שני אדומים גליליים מיקבי ברקן-סגל: מלבק ספיישל רזרב 2014 וארגמן דובב 2014

הארגמן של סגל התיישן בחביות צרפתיות ואמריקאיות במשך 18 חודשים
מבחינת מזג האוויר, בציר 2014 היה מצוין לגפנים. לא היו מתקפות חמסין, ונראה כי הגשם שהגפן זקוקה לו ירד בדיוק בזמן כדי לא לפתוח מים בכמויות גדולות

יקב ברקן מציג לראשונה יין מלבק מסדרת  Special Reserve, בציר 2014. מלבק – זן ענבים אדום בעל צבע סגלגל חזק ועמוק,  הינו אחד משישה זני הענבים הרשמיים של בורדו, ומצליח במיוחד בארגנטינה. ביקב אומרים כי הם מאמינים שיין זה מהווה נדבך נוסף בשאיפתם למצות את הרב גוניות והפוטנציאל של הטרואר הישראלי. 88% מלבק, 12% פטיט סירה מכרם ריחן בגליל העליון. שהה 12 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי חדשות ומשומשות. אלכוהול: 14%.

 סיומת מתובלת ונעימה שמבליטה טאנינים רכים ונעימים
סיומת מתובלת ונעימה שמבליטה טאנינים רכים ונעימים

רשמי טעימה לפי היקב: צבע היין אדום עמוק ועז. באף ארומות של תות עץ שחור, עלי דפנה ועשבוניות מעודנת, עטופות בנגיעות עץ אלון ותבלינים מתוקים כגון ציפורן וקינמון.  בפה – גוף בינוני וחמיצות מרעננת. טעמי שזיפים שחורים ופיטנגו בשל, מלווים בריחות מנטה, ליקר דובדבנים וטעמי שוקולד מריר. סיומת מתובלת ונעימה שמבליטה טאנינים רכים ונעימים. מחירו 75 ₪. כשר.

יקב סגל של ברקן הציג בציר חדש – שנת 2014 – ליין ארגמן דובב שלו מסדרת 'רכסים' של יינות מכרמים יחידניים בגליל. היין עשוי מ- 100% ענבי ארגמן (הכלאה ישראלית של זני קריניאן וסוזאו), הגדלים בכרם דובב שנטוע על פסגת הר גודרים במרום הגליל. היין התיישן בחביות צרפתיות ואמריקאיות במשך 18 חודשים. אלכוהול: 13%.

בפה היין מאוזן ובעל מבנה קל-בינוני
בפה היין מאוזן ובעל מבנה קל-בינוני

רשמי טעימה לפי היקב: צבע אדום-בורדו עמוק ומבריק. באף ארומות עוצמתיות של פרי שחור, עץ אלון, עשבי תיבול טריים,  עטופים במסגרת של תיבול מתקתק המרמז לציפורן, קינמון ווניל. בפה היין מאוזן ובעל מבנה קל-בינוני. טעמי שזיף אדום, פירות יער ושוקולד מריר, עם סיום של חמיצות מרעננת וטאנינים רכים וקטיפתיים. מחירו 79 ₪. כשר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר