תעודות הוקרה ופרסים לזוכים בתחרות פרס המצוינות בבטיחות ובגיהות בעבודה בתעשיית המזון

מקום 1 – אבוג'ן חוות חממות בסמוך לקיבוץ נען. מקום 2 – מטעי חניתה קבוץ חניתה. מקום 3 – בית אריזה הדרי קטיף

באירוע חגיגי שנערך במשכן הכנסת בירושלים, במעמד יו"ר הכנסת ראובן (רובי) ריבלין ושר התמ"ת שלום שמחון, הוענקו תעודות הוקרה ופרסים לזוכים בתחרות השנתית למצוינות בבטיחות ובגיהות בעבודה. את התחרות ארגן המוסד לבטיחות ולגיהות מימין לשמאל: רובי ריבלין יו"ר הכנסת, שר התמ"ת שאול שמחון, ישראל שרייבמן - מ"מ מנהל המוסד לבטיחות ולגיהותבראשותו של ישראל שרייבמן, במימון קרן "מנוף" במוסד לביטוח לאומי ובשיתוף משרד התמ"ת.

הזוכים בתחרות השנתית לבטיחות וגיהות בתעסוקה מתחום המזון היו:
מקום 1 – אבוג'ן חוות חממות בסמוך לקיבוץ נען.
מקום 2 – מטעי חניתה קבוץ חניתה.
מקום 3 – בית אריזה הדרי קטיף.

בנימוקי הענקת הפרס לאבוג'ן כתבה הוועדה המייעצת, בראשות שופטת בית הדין הפרס מוענק לאבוג'ןהארצי לעבודה ורדה וירט-לבנה, כי כדי לשמור על רמת בטיחות וגיהות גבוהה החברה מקיימת ישיבות של ועדת בטיחות בהשתתפות אנשי הנהלה בכירים, תוך מתן גיבוי מלא להחלטות המתקבלות בוועדת הבטיחות. בוועדה חברים נציגים מכל המחלקות וכל עובדי החברה מעורבים בהטמעת הבטיחות והגיהות בחברה. בנוסף, העובדים משתמשים בציוד מגן אישי באיכות הגבוהה, בחברה הוטמעה תרבות של תחקיר והפקת לקחים ובמידה והתרחש אירוע בטיחותי – הוא נחקר ולקחיו מיושמים בנוהלי העבודה ובתשתיות.

באירוע גילה יו"ר הכנסת רובי ריבלין למשתתפי הטקס, כי כמי שבין השנים 1985 עד 1988 היה יו"ר המוסד לבטיחות ולגיהות, הוא מבין היטב את אתגר הבטיחות בעבודה ואת הפעילות למניעת התאונה הבאה, מתוך ראיית הנולד וחשיבה על הבלתי צפוי ולחימה בשגרה ובחוסר תכנון. "חייבים להיות אקטיביים בניתוח לקחי עבר וחיזוי תאונות עתידיות", אמר יו"ר הכנסת.

שר התמ"ת שאול שמחון שיבח את הפעילות למלחמה בתאונות עבודה ושמירה על אנשי מטעי אבוקדו חניתההבטיחות והגיהות במקומות עבודה, אך ציין כי הנתונים המתקבלים מהשטח ממשיכים להוות מקור לדאגה. "בשנה החולפת קיפחו חייהם 64 עובדים בתאונות עבודה", אמר השר. "לפנינו עדיין עבודה רבה בתחום המאבק בתאונות עבודה והורדת מספר הנפגעים".
השר שמחון ציין כי חלק מהחוקים והתקנות בתחום מיושנים ואינם עומדים בקדמה ובמאפייני התקופה בה אנו נמצאים. "המחיר למפרי חוקי הבטיחות היום אינו יקר" אמר השר, שגילה כי ועדה מיוחדת מגבשת היום מדיניות לאומית בתחום, כאשר קיום בטיחות יהיה גם תנאי במכרזים.

אסתר דומיניסיני, מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי, אמרה כי למעלה מ- 60,000 איש קיבלו בשנה האחרונה קצבה בגין פגיעה בעבודה, ובסך הכל שולמו לנפגעי ונכי תאונות עבודה 3.5 מיליארד ₪.
ישראל שרייבמן, מ"מ מנהל המוסד לבטיחות ולגיהות, בירך את הזוכים ואת העושים במלאכה לארגון התחרות והטקס, ואמר כי הפעילות של כל העוסקים בתחום מכוונת לחזון של אפס נפגעים בתאונות עבודה.

התחרות נערכה בחסות מ"מ מנהל המוסד לבטיחות ולגיהות, ישראל שרייבמן, ובמימון הפרס מוענק להדרי קטיףקרן "מנוף" של המוסד לביטוח לאומי. בין המשתתפים באירוע: מנכ"לית המוסד לביטוח לאומי, אסתר דומיניסיני; מ"מ יו"ר הסתדרות העובדים החדשה ויו"ר האגף לאיגוד מקצועי, צבי גוטוטר; ויו"ר ועדת השיפוט העליונה ושופטת בית הדין הארצי לעבודה, שופטת בית הדין הארצי לעבודה ורדה וירט-לבנה.
בטקס החגיגי השתתפו כ-400 איש (בין המוזמנים: חברי ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, עובדי מפעלים, חקלאים, אנשי בנייה).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר