fbpx

תזונה שפויה לילדים בחופש הגדול

ליאורה גולדברג, מומחית לתזונה טבעית, עברה לא מעט חופשים גדולים עם הילדים בבית, ועדיין היא רואה בכך זמן איכות והזדמנות פז להכניס בילדים שלנו קצת בריאות ודעת. לפניכם 10 טיפים לבילוי של זמן איכות עם הילדים בחופשה, אבזור המקרר בחטיפים בריאים, ועצות מועילות שהופכות את החופשה למתוקה ובריאה מתמיד
Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email

החופש הגדול הוא לא פעם איום ענקי על ההורים, שלפתע מגלים שהילדים שורצים בבית, ומנצלים את החופשה דווקא כדי להתפרע עם הרבה ג'אנק פוד ובלגאן. ליאורה גולדברג
אבל אם תשאלו אותי, אם לשלושה שכבר שרדה פעמים רבות את החופש הגדול, אפשר לעבור את זה גם אחרת.
החופש הגדול הוא הזדמנות נהדרת לבלות עם הילדים זמן איכות, ולהטמיע בהם יסודות של תזונה בריאה שילוו אותם לאורך כל החיים. מי אמר שחינוך לא יכול להיות כייפי? בגישה הנכונה ועם הטריקים המתאימים, גם החופשה הנוכחית יכולה להיות הזדמנות למפנה בתפריט המשפחתי, ובגישה הכוללת לבישול והכנות.

זמן איכות = תפריט בריאות. 10 טיפים לתזונה שפויה לילדים בחופש הגדול:
1. תחרות בריאות: כדי שגם הילדים יתרגלו להכין לעצמם חטיפים בריאים, מומלץ לשים מוזיקה קצבית במטבח ולערוך תחרות חיתוך ירקות: כלי העבודה שלנו הם גזרים, מלפפונים וקולפן, והמטרה: עיצוב של מקלות מושלמים ואריזתם בתוך כלי שקוף שיאוכסן במקרר. אפשר לשים שמות ולהכין כלים פרטיים לילדים.
 
2. שופינג בחנויות טבע: הילדים לא ישמחו לראות שהעפתם את הג'אנק פוד מהבית (רחוק מהעין רחוק מהפה שלהם), אבל כדי לפצות מומלץ לשלב את הילדים ביום קניות כייף בחנויות טבע, שמציעות היום מבחר של חטיפים, צ'יפסים ותוצרת אורגנית נפלאה.

3. זמין וטבעי: מומלץ להכין משקאות טבעיים בבית, ולשמור אותם בתוך בקבוקים במקרר. משקה מומלץ לקיץ הוא תה פירות שמתקבל כמו מיץ לכל דבר, רק ללא תוספות צבעי מאכל וסוכר. ניתן להמתיק עם סטיבייה.

4. לו"ז במטבח: הקפידו לשמור על מסגרת קבועה של ארוחות. בין 3-2 ארוחות ביום, שיקנו לילדים תחושה של שובע וימנעו חיפוש אחר אוכל מהיר ולא מזין. הקפידו לשלב בכל ארוחה מבחר מאבות המזון.

5. שתייה כערך עליון: בחופשה הילדים מתרוצצים, וחשוב להקפיץ שיישתו כמה שיותר מים בין הארוחות. במנעד זה המיץ לא נחשב. לקטנים מומלץ להקציב בין 12-8 כוסות, עם שימוש בכוסות קטנות שיימזגו שוב ושוב.

6. פחות נתרן יותר בריאות: בחודשי הקיץ מומלץ להמעיט במזון עשיר בנתרן (מלח), שמייבש את הגוף ועלול לגרום לעליית טמפפרטורת הגוף בקיץ (ואף להתייבשות).

7. מתעמלים בבית: מומלץ לעשות עם הילדים הרבה פעילות גופנית בשעות שהשמש לא יוקדת. זהו טריק נפלא שמשלב בין זמן איכות ופירוק אנרגיות, כדי שגם אמא ואבא יוכלו לנוח בסוף היום.

8. ירקות זמינים: מומלץ לדאוג שתמיד יהיו במקרר או על השולחן במטבח ירקות זמינים, חתוכים לקוביות או צורות חמודות, שעושות חשק לטעום. אפשר לצרף גם טחינה ליד.

9. הממתקים שלנו: כדי שהילדים יוכלו לחגוג גם במתיקות, מומלץ להכין גלידת פירות טבעית. כל שדרוש הוא בלנדר ופירות מוקפאים.
 
10. דברו עם הילדים: במקום לנסות לדחוף בכוח או בתחמנות את המרכיבים הבריאים, הקדישו זמן לשבת ולהסביר לילד כמה חשוב לאמץ עקרונות של תזונה בריאה, המשפיעים על הגוף ומצב הרוח שלנו – ממש כמו מכונית, שאם תקבל בנזין מאיכות ירודה תיסע פחות טוב.

ליאורה גולדברג היא יועצת מוסמכת לתזונה טבעית (איזון מזונות טבעיים אורגניים על בסיס תורות מהמזרח הרחוק), ומומחית במטבח הטבעוני

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email

כתבו תגובה