תדהמה במסעדות סן פרנסיסקו: רק "המכבסה הצרפתית" קיבלה שלושה כוכבים במדריך מישלן

מסעדנים באזור סן פרנסיסקו אומרים כי אם מישלן רוצה להקיף את העולם, עליו להתייחס גם להבדלים תרבותיים; למשל לעובדה שהמסעדות באזור סן פרנסיסקו הנן פחות רשמיות ומכופתרות מאשר בניו-יורק, ובוודאי מאשר אלה בצרפת

המסעדות באזור מפרץ סן פרנסיסקו בלעו גלולה מרה כאשר מדריך מישלן האדום למסעדות ויין באזור לשנת 2007, העניק שלושה כוכבים רק למסעדה אחת – "המכבסה הצרפתית" (The French Laundry) של השף תומס קלר, בייאנטוויל קליפורניה.

גם המסעדה הניו-יורקית של קלר, PerSe, זכתה בשלושה כוכבים במדריך מישלן לניו-יורק שפורסם בנובמבר שעבר; מה שעושה את קלר ואת השף הצרפתי אלן דוכס לשני השפים היחידים עם לפחות שני דירוגי שלושה כוכבים (לדוכס יש שלושה כוכבים למסעדותיו בפריז, ניו יורק, ומונטה קרלו).

קלר אומר כי עבורו ועבור כל הצוות זהו יום מיוחד. "אנשים צעירים אלה, רבים מהם עדיין בשנות העשרים שלהם, עובדים עד 14 שעות ביום. הם רואים את התוצאות. כאשר משהו כזה קורה. זוהי הכרה בעבודתנו".

ארבע מסעדות אחרות: אקווה ומייקל מינה בסן פרנסיסקו, מנרסה בלוס גאטוס, וסיריוס בהלדסבורג – קיבלנו שני כוכבים, ו- 23 מסעדות זכו בכוכב אחד.
במדריך האדום של מישלן למסעדות ניו יורק יש ארבע בעלות שלושה כוכבים.

הדירוג נקבע ע"י חמישה מבקרים אנונימיים של מישלן – שני אמריקנים ושני אירופאים – שפקדו יותר מ- 1,000 מסעדות מאז נובמבר שעבר. המסעדות שקיבלו כוכבים זכו לשניים עד שמונה ביקורים – כפי שקרה למכבסה הצרפתית.

מסעדנים באזור סן פרנסיסקו אומרים כי אם מישלן רוצה להקיף את העולם, עליו להתייחס גם להבדלים תרבותיים; למשל לעובדה שהמסעדות באזור סן פרנסיסקו הנן פחות רשמיות ומכופתרות מאשר בניו-יורק, ובוודאי מאשר אלה בצרפת.

בולטת במדריך היעדרותן של מסעדות אסיאתיות. מתוך 287 שקיבלו כוכבים, רק שתיים – בושי-טיי בג'פאנטאון בסן פרנסיסקו וסושי-ראן בסוסליטו, הן אסיאתיות.
גם במדריך של ניו יורק קיבלו רק שתי מסעדות אסיאתיות כוכבים: כוכב אחד למסעדת נובו, ושני כוכבים למאסה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר