תזונה נכונה לטיפול בבריחת השתן

שינויים התנהגותיים, ובעיקר החלפה של התפריט התזונתי, יכולים לעזור לטפל בסוגים שונים של בריחת שתן. רגע לפני שאתם מתייאשים, קבלו את המתכון לאורח חיים בריא יותר - תרתי משמע

הדגש הוא על האופן שבו מוציאים מהתפריט את המאכלים והמשקאות שמגרים את השלפוחית ומחליפים אותם בכאלה שמזינים את הגוף ומחזקים אותו
הדגש הוא על האופן שבו מוציאים מהתפריט את המאכלים והמשקאות שמגרים את השלפוחית ומחליפים אותם בכאלה שמזינים את הגוף ומחזקים אותו

 בריחת שתן היא תופעה פיזיולוגית שיש לה הסבר יחסית פשוט. אם למשל הלחץ התוך בטני עולה בבת אחת, ייווצר מצב של חוסר שליטה בשלפוחית עד כדי דליפה בלתי רצונית של שתן במצבים שונים ובדרגות חומרה שונות.

בנוסף, אותה תוצאה בדיוק עלולה להתרחש בגלל תחושה פתאומית של צורך לרוקן את השלפוחית מבלי שניתן יהיה לעמוד בפניה, בגלל חסימה במוצא השלפוחית שמונע ריקון אפקטיבי ומגבלה בניידות שמעכבת הגעה בזמן לשירותים. חוץ מזה, בריחת שתן גם נגרמת בגלל סיבות זמניות כמו דלקות, הריון, תרופות, וכמובן מזון או משקאות שמגרים את השלפוחית.

תזונה אחת, הרבה יתרונות

אך האמת היא ששינוי באורח החיים והחלפה של התפריט התזונתי, יכולים לעזור לטפל בכל הסוגים של דליפת שתן. מהבחינה הזו לא משנה מה גרם לבריחת שתן, כי הדגש הוא על האופן שבו מוציאים מהתפריט את המאכלים והמשקאות שמגרים את השלפוחית, ומחליפים אותם בכאלה שמזינים את הגוף ומחזקים אותו.

בשלב הראשון צריך לוותר לגמרי על צריכת קפאין ואלכוהול. אלו משקאות משתנים לכל דבר ועניין, הם משפיעים בצורה כמעט מיידי על הצורך במתן שתן, והם גם לא תורמים מבחינה קולינרית. בשלבים מתקדמים יותר, כדאי לוותר על משקאות מוגזים ועל מיצים חמוצים, וגם לצמצם עד כמה שאפשר צריכה של מאכלים ותבלינים חריפים.

איזה שינוי צריך לגבות את ההחלפה של התפריט?

כמובן שהחלפת התפריט התזונתי לא מספיקה אם רוצים להתמודד עם דליפת שתן בצורה אפקטיבית. בדיוק כאן נכנס לתמונה שינוי רחב יותר שכולל פעילות גופנית, ירידה במשקל, הפסקת עישון, מניעת סוכרת וכן הלאה. זה אולי נראה מסובך וקשה, אך האמת היא שאפשר להתרגל מהר מאוד לאורח חיים בריא יותר.

מה שכדאי לעשות זה להתחיל עם פעילות גופנית שכוללת בתוכה תרגילים לחיזוק שרירי רצפת האגן. בגלל שזה האזור האנטומי בגוף שאחראי על התפקוד של מערכת השתן ועל היכולת לאגור שתן, צריך לתרגל את השרירים הרלוונטיים ולהשתמש במערכת ביופידבק כדי להפחית את תדירות האירועים הלא רצויים.

לבסוף, יש להגביל את כמות השתייה ל-1.5-2 ליטר מים ביום בלבד, ולהימנע משתייה בשעות הערב. אם בימים הראשונים מרגישים כאבי ראש או חוסר בנוזלים, ניתן להגדיל מעט את הכמות אבל להיעזר במוצרי ספיגה.

לאחר מכן אפשר לעבור לצמצום הדרגתי של נוזלים, וללכת לשירותים במרווחי זמן קבועים כדי לאמן את השריר שבדופן השלפוחית. בין היתר, אימון כזה מגדיל את היכולת של השלפוחית לאגור שתן, והוא מעניק סוג של גיבוי לניסיון להתמודד עם התופעה בצורה טבעית.






היו הראשונים להגיב...

כתבו תגובה