תופעה: בארה"ב נפתחו חנויות המוכרות מזון שהתוקף שלו פג

תופעה חדשה מתרחשת עתה בארה"ב – בשלב זה היא עדיין נקודתית, אך יש בה כדי לסחוף גורמים קמעונאיים נוספים. העלייה הדרמטית במחירי המזון והמיתון הזוחל אל כלכלת ארה"ב, הביאו לפתיחתה של החנות SharpShopper המוכרת במחירים זולים במיוחד מוצרי מזון שהתוקף שלהם פג

בשבוע שעבר רכשה אישה, ברשת אמליה שבפנסילבניה, ארבעה בקבוקים של חומץ בלסמי במחיר של דולר אחד, בלי שתאריך התפוגה – 21 בדצמבר 2007 הטריד אותה.
כך מדווח TRENDS – ידיעון מקוון למגמות שיווקיות חדשות.

תופעה חדשה מתרחשת עתה בארה"ב – בשלב זה היא עדיין נקודתית, אך יש בה כדי לסחוף גורמים קמעונאיים נוספים. העלייה הדרמטית במחירי המזון והמיתון הזוחל אל כלכלת ארה"ב, הביאו לפתיחתה של החנות SharpShopper המוכרת במחירים זולים במיוחד מוצרי מזון שהתוקף שלהם פג. כך נמכרות שם שתי אריזות של עוגיות ממותגות במחיר של דולר אחד, ושתי תיבות של מים עם ויטמינים של ענק המזון קראפט, במחיר של 25 סנט לבקבוק.

הקונים אינם מתרגשים מכך שעברו שבועיים או חודשיים מאז התאריך האחרון המומלץ לקנייה, ומורה שרואיין בחנות אמר כי מאז שהחל לקנות ב- SharpShopper קטנו ההוצאות החודשיות שלו למזון ביותר מרבע.

חנות זו מייצגת קטגוריה הקרויה "עודפים", וצופים כי ככל שהמצב הכלכלי יחמיר שם ומחירי המזון יאמירו, תגדל הפופולריות של קונספט זה. נכון להיום, מחירי המזון בארה"ב עלו בשנה האחרונה ב- 5%, מה שמהווה את הקפיצה הגדולה ביותר במחירים מאז שנת 1990.

רשת אמליה שבמזרח מדינת פנסילבניה, מתמחה רק ב'עודפים', והיא מונה כבר 11 חנויות ומציגה גידול של 17% במכירות בשנת 2007 לעומת השנה שקדמה לה. שם, בשבוע שעבר רכשה אישה ארבעה בקבוקים של חומץ בלסמי במחיר של דולר אחד, בלי שתאריך התפוגה – 21 בדצמבר 2007 הטריד אותה. בארה"ב קיימות רשתות נוספות, חלקן מוכרות מוצרים שלא הצליחו לייצר מספיק מכירות עבור הרשתות הגדולות, אך חלק מהן החל להתמחות במוצרים שפג תוקפם.

התייחסות TRENDS: צרכנים בארה"ב שנפגעו כלכלית מהמיתון מחפשים דרכים חדשות להקטין את ההוצאות שלהם. הקטגוריה של מוצרי מזון עם חיי מדף ארוכים יחסית, שהתוקף שלהם פג' קיימת מזה זמן רב, אך מוצרים אלה נמכרו במקומות שונים מחוץ לארה"ב, כמו מקסיקו. עתה, בשל הגידול במספר הצרכנים הנזקקים, החלו להימכר מוצרי מזון כאלה בחנויות וברשתות קטנות המתמחות בכך בארה"ב. הצרכנים המתעלמים מתאריך התפוגה, יוצאים מתוך הנחה כי תאריך כזה מייצג מקדמי ביטחון מחמירים, המאפשרים לו לצרוך את המזון גם מספר חודשים לאחר מכן.


מתוך TRENDS – ידיעון מקוון למגמות שיווקיות חדשות
www.trends-news.com




כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר