שתיל כשר? יש דבר כזה: שתילים מיוחדים פותחו בישראל לשימוש בשנת שמיטה

את החידוש מביאה משתלת "שתיל נטו", בבעלותו של אריאל פורת, שהחליט לפתח פתרונות לשנת השמיטה (כמו השנה העתידה להתחיל בראש השנה הקרוב), ופיתח שיטת ייחודית המאפשרת גידול של השתילים במנותק מהקרקע ובחיפוי קרקע וגג המבטיחים גידול מוצלח וכשר

בתערוכת "אגרו-משוב" שתתקיים ב- 18-19 באפריל 2007 בגני התערוכה ת"א, יוצג השנה "שתיל כשר", המיועד לשתילה במהלך שנת שמיטה.
את החידוש מביאה משתלת "שתיל נטו", בבעלותו של אריאל פורת, שהחליט לפתח פתרונות לשנת השמיטה (כמו השנה העתידה להתחיל בראש השנה הקרוב), ופיתח שיטת ייחודית המאפשרת גידול של השתילים במנותק מהקרקע ובחיפוי קרקע וגג המבטיחים גידול מוצלח וכשר.

השתילים הכשרים החדשים אמורים להחליף את השיטות המסורתית בשנות שמיטה של ייבוא שתילים מחו"ל, ולאפשר גידול תוצרת הארץ בהיקף גדול כמו בשנה רגילה. כל השתילים גודלו לפי הלכות מדויקות של מכון התורה והארץ.
בין השתילים הכשרים שיוצגו בתערוכה: חסות, סלרי, כרוב, כרובית, כוסברה, שמיר, נענע, שמיר, פטרוזיליה ובצל ירוק.

משתלת "שתילנטו", בבעלותו של אריאל פורת, נוסדה בשנת 2000. בעקבות הביקוש החקלאי החליט בעל המשתלה לפתח שתילים איכותיים ועמידים בדרישות ההלכתיות בשנת שמיטה. כיום המשתלה ממוקמת במושב משואות יצחק שבחבל לכיש.
אריאל אומר כי השתילים החדשים פותחו במטרה לתת מענה לחקלאים ולמגדלים בשנות השמיטה, ולאפשר מתן של אופציה אלטרנטיבית לייבוא של שתילים מחו"ל, לטובת שמירה על תוצרת הארץ.

"השתיל הכשר" של חברת "שתילנטו" יוצג בתערוכת "אגרו-משוב" ה-17 שתתקיים השנה בסימן "טעם הבריאות" – עם דגש על איכות התוצרת, השבחת טעמים, החזרת הטעם לפירות ולירקות, לצד דגש של נוחות וזמינות השימוש לצרכן הפרטי. במסגרת התערוכה יוצגו פיתוחים של ירקות ופירות משופרים, יתקיימו סימפוזיונים בנושא יצוא תוצרת חקלאית וסחר תשומות, כינוסים מקצועיים של ראשי מועצות, רפתנים ותחרויות בקרב ענפי החקלאות השונים (פרחים, עופות, ירקות) ומתן במה לפרויקט "חממת העתיד" שיציג את הטכנולוגיות החדשות בעולם.

תערוכת אגרו משוב ה-17, 18-19 באפריל 2007, מחיר כניסה – 50 ₪
שעות פעילות: יום ד': 20:00-10:00; יום ה': 18:00-10:00
לפרטים נוספים אודות התערוכה www.agromashov.net
טל. 08-6273838

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר