תוכנית לעידוד יצוא פירות הקיץ בהיקף של 3 מיליון שקל

היעד של התוכנית הוא הכפלת יצוא הפירות בעיקר לשוק האנגלי וכן למזרח אירופה, דרום אפריקה והמזרח הרחוק

משרד החקלאות, מועצת הצמחים, התאחדות חקלאי ישראל וארגון מגדלי הפירות מגבשים תוכנית לעידוד יצוא פירות הקיץ בהיקף של 3 מיליון שקל. על פי התוכנית יינתן סיוע לקידום היצוא של משמש, אפרסק, נקטרינה, שזיף וענבים במהלך חודשי הקיץ. התקציב לתוכנית הוא חלק מהסכם המים, שבמסגרתו מוקצה סכום שנתי של 14 מיליון שקל למימוש מטרות לאומיות בתחום החקלאות.

מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, יוסטה בלייר, מסר שבשנים האחרונות סבלו מגדלי הפירות מעודפי שיווק בשוק המקומי שפגעו באופן קשה בענף. הגדלת היצוא תאפשר הפניה של עודפי הפירות לשווקים בחו"ל וכך לסייע בפיתוח הענף ובמניעת משבר גם בקיץ הנוכחי.

מנכ"ל ארגון מגדלי פירות, אילן אשל, מסר שבשנת 2006 הסתכם היצוא של פירות הקיץ בכ-12 אלף טון. היעד של התוכנית הוא להגדיל את היצוא כבר בקיץ הקרוב ל-15 אלף טון ואילו בשנת 2009 היעד הוא הכפלת יצוא פירות הקיץ עד ל- 23 אלף טון.

לדברי אשל, השוק המרכזי ליצוא הפירות הנזכרים הוא השוק האנגלי. במקביל יעשה מאמץ להגדיל את היצוא לשווקים חדשים כולל מזרח אירופה, רוסיה, דרום אפריקה והמזרח הרחוק, בעיקר לגבי שזיף וענבים שאורך חיי המדף שלהם מאפשר הובלה ממושכת בים.

התמריצים ינתנו בעיקר לחקלאים באזורים בהם ההשקיה נעשית במים שפירים בשל העדר חלופה אחרת ובכלל זה עמק החולה והגליל העליון, גוש אלונה – זכרון יעקב ואזור יואב – לכיש – גזר. הגדלת התמורה שמקבלים חקלאים אלו תעזור להם בהתמודדות עם מחירי המים הגבוהים.

במקביל לסיוע הישיר ליצוא, כוללת התוכנית קיום קורסי הכשרה למגדלים וסיוע למתקני אריזה לעמידה בתקנים בינלאומיים שיאפשרו להם כניסה לרשתות ומדינות נוספות. כמו כן נבחנת חשיפה כלל ענפית של הפירות הישראלים בתערוכות חקלאיות בינלאומיות במזרח הרחוק ובמזרח אירופה.

אתר התאחדות חקלאי ישראל: www.iff.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר