תעשיית המזון השיקה בשנת 2005 כ-3,000 מוצרים חדשים

"למרות שתעשיית המזון נהגה באופן אחראי ואפשרה לשופרסל לרכוש את קלאב-מרקט, הספקים אינם צריכים להמשיך ולשלם על כך בהרעת תנאים. יצרני המזון לא יוכלו להשלים עם הלחץ שמפעילות רשתות השיווק על הספקים ועם שימוש לא הוגן בעודף כוח הקניה של הרשתות, עקב הסכמי הסחר בשוק הקמעונאי. לחץ זה יפגע בסופו של דבר ביצרני המזון ובצרכנים כאחד".
כך אמר רוני קוברובסקי, יו"ר איגוד תעשיות המזון בהתאחדות התעשיינים ונשיא החברה המרכזית ליצור משקאות קלים (קוקה-קולה), במסיבת כתבים לרגל יום תעשיות המזון.

בהתייחסו לשנת 2005, אמר קוברובסקי, כי מכירות המזון גדלו השנה ריאלית ב-1.2% ויסתכמו בכ-43 מיליארדי שקלים. בתוך כך – מכירות המזון לשוק המקומי גדלו ב-2005 ריאלית ב-1%, לעומת אשתקד ויסתכמו בכ-40 מיליארדי שקלים.
יצוא המזון גדל השנה ב-14.2% דולרית ויסתכם ב-683 מיליוני דולרים.

עוד אמר כי יבוא המזון גדל השנה ב-6.5% דולרית, לעומת 2004 ויסתכם ב-1.05 מיליארד דולר. במילים אחרות, אמר קוברובסקי, הגירעון המסחרי של תעשיית המזון (יבוא המזון פחות יצוא המזון) צפוי להסתכם בכ- 365 מיליוני דולרים בשנת 2005, ובכך להצטמצם בהשוואה לשנה הקודמת בשיעור של 5.7%.

קוברובסקי ציין כי המצב המעודד של תעשיית המזון בא לביטוי
בקליטת מועסקים חדשים, וכי בשנת 2005 נקלטו 300 עובדים חדשים
בתעשיית המזון, (מהווים 0.5% מכלל המועסקים בענף), כיום מועסקים בתעשייה זו כ-56,900 עובדים.

הוא הוסיף, כי ההשקעות בתעשיית המזון במכונות וציוד מיבוא גדלו השנה ב-22% ויסתכמו ב-893 מיליוני שקלים – שיא ההשקעות בעשור האחרון.

מסקר שערך איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים מתברר, כי 15% ממפעלי המזון השקיעו ב-2005 במכונות ובציוד כל אחד יותר מ-5 מיליון דולר; 12% ממפעלי המזון השקיעו כל אחד בין 2 מליון דולר ל-5 מיליון דולר ו-73% ממפעלי המזון השקיעו בשנה האחרונה כל אחד עד 2 מיליון דולר במכונות וציוד.

קוברובסקי ציין כי בשנת 2005 בולטת המגמה של פיתוח מוצרים חדשים והשקעה מסיבית של חברות המזון בשיפורים תזונתיים/בריאותיים במוצרי המזון הקיימים. השנה פותחו כ-3,000 מוצרים חדשים, כאשר מרביתם הגדול כוללים שיפורים תזונתיים ובריאותיים בהפחתה בכמות הכולסטרול והשומן, הפחתה ברמת הסוכר והנתרן, הפחתה בכמות השומנים הרוויים וצבעי המאכל.
מגוון המוצרים כולל מוצרים עם תוספת של סיבים תזונתיים ומוצרים מועשרים בויטמינים וברכיבים טבעיים.
להערכתו השקיעו השנה מפעלי המזון בתחום זה כ-350 מיליון שקל.

מהסקר של איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים עולה, כי 10% ממפעלי המזון השקיעו כל אחד יותר מ-5 מיליון שקלים בשיפורים תזונתיים/בריאותיים; 19% השקיעו כל אחד במהלך השנה בין 1 מיליון שקל ל-5 מיליון שקל, ו-71% ממפעלי המזון השקיעו כל אחד עד מיליון שקל במהלך 2005 בשיפורים תזונתיים/בריאותיים.

מסקר שערך איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים מתברר, כי 65% ממפעלי המזון השיקו בשנה האחרונה כל אחד עד 10 מוצרים חדשים; 23% השיקו כל אחד יותר מ- 10 מוצרים חדשים.

עוד מתברר מהסקר, כי 77% ממפעלי המזון אשר השיקו מוצרים חדשים
השקיעו בשנה האחרונה עד חצי מיליון דולר כל אחד בפיתוח מוצרים חדשים.







היו הראשונים להגיב...

כתבו תגובה