תערוכת FOOD CHAIN PROJECT של איתמר גלבוע מגיעה לראשונה לישראל

התערוכה בארץ תכלול כ-1,000 פסלי פורצלן של פריטי המזון, פסלי כרום וצילומים של מה שגלבוע אכל ושתה לאורך שנה
האמן הישראלי איתמר גלבוע פיסל את כל מה שהוא אכל במשך שנה. התוצאה: תערוכה ייחודית של אלפי פריטי מזון מפוסלים המוצגים על שולחן אחד

לאחר שהוצגה במוזיאונים ובירידים ברחבי העולם, תערוכת Food Chain Project של האמן  הישראלי איתמר גלבוע מגיעה לישראל, לתערוכת פופ אפ בשרונה מרקט ולתערוכה בבית האמנים בתל אביב. גלבוע, מתגורר ויוצר באמסטרדם, ומזה כעשור עובד על פרויקט שרשרת המזון, שזכה להצלחה בינלאומית כפרויקט בעל ערך אמנותי וערכי.

הפרויקט מאפשר לצופה להיחשף לחוויה הפרטית של האמן, ומצד שני לגעת בנושאים אקטואליים ורלוונטיים לכולנו
הפרויקט מאפשר לצופה להיחשף לחוויה הפרטית של האמן, ומצד שני לגעת בנושאים אקטואליים ורלוונטיים לכולנו

התערוכה מתבססת על שנה אחת במהלכה תיעד גלבוע מדי יום את כל מה שאכל, בשאיפה לראות ולהציג אוכל של שנה שלמה על שולחן אחד. בסיום השנה פיסל את כל מה שאכל – כ-8,000 פריטים, והציג אותם במיצב עצום במעין סופרמרקט שהקים, בין השאר 133 מלפפונים, 567 פרוסות לחם, 155 לימונים, 32 ליטר דיאט קוקה קולה, 490 עגבניות, 3 תאנים ועוד ועוד.

הפרויקט מאפשר לצופה להיחשף לחוויה הפרטית של האמן, ומצד שני לגעת בנושאים אקטואליים ורלוונטיים לכולנו, כמו אוכל, צריכה, שפע, איפוק, אורח חיים, הגירה ותרבות, כשבמיצג זה מעוניין גלבוע להעלות את המודעות לצריכה הפרטית, וליצור דיון רחב יותר בסוגיות המזון בעולם. לדברי האוצרת קרן בר-גיל, המיצב הפרובוקטיבי מצביע על צריכת היתר שלנו, בעוד מאות מיליוני אנשים ברחבי העולם עדיין סובלים מרעב כל יום.

המיצב הפרובוקטיבי מצביע על צריכת היתר שלנו, בעוד מאות מיליוני אנשים ברחבי העולם עדיין סובלים מרעב כל יום
המיצב הפרובוקטיבי מצביע על צריכת היתר שלנו, בעוד מאות מיליוני אנשים ברחבי העולם עדיין סובלים מרעב כל יום

גלבוע גם מציע לקהל לקנות את הפסלים, כאשר חלק מהרווחים נתרמים לעמותות שמתעסקות בבעיות של מזון. מכאן נובע שם הפרויקט – 'שרשרת המזון'. גלבוע רצה שמה שהוא אכל, יאכיל בסופו של דבר מישהו אחר. בישראל ייתרמו הרווחים לעמותת "נבט" המפעילה תכנית להכנת כריכים שנמסרים בדיסקרטיות לילדים נזקקים ב-120 בתי ספר ברחבי הארץ.

גלבוע גם מציע לקהל לקנות את הפסלים, כאשר חלק מהרווחים נתרמים לעמותות שמתעסקות בבעיות של מזון
גלבוע גם מציע לקהל לקנות את הפסלים, כאשר חלק מהרווחים נתרמים לעמותות שמתעסקות בבעיות של מזון

התערוכה, שתוצג בבית האמנים בתל אביב בין 23 בנובמבר עד 23 בדצמבר 2017, תכלול כ-1,000 פסלי פורצלן של פריטי המזון, פסלי כרום וצילומים מתוך הפרויקט, המציגים את מה שאכל ושתה גלבוע ביום מסוים ובסך הכל לאורך שנה, וחיתוכי רוחב נוספים הקשורים לצריכה. התערוכה מתקיימת בחסות "אלאלוף ספנות" שהובילה לישראל מאמסטרדם במבצע מורכב אלפי פסלי פורצלן שבירים, "דנונה" ושרונה מרקט. כמו כן יוצגו הפסלים של גלבוע בהשקת "ART POP-UP MARKET" – פופ אפ ייחודי לאמנות בשרונה מרקט, בתאריכים 1 בדצמבר 2017 עד 1 בינואר 2018. כאן זו תהיה תערוכה מוקטנת, ובה יוצעו למכירה עשרות פסלים.

אתר התערוכה: www.foodchainproject.org

 

על האמן: איתמר גלבוע נולד בתל אביב בשנת 1973, הוא בנה של הסופרת שולמית גלבוע ואחיו של העיתונאי ניב גלבוע. גלבוע הוא אמן רב תחומי שחי ועובד באמסטרדם. עבודותיו, אשר מושפעות מעולם המספרים והמדע, מבוססות על חוויותיו האישיות בארץ, כמו גם בהולנד, והן תוצאה של מחקר יסודי ואיסוף נתונים. האמן יוצר בסגנונות ואסתטיקה נרחבים, עובד במגוון מדיומים, כולל פיסול, וידיאו, ציור ורישום. הוא הציג במוזיאונים רבים בארץ ובעולם, כולל במוזיאון תל אביב, מוזיאון הרצליה, מוזיאון ואן גוך בהולנד, המוזיאון היהודי ההיסטורי באמסטרדם, ועבודותיו שמורות באוספים ציבוריים ופרטיים רבים.

התערוכה בבית האמנים – אלחריזי 9 תל אביב, 03-5246685: פתיחת התערוכה 23.11.2017 נעילת התערוכה 23.12.2017. ב'-ה' 10:00-13:00, 17:00-19:00 , ו' 10:00-13:00 , שבת 11:00-14:00

התערוכה ב"ART POP-UP MARKET", פופ אפ לאמנות בשרונה מרקט תל אביב:  1.12.2017-1.1.2018, א'-ה' 13:00-20:00, ו' 10:00-14:00, שבת 11:00-19:00

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר