיים, כתב ושלח לנו את התמונות: "לפני מספר שנים נטענו כרם במושב גיאה על פני 6 דונם. בכרם שלושה זנים: פטי ורדו , פטיט סירה ומרסלן, הגדלים בגביע על פי התפיסה הביודינמית.

כרם ביודינמי זה סיפור אחר

הזן הראשון שניטע, פטי ורדו, נבצר ב-2020 באווירה כייפית, עם הרבה חברים שהגיעו לחוות איתנו את הרגע, והפקנו מהענבים יין זני. התססנו אצל חברים במושב ברכיה, ולבסוף גם בקבקנו אותו אצל יואל ביקב גבעות.

אוליבייה בכרם

את התווית עיצבנו אצל איתמר גור המיוחד והמוכשר, ואנחנו כבר ממש בישורת אחרונה של סגירת העיצוב. ניתן ליין לנוח מספר חודשים בבקבוק, ורק אז הוא ייצא למכירה".

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד במדור 

הרשמה לניוזלטר