שרות ההדרכה במשרד החקלאות פתח קורס להכנת גבינות

בקורס משתתפים מגדלי בקר וצאן וכן חברי מושבים וקיבוצים בעלי צימרים המעונינים להתמחות בהכנת גבינה ביתית

שרות ההדרכה במשרד החקלאות פתח קורס להכנת גבינות. בקורס, המתקיים בחוות "כרי דשא" שלשפת הכנרת, משתתפים 25 מגדלי בקר, עזים וכבשים וכן חברי מושבים וקיבוצים מצפון הארץ המפעילים צימרים ומרכזי ביקור ומעונינים להתמחות בהכנת גבינה ביתית.

בקורס, הנערך מדי יום שלישי בשעות אחר הצהריים, נערכות הרצאות וכן תרגול מעשי של הכנת גבינות. המשתתפים מתחילים את הכנת הגבינה החל משלב חומרי הגלם במפגש ומשלימים את ההכנה במהלך השבוע בבתיהם. למפגש הבא מביאים המשתתפים את עמל כפיהם לצורך טעימות וקבלת משוב.

הקורס מקיף מגוון של גבינות פופולריות ולצידן גבינות מיוחדות המאפיינות את הגליל: קממבר, ריקוטה, צפתית, גבינה רכה למריחה וגבינה צ'רקסית. המשתתפים לומדים כיצד להכין אותן החל מחומר הגלם ועד למוצר הסופי. כן לומדים המשתתפים כיצד לפסטר את החלב, על התקנים הישראלים בנוגע לגבינות ועל מחלות בעלי חיים.

רכזת ההדרכה במחוז הצפון של שרות ההדרכה, מירי פלח, אמרה שהקורס זכה להתענינות גדולה, בעיקר בשל הגידול במודעות הציבורית לגבינות המיוחדות והחיפוש של חקלאים בצפון הארץ אחר מקורות פרנסה משלימים. לדבריה, רק גוף הדרכה ציבורי יכול לקיים קורס ברמה מקצועית גבוהה שנותן מענה אמיתי לצרכי התעסוקה של החקלאים.

מחיר הקורס 1,000 ש"ח לשישה מפגשים, כולל החומרים. פלח אמרה שבתכנון הקורס הושם דגש על כך שמחירו לא יהיה גבוה כדי לאפשר טווח רחב של משתתפים.

שרות ההדרכה מקיים קורסים נוספים בצפון הארץ ובקריה החקלאית בבית דגן, המיועדים לגבנים ותיקים ומנוסים ועוסקים בייצור גבינות מיוחדות. כמו כן מתקיימים קורסים העוסקים בתקלות בתהליך ייצור גבינות צאן עם מומחים צרפתיים.

מידע על פעילות שרות ההדרכה באתר האינטרנט: www.shaham.moag.gov.il


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר