תעשיית היין של קליפורניה יוצרת הסמכה ירוקה חדשה

בעוד הדיבורים על "ירוק" תופסים תאוצה ברחבי העולם, עם נסיונות לךך גם אצלנו עם יקבים ירוקים, אורגניים ואקולוגים), השאלה העולה כמובן היא איך מגדירים ירוק ועל סמך מה

בעוד הדיבורים על "ירוק" תופסים תאוצה ברחבי העולם, עם נסיונות לךך גם אצלנו עם יקבים ירוקים, אורגניים ואקולוגים), השאלה העולה כמובן היא איך מגדירים ירוק ועל סמך מה.

תוכנית חדשה שהושקה בקליפורניה ב– 13 בינואר והנקראת CCSW (גידול יין בר קיימא מוסמך של קליפורניה), מגדירה את הקונספט של "קיימות"
(sustainability) במטרה לתת לו אותו משקל שיש כבר בקליפורניה להסמכה אורגנית וביו-דינמית.
מפקחים חיצוניים יבקרו ביקבים ואצל הכורמים המשתתפים בתוכנית, כדי לאמת שהם ממלאים שורה ארוכה של הנחיות ידידותיות לסביבה.

את ההסמכה ההתנדבותית שאינה כפויה, יזמו ארגוני היקבים והכורמים הגדולים של קליפורניה, כדי להוכיח את מחויבות תעשיית היין לנהלים עסקיים השומרים על הסביבה, מתוך נקודת מוצא של אתיקה חברתית.

בובי קוץ', נשיא ומנכ"ל מכון היין של קליפורניה, אשר לקח חלק ביצירת התוכנית, אומר כי ההסמכה החדשה נותנת ליקבים ולמגדלי הענבים אמצעי כדי לחלוק באופן אמין את התקדמותם עם הלקוחות.

להסמכת CCSW קדמה תוכנית גידול גפנים בר-קיימא שהושקה ב-2002 ע"י מכון היין ואיגוד מגדלי הגפנים של קליפורניה, במטרה להקנות לחבריהם נהלים סביבתיים מומלצים, ולעודד אותם להעריך את הצורך בשיפורים בתוך עסקיהם.

עד היום ביצעו 1,566 כורמים ויקבים הערכה עצמית של מצבם הסביבתי, באמצעות ספר החוקים והנהלים לגידול גפנים בר-קיימא המספק את הבסיס של ההסמכה.
בסך הכול בוצעו הערכות כאלה ל- 46 אחוז מ– 526,000 אייקר כרמים בקליפורניה ול- 59 אחוז מתוך 240 מיליון תיבות יין המיוצרות במדינה בשנה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר