שתי מסעדות בוינה: קפיטריה במוזיאון ותורכיה עילית

פעמיים שניצל וינאי הספיקו כדי להזכיר לנו שגם כשהוא וינאי, גדול ועתיר שבחים – שניצל הוא רק שניצל; בעצם אחת המנות המשעממות ביותר. עובדה: זה מה שילדים מוכנים לאכול כל יום, ועוד מחזה עוף ולא מעגל

המידע הגסטרונומי לסופשבוע קצר בוינה נאסף מארבעה מקורות: היועץ האסטרטגי של הקנצלר, העיתונאית שפרסמה סדרת כתבות נלהבות במוסף 7 ימים, איש יחסי הציבור של חברת התעופה אוסטריאן איירליינס, ושיטוט עצמי באינטרנט.

נוכח שפע מידע זה והזמן הקצר בשטח, לא נותר אלא להצליב, לצמצם ולהחליט. פעמיים שניצל וינאי הספיקו כדי להזכיר לנו שגם כשהוא וינאי, גדול ועתיר שבחים – שניצל הוא רק שניצל; בעצם אחת המנות המשעממות ביותר (עובדה, זה מה שילדים מוכנים לאכול כל יום, ועוד מחזה עוף ולא מעגל). שטרודל תפוחים אחד הספיק כדי לעורר זיכרונות וגעגועים לאפפל חבאק – עוגת תפוחים הולנדית, או לטארטאטן צרפתי.

צמד נקניקיות ברוטב גולש במסעדה שכונתית קטנה בלילה הראשון בוינה זכו לצל"ש, ונקניקיה בלחמניית באגט בכיכר סטפן במרכז העיר הייתה אכילה בזכות ההמונים והאקשן מסביב. כמה מטרים משם נמצאת המעדנייה הדו קומתית של יוליוס מייזל – אסור להחמיץ. בקומה השנייה שלה יש מסעדה שלדברי היועץ האסטרטגי שאכל בה עם הקנצלר לפני שבועיים, הנה אחת מארבע הטובות ביותר באוסטריה כולה.

הקפיטריה במוזיאון MAK
בשיטת ההצלבות בחרנו ב- Osterreicher im MAK מסעדתו של השף מס' 1 באוסטריה, הלמוט אוסטרייכר, שהוביל מסעדת עילית, פרש, ונעתר לבקשה להפוך את הקפיטריה של מוזיאון העיצוב של וינה, MAK, למסעדה פופולארית בעיר.
נירה רוסו שיבחה ללא סייג ב- 7 ימים, ואיש יחסי הציבור של אוסטריאן איירליינס כתב לנו: "האוכל פשוט נפלא, אווירה לא פורמאלית, קצת מנהטן, לא וינה המסורתית. עם בר שהפך להיות הכי טרנדי לאנשי עסקים לכוסית יין אחרי שעות העבודה".

השתכנענו, הזמנו, והגענו בשעת צהריים. התפלאנו למראה הנברשת הקלאסית הכבדה עתירת המנורות מעל הבר הטרנדי, עד שהתברר לנו שמדובר בנברשת העשויה מבקבוקים ריקים. נחמד. אל תחמיצו את הברז והכיור בשירותים.
אכן מראה ועיצוב לא פורמאליים, ותפריט בעל שני חלקים – אוכל אוסטרי מסורתי, ואוכל מודרני של השף. בחרנו מהתפריט המסורתי מרק אספרגוס ומרק עגבניות קר – שניהם היו מצוינים.
ומאחר ואנחנו בוינה, ונירה רוסו כתבה על השניצל של אוסטרייכר שהוא לא פחות מאשר "השניצל הוינאי המופלא ביותר שיצא לנו לטעום… עם פריכות ועסיסיות שאפילו מסגדי שניצל כמו הפיגלמילר אינם מגיעים לדרגתן" – הלכנו על פעמיים שניצל.

ביג מיסטייק, כמו שאומרת גילת אנקורי. קודם כל – באמת שניצל ענק המספיק בשקט לשניים, ושוב: שניצל זה שניצל זה שניצל. משעמם! אפילו סלט עלי ווסאבי על תפוחי אדמה בתחמיץ לא מצליח להלהיב. במיוחד כשמסביבנו הוזרמו לשולחנות מנות שנראו מלהיבות הרבה יותר, מן הסתם מהתפריט היצירתי של השף אוסטרייכר. עבור שני המרקים, שני שניצלים, סלסלת לחם עם גבינה מוקפצת ושמן ובלסמי, כוס יין לבן ובקבוק מים מינרלים מוגזים, שילמנו 56 יורו.

מסקנה: הקפיטריה של אוסטרייכר ב- MAK היא מסעדה מהנה, אך לכו על התפריט היצירתי של השף. הרי בשביל זה הביאו אותו לכאן.


Ostrreicher im MAK
Stubenring 5
A-1010 Wien
Tel. +43-(0) 1-7140121
[email protected]



תורכיה עילית של דגים ופירות ים
על Kervansaray Hummer Bar המליץ היועץ האסטרטגי – והמסעדה באמת חווייתית. במיוחד אם תבקשו לשבת מול המטבח הפתוח, בו מפליאים שף מבוגר ושף צעיר יותר לעשות בטיפול בפירות ים – בעיקר פיצוח לובסטרים והכנתם להגשה, ובדגים. אנחנו רותקנו לאקשן שם: זריז, שקט, מקצועי ומאוד נקי – לאורך כל הארוחה.

המסעדה ממוקמת ברחוב מהלר, קרוב מאוד לכיכר קרל המרכזית, בתחילת המדרחוב הפופולארי המוביל מכיכר קרל אל כיכר סטפן, וסביר להניח שבכל יום בעת ביקורכם בוינה תעברו בו לפחות פעמיים; טוב, פעם אחת. ממש סמוך יוצאים הסיורים בעיר באוטובוס הצהוב/ירוק, והקזינו ממש צמוד.

המסעדה המהודרת ועם זאת לא מאיימת, ממוקמת בקומה השנייה, וכל הצוות – בעלים, טבחים ומלצרים הלבושים בחליפות שחורות, הנם תורכים. זכר להיסטוריה המשותפת של העם התורכי והעם האוסטרי – הקשר בין השושלת ההבסבורגית והאימפריה העותומאנית.

תפריט מסעדת קרוונסריי מתבסס על דגים ופירות ים כמנות ראשונות ועיקריות. כמובן יש גם תפריט בשרי לאלה שדווקא רוצים זאת. מכיוון שעכשיו עונת האספרגוסים, הזמנו מנה אחת של אספרגוסים לבנים גדולים חלוטים, ולצדם מעט רוטב הולנדז – מצוין; וכמזכרת מתורכיה הזמנו צלחת מנות ראשונות תורכיות: עלה גפן ממולא, גבינת פטה, זיתים, חצילים ברוטב עגבניות, ליבת ארטישוק, וחתיכות דג ועליהן סלט חצילים בטחינה (הכי טוב) – האמת: מנה מיותרת, כמו באולם חתונות – אולי אטרקציה לחך האירופאי העדין.

ההחמצה כאן הייתה כפולה: המלצר הבין שהזמנו מנה ראשונה אחרת המורכבת מנתחי דגים קרים, וכשהביא לנו אותה העמדנו אותו על טעותו, שמסתבר כי הייתה טעותנו: לכו על מנה ראשונה זאת ולא על הקשקוש האותנטי כביכול אותו אכלנו – באשמתנו.

המנות העיקריות היו שוות את הטיפוס הקליל לקומה השנייה של המסעדה: ארבעה ג'מבו שריפס ענקיים קלופים, עשויים ברוטב שום, ולצדם תלולית אורז מאורגנת כבייגלה – מעולה. לכאורה רק ארבעה שרימפס, אבל שווה ביותר.
המיקס של דגים עשויים על הפלנצ'ה, מונחים על שכבה דקה של רוטב ולצדם ירקות חלוטים לדקה במים רותחים, היה מצוין. כל כך פשוט: נתחי פילה של דגים טובים וטריים, קצת מלח, שתי דקות על הפלנצ'ה – והנה מעדן.
תמורת כל אלה, עם כוס יין לבן ובקבוק מים מינרלים מוגזים, שילמנו 100 יורו – בהחלט לא זול.

את הקינוח אכלנו שעה וחצי מאוחר יותר בגלידריה איטלקית ZANONI & ZANONI ליד כיכר סטפן וכנסיית סן סטפן המונומנטלית. היה ערב מהנה ביותר במזג אוויר מושלם.
Kervansara Hummer Bar בוינה – מומלצת.


Kervansaray – Hummer Bar
Mahlerstrasse 9
A – 1010 Wien
Tel. (10) 512-88-43
www.hummerbar.at

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר