תפוח ולא רק בדבש: כל מה שרציתם לדעת על ערכי התפוח

למה חשוב לאכול תפוחים? האם יש הבדל בין התפוחים האדומים לירוקים בערכם הקלורי, התזונתי? כמה זנים של תפוחים יש בעולם?

ראש השנה שבפתח הוא זמן מצוין להיזכר ביתרונות הבריאותיים של פרי גן העדן האסור – התפוח. סגולותיו הבריאותיים והמרפאים של התפוח, הידועות מימים ימימה, הנחו את תעשיות הקוסמטיקה והבריאות המודרניות לנתב את יתרונותיו העצומים למגוון רחב של שימושים יומיומיים בשגרת חיינו בתחומי הבריאות, הרפואה והקוסמטיקה.
לקראת חג התפוח בדבש, לפניכם מביאים סקירה על סגולות התפוח:

• תפוח הוא סוג במשפחת הוורדיים המונה 30 – 35 מינים של עצים נמוכים או שיחים נשירים. אחד המינים הוא "תפוח תרבותי", ומניב את אחד מפירות המאכל הנפוצים בעולם – תפוח העץ.
• כיום קיימים בעולם למעלה מ-7,500 זנים של תפוחים מתורבתים, כל אחד שונה מרעהו בצבע, בטעם, במרקם, בצורה, ובעמידותם למחלות.
• התפוח מכיל 82% מים, 15% פחמימות, 3% סיבים תזונתיים, ופחות ממחצית האחוז של חלבון ושומן.
• אכילת תפוח מפחיתה את הסיכון ללקות באסטמה ובמחלות נשימה כרוניות.
• התפוח הירוק ידוע כמרחיק מיגרנות. מספיק רק להריח תפוח ירוק, והמיגרנה נעלמת. מחקרים מראים כי כל צורה שבה צורכים תפוח ירוק מסייעת בהרחקת מיגרנות.
• ציפת התפוח (תוך הפרי) משמשת כמקור טוב לוויטמין C. תפוח בגודל ממוצע, שמשקלו 112 גרם, מספק 25 אחוז מהכמות המומלצת היומית של הוויטמין.
• ברפואה הטבעית משתמשים בתפוחים כמזון מרפא בבעיות של עששת
שיניים, השמנה, דלקת פרקים, בעיות עור, אנמיה, נדודי שינה, אבנים במרה ועוד.
• אכילת קליפת התפוח משפיעה על ירידה ברמות הכולסטרול.

הבריאות והטיפוח שבתפוח
צריכת התפוח מסייעת לבריאותנו ולפעילות תקינה של העור, ותורמת למראה צעיר ורענן. התפוח נחשב לבעל סגולות מרפא בשל תכולת הרכיבים התזונתיים בו. הוא מכיל כמויות ניכרות של אנטי אוקסידנטים (נוגדי חמצון), שהם למעשה ויטמינים, מינרלים ורכיבים צמחיים המשמשים כמערכת הגנה לגוף.

במהותם הם עוצרים תהליכים הרסניים שנוצרים בעקבות חמצון התאים. יש להם תכונות אנטי אייג'ינג, ובשל כך עוזרים בעיכוב תהליכי ההזדקנות של הגוף, הופעת כתמים וכתמי עור הנובעים מנזקי הסביבה כמו קרינת השמש, קרינה אלקטרו מגנטית וזיהום אוויר. הם תורמים לשיפור מראה העור וחיזוק המערכת החיסונית.

בין האנטי אוקסידנטים הנמצאים בתפוח נמצא את הוויטמין C המסייע בהפחתה של מחלות לב, שבץ וסרטן, מפחית את הסיכוי לחלות באסטמה, יכול לעזור בשיפור תפקודי ריאות. בנוסף, מחזק את מערכת החיסון, ממלא תפקיד חשוב בכל הקשור להחלמה מפציעות כמו כוויות ומגביר את ספיגת הברזל בגוף.
בקוסמטיקה משמש ויטמין C כנוגד חמצון המגן על תאי העור מנזקי השמש, הוא מזרז את תהליך יצירת הקולגן בעור, עוזר להחלמה מדלקות שונות ומשפר את מראה העור.

בתחום הטיפוח והקוסמטיקה ניתן למצוא תמציות של פרי התפוח בתכשירי ניקוי העור ובקרמים להזנת עור הגוף והפנים לשימוש יומיומי. על מנת לנצל היטב את עושרם של תמציות התפוח, מומלץ להשתמש במוצר טבעי אורגני שאינו נגוע במרכיבים כימיים מזיקים. בתפוח נמצאים גם ויטמינים מקבוצה B החשובים לתפקוד תקין של מערכת העצבים ומערכת העיכול, הם מסייעים לשמור על בריאות העור והשיער, משפיעים על חילוף החומרים ומחזקים את המערכת החיסונית. וויטמין נוסף בתפוח הוא ויטמין E אשר חוסר שלו יכול להוביל למחלות עור. הוא מנטרל את הנזקים של הרדיקלים החופשים ומסייע בהגנה על רקמות העור. תפוח מכיל כ- 1 מ"ג ויטמין E המהווה 6% מהכמות המומלצת היומית של ויטמין זה.
ויטמין A , מוכר גם כרטינול, נמצא גם הוא בתפוח תפקידים רבים בפעילות העור. הוא אחראי על תפקודי העור, מווסת את חלוקת התאים והתחדשותם, מסייע בייצור קלוגן ואלסטין ,ובעיקר מגן על העור מנזקים, כולל עישון. כאשר ישנו מחסור בוויטמין A אנו חשופים להתפתחות של נזקים בעור והזדקנותו.
התפוח מכיל עוד רכיבים נוספים, כמ: אשלגן, סידן, חומצה פולית, ברזל ועוד, אשר מאפשרים את תפקודי מערכות הגוף.

להלן מתכון לרקיחת מסיכת פנים לכל סוגי העור המבוססת על תפוח עץ:
½ ק"ג תפוח עץ קלוף ופרוס
1 כף דבש
1 כפית ויטמין C
1 חלמון
1 כף חומץ תפוחים
1 כף שמן זית
מעבדים את כל החומרים במעבד מזון עש שמתקבלת מחית אחידה, מורחים על פנים ולאחר 15 דקות שוטפים במים פושרים.

ענת סגל היא קוסמטיקאית נטורופתית ומנכ"לית חברת סגל אורגניקס, יבואנית ומשווקת בלעדית של מוצרי הטואלטיקה והקוסמטיקה האורגנים של חברתNature’s Gate האמריקאית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר