תשפ"ב מתחילה עם יינות לכל הטעמים ובכל המחירים

יהיה סגר רביעי או לא? נקווה שלא, ושיהיה לנו ראש שנה תשפ"ב – 2021 בלי שריפות, עם הרבה משפחה וחברים, ארוחות משובחות ויינות בשפע על שולחנותינו. הנה מדגם חלקי ביותר עם תיאורי יינות שהגיעו מהיקבים – לא ביקורות. שנה טובה ובריאה לכולנו

יינות לבנים עד 50 ₪

יקב כרמל – סוביניון בלאן גוורצטרמינר 2020 Private Collection

צילום איל קרן

דבר היקב: יין לבן חצי יבש, קליל ורענן בעל ניחוחות של פירות הדר, ליצ'י וורדים. היין התיישן במרביתו בנירוסטה ומקצתו בעץ אלון. אלכוהול 11%. המחיר 40 ₪. כשר

יינות לבנים 50 עד 100 ₪

יקב דלתון – סוביניון בלאן רזרב 2020

צילום אורי גרון

דבר היקב: הענבים ליין הגיעו מחלקת הוואדי בכרם אלקוש, אשר נמצא בתוך ערוץ נחל מתת – 60%, ו- 40% מכרם ותיק בכרם בן זימרה, שניטע ב- 1982. כל חלקה נבצרה בנפרד ועברה תסיסה במכלי נירוסטה ובמכל בטון בטמפרטורה קרה, על מנת לשמר את טעמי הפרי הטהורים.  עם תום התסיסה היין עבר שפייה ראשונית, ולאחריה נשמר על משקעיו במשך 5 חודשים.  בזמן זה קיבל היין תחושה קרמית, גוף מלא ועובי. לאחר מכן עבר היין סינון ומילוי. מתאפיין בצבע ירקרק כמעט שקוף לחלוטין. ליין ארומות של עשב, פיטנגו, גויאבה ואשכולית לבנה. חמיצות רעננה תורמת לטעם ארוך בחך. יינן  גיא אשל. המחיר 69 ₪. כשר.

יקב הר אודם – VOLCANIC ריזלינג 2020

דבר היקב: ריזלינג לא שגרתי בנוף הישראלי: חד ונקי. הענבים ליין גדלים בעמק הבכא בצפון רמת הגולן, אזור גידול הענבים הקר והגבוה ביותר בארץ. הענבים נבצרו עם אור ראשון ותססו  ב- 17-26 מעלות כדי להשיג מיצוי עדין של צבע, בשומת וטעמים. צבע היין קש עם גוון ירוק. ארומה עשירה  של אגס, לימון ותפוח ירוק, חומציות רעננה מדגישה את טעמי הפרי . המחיר 90 ₪. כשר.

יקב הר אודם – VOLCANIC ויונייה 2020

דבר היקב: הכרם בעמק הבכא בו נטועות הגפנים, מהווה  טרואר מושלם חורפים מושלגים, קרים וגשומים, ןקיץ חם ויבש עם הרוחות המאפיינות את אזור זה. זהו יין לבן יבש שמצד אחד שומר על מאפייני הזן והמקור, אולם אזור הגידול הצפוני ניכר בו  היטב.  צבע קש, ארומה של אפרסק לבן, אגס, ליים, מלון כתום וגוף בינוני. המחיר 90 ₪. כשר.

יקב דלתא – אטא סוביניון בלאן בלאש 2019

צילום איל קרן

דבר היקב: יין מתוחכם המורכב מ-100% ענבי סוביניון בלאן, עם ארומות פרחוניות ועשבוניות. היין בעל גוף קל ונעים לשתייה. אלכוהול 12%. המחיר 80 ₪. כשר.

יקב רקנאטי – שרדונה רזרב כרם מנרה 2019

צילום דניאל לילה

דבר היקב: היין עשוי 100% ענבי שרדונה שנבצרו ידנית בכרם מנרה שבגליל העליון. לאחר הפרדת השזרות בעקב נסחטו הענבים, והיין הועבר להתבגרות בחביות עץ אלון צרפתי על המשקעים (Sur Lie) במשך 9 חודשים, כדי לשמר את הטעמים ואת הארומה הייחודית של הענב. היין בעל גוון זהוב, בטעמי אשכולית לבנה, ארומת פירות גלעין כמו שזיף צהוב ואפרסק. גוף מלא ועשיר, חמיצות גבוהה ומאוזנת, וסיומת מינרלית עשירה וארוכה. המחיר 89 ₪. כשר.

יקב טפרברג – אינספייר דבוקי-גוורצטרמינר-פרנץ' קולומבר 2020

צילום איל קרן

דבר היקב: עשוי 55% דבוקי מחלקה ותיקה באזור זיכרון יעקב, 25% גוורצטרמינר מחלקה מובחרת בגוש עציון, 20% פרנץ קולומבר מעמק איילון. ענבי הדבוקי נבצרו ידנית, קוררו והוכנסו מיד לסחיטה עדינה ומהירה על מנת לקבל תירוש ענבים לבן איכותי. תירוש הענבים שנסחט הועבר למכלי נירוסטה מקוררים ל-24 שעות לצורך הפרדה בין התירוש הצלול והמשקעים. לאחר שפיית התירוש הצלול מעל המשקעים למכל נוסף, הוספו השמרים והחלה תסיסה אלכוהולית בטמפרטורה של כ-12 מעלות לשמירת הארומות. משך התסיסה: 3 שבועות. ענבי הפרנץ' קולומבר והגוורצטרמינר שנבצרו באופן מכני בשעות הלילה כשבועיים מאוחר יותר, עברו תהליך ייצור דומה. לאחר מספר טעימות של פנל הטועמים של היקב, הורכב הבלנד הסופי. היין לא עבר תסיסה מלולאקטית, כדי לשמור על רעננותו ופריכותו.זהו בלנד לבן המשלב זנים שונים המתאחדים ליין שלם והרמוני. הזן המוביל ביין זה הינו הדבוקי, המעניק אף עשיר ותורם עם הזנים האחרים ניחוחות פרחוניות ופירותיות, בשילוב תיבול מאופק. היין מאופיין במרקם רך ונעים, יש בו שילוב עסיסי בין מתיקות פרי לחמיצות עדינה. 11.8 אלכוהול. המחיר 60 ₪. כשר.

יינות לבנים מעל 100 ₪

יקב אמפורה – גרנאש בלאן 2020

דבר היקב: היין נוצר מענבי גרנאש בלאן שנבצרו מכרם בגליל העליון הממוקם 610 מטר מעל פני הים – זהו זן ים תיכוני שמשולב ברובו בבלנדים, ונבחר לקבל במה כיין זני. הבציר התקיים בשעות הבוקר המוקדמות. סחיטת הענבים התבצעה באשכולות שלמים ושפייה לאחר 24 שעות. התירוש תסס במכלי נירוסטה מבודדים ומבוקרי טמפרטורה. כ- 10% תססו בחבית עץ אלון צרפתי. היין התיישן על השמרים לתקופה של 5 חודשים, עם ערבובים אחת לחודש. היין מתאפיין בפרחוניות של קמומיל וצוף, את החוויה משלימים טעמי שזיף, וניל וניחוחות קלייה. הסיומת מינרלית וארוכה. אלכוהול 13.5%. המחיר 103 ₪. לא כשר.

בנא משקאות – שאבלי ז'ונדרו פטריס 

דבר היבואן: יין לבן צרפתי יבש מרענן, צעיר ומאוזן. ניחוחות פרחוניים לצד פרי צעיר וטרי, עם רמזים למינרליות עדינה ברקע. בעל מבנה גוף קל וחמיצות מעודנת. אלכוהול 13%. המחיר 110 ₪. בלעדית ברשת בנא משקאות. כשר בהשגחת OU ובאישור הרבנות הראשית לישראל.

יקב נטופה – תל קאסר לבן 2018

צילום אסף קרלה

דבר היקב: יין לבן יבש, עשוי 100% ענבי רוסאן, 10 חודשי השתבחות בחביות עץ אלון צרפתי אלכוהול 13.9%. יין עמוק, בעל ארומות מודגשות של אגסים ומשמש מיובש, מלווה בתבלון עדין שמקורו בחבית העץ. המחיר 130 ₪. כשר.

יקב רקנאטי – ספיישל רזרב לבן 2018

צילום גיא הכט

דבר היקב: יין הדגל הלבן שלנו. בלנד של שני זנים ים תיכוניים – רוסאן ומרסאן, המזוהים עם דרום עמק הרון שבצרפת. הענבים שנסחטו בשלמותם סחיטה עדינה, תססו בחביות צרפתיות של כל זן בנפרד, ב- 12 מעלות, מה שהוסיף לרעננות היין, מורכבות, עידון, ואגוזיות. כל זן התיישן על משקעיו כ- 10 חודשים בחביות הצרפתיות בהן תסס, ובמהלך ההתיישנות עבר היין ערבוב של אותם המשקעים כדי להוסיף עושר אלגנטיות ואיפוק, שתורמים לאיזון היין ולשלמותו. בסיום תקופת ההתיישנות הוחלט הבלנד הסופי. ליין ארומות וטעמים של פירות גלעין רעננים, פרחים לבנים, וחמאתיות מלטפת. המחיר 149 ₪. כשר.

רוזה 50-100 ₪

הסקוטית מבית ישרקו: רוזה וריטה דו טרואר – Vérité du Terroir Rosé

דבר היבואן: Château La Gordonne Vérité du Terroir Côtes de Provence Rosé – רוזה יבש, עשוי מזני סנסו, גרנאש נואר, סירה. צבע ורוד בהיר. שופע ניחוחות של אשכוליות ורודות ופרחים. טעם מאוזן והרמוני, מלא רעננות, ברקע פטל ודומדמניות. סיומת עדינה ואופיינית לרוזה מפרובנס. המחיר 79 ₪. לא כשר.

יקב ירושלים – רוזה פרימיום 2020

דבר היקב: יין רוזה יבש, שהופק מענבי פינו נואר מהאזור הגבוה של השומרון. לאחר השריה קצרה על הקליפות נסחטו הענבים בצורה עדינה, והיין תסס במכלי נירוסטה בטמפרטורה נמוכה, לשמירת האופי הארומטי של הענבים. היין בעל גוון ורוד בהיר וארומות של תות, פטל, ופריחת הדרים. גוף בינוני וחומציות מאוזנת. אלכוהול 11%. המחיר 65 ₪. כשר.

יקב ירושלים –  רוזה לימיטד אדישן 2020 

צילום איל קרן

דבר היקב: עשוי 100% ענבי קברנה סוביניון מהרי יהודה. אלכוהול 14%. יין רוזה בסגנון צרפתי. מיד עם הכנסת הענבים ליקב, הוצא מיץ ראשוני והותסס בנפרד ללא הקליפות, בתהליך תסיסה ארוך בטמפרטורה נמוכה. יין מאוד מאוזן, טרי, רענן, קריספי עם חמיצות עדינה, מאופיין בטעמים וארומות פירותיים. המחיר 85 ₪. כשר.

יקב כרמי בת שלמה – Rose Summer Blend 2020

דבר היקב: יין רוזה המיוצר מענבי קריניאן. יין ורוד ומרענן לימי קיץ החמים בישראל, עם טעמים מובהקים של דובדבן אדום, דומדמניות ופטל. אלכוהול 11.1%. המחיר 80 ₪. כשר.

חברת שקד  – רוזה סטורי מיקב שאטו דה לומראד בפרובאנס

דבר היבואן: יין רוזה כשר מקוט דה פרובאנס. ענבים: סאנסו (59%), גרנאש (23%), סירה (18%). מיוצר ביקב שאטו דה לומראד שקיבל את הסיווג הרשמי "קרו קלאסה" ונחשב לאחד מיצרני יינות הרוזה הטובים באזור.  ייצור: בציר מכני וקירור מהיר של התירוש. השריה קצרה על הקליפות, ואחריה תסיסה במכלי בטון תוך בקרת טמפרטורות (15-18 מעלות) על מנת לשמר את התכונות והאיכויות של כל זן ענבים. התוצאה:  רוזה קלאסי יבש, גוון ורוד כתום עדין ואופייני, ניחוחות של פרי טרופי ומרשמלו. מאוזן מאוד ומשלב רעננות  עם פירותיות עשירה, נוכחות טובה וסיומת ארוכה. המחיר  95 ₪. כשר.

יקב אמפורה – רוזה טרואר כרמל 2020

דבר היקב: היין נוצר מענבי קריניאן שנבצרו בשנת 2020 בכרם בוגר, מזוג חלקות בנות 25 ו- 35 שנים במורדות הכרמל, דרומית מזרחית ליקב הממוקם 70 מטר מעל פני הים. הבציר התקיים בשעות הבוקר המוקדמות. סחיטת הענבים התבצעה בשיטת אשכולות שלמים ושפייה לאחר 24 שעות. התירוש תסס במכלי נירוסטה מבודדים ומבוקרי טמפרטורה. ליין ניחוחות תותים ופרחוניות אביבית. החך מוצף בטעמי גרגרים אדומים והדריות של אשכולית אדומה. אלכוהול 12%. המחיר 94 ₪. לא כשר.

רוזה מעל 100 ₪

הסקוטית מבית ישרקו: לה שאפל רוזה – La Chapelle Rosé

דבר היבואן: La Chapelle Gordonne Tête de Cuvée Côtes de Provence Rosé – רוזה יבש, פירותי ורענן, עשוי מזני סנסו, גרנאש נואר, סירה. צבע ורוד בהיר, חיוור אך צלול, עם עדינות המזכירה פלחי אשכוליות ורודות.  טעם שופע ומאוזן סביב רעננות, עדינות ומתיקות. עשיר בפירות טריים קטנים כגרגירי יער, ובעל סיומת רעננה כשל סורבה תות. המיץ עובר השרייה קלה בלבד על הקליפות הענבים ומופרד מיד, לקבלת יין ורוד חיוור. בהמשך עובר התירוש התססה במכלי נירוסטה בלבד, ומבוקבק לאחר ייצוב וסינון. המחיר 209 ₪. לא כשר.

אדומים עד 50 ₪

יקב ברקן – מרלו Reserve Gold Edition בציר 2018

דבר היקב: הענבים מכרם עין זיתים שבגליל העליון. יין עשיר בצבע אדום עמוק, משלב טעמי פרי שחור עם תבלינים מתקתקים כגון וניל, ציפורן, שוקולד, ועץ קלוי שמקורו בהתיישנות בחביות עץ אלון צרפתי. יין מרוכז בטעמים, בעל גוף מלא וסיומת ארוכה ופירותית. המחיר 39 ₪. כשר.

יקב כרמל – Selected אדום ישראלי 2020

צילום איל קרן

דבר  היקב: בלנד אדום שהותאם לטעם הישראלי. הורכב על ידי יפתח פרץ היינן הראשי של כרמל וצוות הייננים, בשיתוף צרכני יין במטרה להגיע ליין המותאם לטעמם של הצרכנים הישראלים. יין בעל גוף מלא, עוצמת מתיקות גבוהה ופירותית, יחד עם חמיצות יחסית נמוכה, מה שיוצר טעמים מאוזנים ונגישים. אלכוהול 13%. המחיר 30 ₪. כשר.

אדומים 50 עד 100 ₪

יקב ברקן – PLATINUM קברנה סוביניון 2018

דבר היקב: מורכב מיין שהתיישן בחביות קברנה סוביניון מהגליל העליון (עלמה דלתון) שנבחרו בטעימת הייננים לקביעת לאיזה יין מיועדת כל חבית. יין עוצמתי ועשיר בטעמים וניחוחות המשתלבים בהרמוניה. משלב טעמי פרי אדום ושחור עם תבלינים, וניל, קפה, ועץ קלוי שמקורם בחביות עץ האלון הצרפתי. יין מרוכז ועשיר במיוחד, בעל גוף מלא וסמיך וסיומת עוצמתית וארוכה. אלכוהול 14%. המחיר 70 ₪. כשר.

יקב נטופה – לאטור נטופה אדום 2018

דבר היקב: בלנד אדום יבש אלגנטי של סירה 70%, ומורבדר 30%, מופק מחלקות בעלות פוטנציאל האיכות הגבוה ביותר ולאחר בצירים במועדים מותאמים. הסירה עם מאפייני הפירות האדומים והסיגליות, ולצדו המורבדר עם מעטפת אדמתית עדינה, המשיכו להתפתח במשך 13 חודשים בחביות אלון צרפתי, ויצרו יין עשיר, מאוזן ואצילי. המחיר 90 ₪. כשר.

יקב רקנאטי – פטי ורדו גליל עליון 2020

דבר היקב: שילוב של טרואר יוצא דופן וגידול מוקפד הביאו ליצירת יין זהף החושף את ריכוז הפרי ועוצמת התבלינים המאפיינים את זן הפטי ורדו. טמפרטורות מתונות הביאו לביטוי זני אופטימלי, לעושר הפרי, מורכבותו, ולסגנון היינני האלגנטי אליו אנו שואפים. ליין ארומת פטי ורדו אופיינית של פטל שחור, שזיף ועשבי תיבול ,בליווי ניחוחות עץ אלון המחיר 59 ₪. כשר.

יקב סגל – סירה אשכולות שלמים 2018

דבר היקב: הענבים מכרם יחידני בעמק קטן בקרית ענבים שבהרי יהודה. הכרם אינו מושקה, והיבול נמוך במיוחד באופן טבעי. הענבים נבצרו ידנית והוכנסו בשלמותם באמצעות מנוף הרמה למכל תסיסה רחב בו תססו שבועיים עם השזרות ללא הפרדה או מעיכה, נסחטו בעדינות, והיין השלים את תסיסתו במכל. לאחר מכן התיישן למשך שנה בחביות צרפתיות מגילאים ונפחים שונים, ובוקבק ללא זיכוך ולאחר סינון גס בלבד. באף פלפל שחור, לבנדר, זיתים שחורים, מעט קפה קלוי ונגיעת אגוזי לוז. בפה חמיצות רעננה ותיבול עדין. גוף מלא וסיומת פרחונית, מתובלת וארוכה. המחיר 99 ₪. כשר.

יקב סגל – פינו נואר אשכולות שלמים 2018

דבר היקב: הענבים מכרם יחידני בבית נקופה שבהרי יהודה. הענבים עברו אותו תהליך בציר ותסיסה כמו של סירה אשכולות שלמים. היין התיישן במשך שנה בחביות צרפתיות מגילאים שונים, ובוקבק ללא זיכוך ולאחר סינון גס בלבד.  באף פרחים לבנים, תבלינים, פירות יער שחורים ואגוזים, וכן מעט וניל וקלייה שמקורם בחבית. בפה חמיצות רעננה ותיבול. גוף מלא, הסיומת פירותית, פרחונית, מתובלת וארוכה. המחיר 99 ₪. כשר.

יקב סגל – קריניאן אשכולות שלמים 2018

דבר היקב: הענבים מכרם יחידני בעין חמד שבהרי יהודה, הענבים עברו אותו תהליך בציר ותסיסה כמו של סירה ופינו נואר אשכולות שלמים. היין התיישן במשך שנה בחביות צרפתיות מגילאים שונים, ובוקבק ללא זיכוך ולאחר סינון גס בלבד. באף  פרי אדום ושחור, נגיעות עשבי תיבול ים תיכוני רענן ופרחוניות מעודנת. עץ אלון קלוי וריחות וניל ותבלינים מתוקים מלווים את היין לאורך הטעימה. חמיצות רעננה ואופי מתובל ופירותי. גוף מלא, טאנינים עוטפים ורכים, וממשיכים לסיומת ארוכה ומורכבת. המחיר 99 ₪. כשר.

יקב טפרברג – מלבק אסנס 2017

צילום איל קרן

דבר היקב: היין עשוי 100% ענבי  מלבק מכרם המלבק שבעמק איילון, הנטוע בתוואי הנחל. הכרם עבר מספר דילולי אשכולות על מנת להגיע לענבים איכותיים בעלי ריכוז גבוה של ארומות וטעמים. לאחר סיום תסיסה מלולאקטית היין התבגר בעיקר בחביות עץ אלון צרפתיות חדשות, ואחוז נמוך בחביות עץ שנה שנייה, למשך 18 חודשים. לאורך התבגרות היין בחביות נטעמו כל החביות והורכב הבלנד הסופי של היין.  לאחר ביקבוקו היין המשיך להתבגר בבקבוק למשך כ-6 חודשים נוספים לפני שחרורו לשוק. זהו יין בעל צבע מלא עוצמתי ועמוק. באף עולות ארומות מורכבות ועשירות של פירות אדומים צעירים, נגיעות טבק ושוקולד, ועץ אלון צרפתי. בפה היין רך, בעל גוף מלא, טאנינים בשלים, איזון וסיומת ארוכה וטובה. 14.1% אלכוהול. המחיר 100  ₪. כשר

יקב טפרברג – מרלו אסנס 2017

צילום איל קרן

דבר היקב: היין עשוי 100% ענבי מרלו שנבצרו משני כרמים ייחודיים ונבחרים: הראשון והעיקרי בעמק האלה ליד גבעת ישעיהו, בעוד הכרם השני ברום הרי אפרים. בציר מכני בשעות הלילה המאוחרות. לאחר סיום התסיסה המלולאקטית היין החל את תהליכי ההתבגרות בחביות עץ אלון צרפתיות חדשות וחביות עץ שנה שנייה,  למשך 18 חודשים. לאורך התבגרות היין נטעמו כל החביות, והורכב הבלנד הסופי של היין אשר נתן את המשקל היחסי לכל כרם ביין הסופי. לאחר ביקבוקו היין המשיך להתבגר בבקבוק למשך כ-8 חודשים נוספים לפני שחרורו לשוק. היין בעל צבע מלא עוצמתי ועמוק, באף ארומות מורכבות ועשירות של פירות אדומים בשלים, דובדבן, נגיעות טבק ומחטי אורנים. בפה היין חלק, בעל גוף מלא, טאנינים בשלים, איזון וסיומת ארוכה וטובה. אלכוהול 14.2%. מחיר 100 ₪. כשר.

יקב דלתא – למדא קברנה סוביניון 2020

צילום איל קרן

דבר היקב: מורכב מ-100% ענבי קברנה סוביניון, התבגר במשך 7 חודשים בחביות עץ אלון.  יין בעל ריחות פירותיים בשלים, עם רמזים לאקליפטוס ותבלינים ים תיכוניים. גוף בינוני ומרקם מלטף ורך. אלכוהול: 14%. המחיר 60 ₪. כשר.

יקב היוצר – סדרת ליריקה

צילום איל קרן

דבר היקב: יינות הסדרה נוצרו ממבחר זני ענבים שמוצאם באגן הים התיכון, הנפוצים בעיקר בדרום צרפת, איטליה וספרד, ומתאימים לאקלים בישראל. הסדרה כוללת יינות זניים אדומים: מורבדר, סירה וארגמן, זן לבן: ויונייה, ובלנדים אדומים: GSM, מונטאז' (חדש), והרמוני. הענבים מגיעים מכרמים באזור הכרמל וסביבת הר תבור שבגליל העליון. כל יין אדום התיישן בחביות עץ אלון למשך 24 חודשים, ועוד כ- 6 חודשים בבקבוק. המחיר 100 ₪.

יקב יתיר – הר עמשא 2018

צילום איל קרן

דבר היקב: הר עמשא הוא היין הנמכר ביותר של היקב, שמקפיד להציג שנה אחר שנה יציבות ועקביות באיכות הגבוהה ביותר. הר עמשא אדום מורכב מ- 34% קברנה סוביניון, 22% סירה, 17% מרלו, 13% פטי ורדו, 8% מלבק, 3% טנאט ו- 3% קברנה פרנק ממספר חלקות ביער יתיר. היין התיישן במשך שנה במכלי עץ גדולים, ולאחר הבקבוק הושאר לעוד שנה התיישנות ביקב. מתאים ליישון של 5 שנים ויותר. אלכוהול 14.5%. זהו יין אדום יבש ופירותי, משלב בשלות ורעננות עם גוף מלא וסיומת ארוכה ומאוזנת. צבעו ארגמני והארומה מזכירה פטל בשל, מעט עשן ותבלינים. המחיר 100 ₪. כשר.

אדומים מעל 100 ₪

יקב דלתון – קברנה סוביניון רזרב 2018

צילום אורי גרון

דבר היקב: יין אדום יבש, מורכב מ- 90% ענבי קברנה סוביניון מאזורים מובחרים של יקב דלתון במרום הגליל: אזור דלתון, כרם אבן מנחם, וכרם אלקוש. כמו כן 5% ענבי מרלו ו- 5% קברנה פרנק המגיעים מהכרם בזרעית ומוסיפים לבלנד רכות וצבע עז. כל חלקה נבצרה ותססה בנפרד. לאחר כשנה בה היין התיישן בחביות עץ אלון צרפתי מובחר, החלקות נבחרו והורכב הבלנד שלאחריו התיישן היין כ-כ 6 חודשים נוספים בחביות עד שהגיע לביקבוק. ליין צבע אדום עז וגוף מלא. בארומה הרבה דובדבן, טבק, צמחי בר גליליים כמו זעתר ומרווה, פרי בשל וטאנינים רכים. יינן: גיא אשל. המחיר 110 ₪. כשר.

יקב הר אודם – סירה הר אודם 2018

דבר היקב: הענבים מכרם נוב שבמרכז רמת הגולן, היין התיישן 18 חודשים בחביות 400 ליטר כדי לשמור על עוצמת הפרי ביין. צבע אדום עמוק נוטה לסגול בשוליו. מורגש בו ניחוח פרחונ. רקע עדין של עץ קלוי ותיבול ים תיכוני. טעמים של אוכמניות, פרי שחור בשל ומעט אדמתי. גוף עוצמתי עם סיומת קטיפתית. המחיר 140 ₪. כשר.

יקב אמפורה – טרואר גליל 2020

דבר היקב: יין אדום שנוצר מענבי סנסו וקונואז שנבצרו מכרם קפסוטו בפקיעין על הגבול שבין הגליל העליון והמערבי, 610 מטר מעל פני הים. הבציר התקיים בשעות הבוקר המוקדמות. לטובת תסיסה אלכוהולית משותפת של שני הזנים התבצעה הפרדת ענבים מהאשכולות, והם הושרו על קליפות  למשך 17 ימים במכלי נירוסטה מבודדים ומבוקרי טמפרטורה. ליין גוון אדום בוהק, וגוף בינוני שיצרו ענבי הסנסו והקונואז. שילוב הארומות של פרי אדום ובוקה של עשבי תיבול ים תיכוניים, מייצר מורכבות מהנה וחוויה מרעננת של יין צעיר. אלכוהול 13.5%. המחיר 120 ₪ לצרכן. לא כשר.

יקב טוליפ – פרנק מרלו רזרב 2018

דבר היקב: עשוי מענבי קברנה פרנק ומרלו מכרם מטע שבהרי יהודה. התירוש עבר השריה קרה למשך 7 ימים, ולאחר מכן הותסס ב- 23-26 מעלות למיצוי הארומות האופייניות לזנים אלו, ולביטוי מרבי של אזור הגידול. הזנים התיישנו בנפרד 6 חודשים, עורבבו והתיישנו יחד במשך 8 חודשים נוספים בחביות עץ אלון צרפתי, לצורך התבגרותו העדינה והשבחתו של היין. לפני הביקבוק עבר היין סינון גס בלבד לשימור טעמיו הייחודיים. אלכוהול: 13%. ארומה – פטל, פלפל ירוק ופרי אדום; טעם – פירות אדומים ושחורים, עשבי תיבול; סיומת – ארוכה ומתובלת. המחיר 129 ₪.

יקב מאיה – מארה רד 2019

דבר היקב: יין אדום מענבי קריניאן, סירה ומורבדר מבקעת הנדיב. חלק מהיין התיישן במשך 8 חודשים בחביות עץ אלון צרפתיות בנפח 300 ליטר, ו- 25% ללא יישון בעץ. נעים ונגיש, עם מנעד נוכח של ארומות פירותיות, תבלינים ועשבוניות. גוף בינוני, סיומת ארוכה ומתובלת. המחיר 135 ₪.

יקב תבור – יודאיקה קברנה סוביניון 2017 סינגל ויניארד

דבר היקב: היין נקרא על שם כרם אקולוגי זה בגוש עציון בגובה 950 מטר, מופק מענבי קברנה סוביניון שעברו מיון קפדני, ולאחר מכן יישון של 18 חודשים בחביות עץ אלון. לאחר מכן יושן היין 18 חודשים נוספים בבקבוק. היין מבטא בצורה מיטבית את אופיו של זן הקברנה סוביניון. היין עוצמתי אך מאוד אלגנטי, מה שבא לידי ביטוי בארומת פירות שחורים עם תיבול, קסיס, קינמון וליקריץ, אך עם נגיעה ירוקה האופיינית מאוד לזן. יין מורכב, עמוק ובעל סיומת ארוכה. יוצרו ממנו רק 3,102 בקבוקים. המכירה בחנויות מתמחות במחיר אשר ייקבע על ידי הקמעונאים החל מ- 100 ₪ לבקבוק. כשר.

יקב ברבדו – שיראז 2019

צילום אורי גרון

דבר היקב: ברבדו שיראז הוא יין ים תיכוני חם, עז בצבעו ומאופיין במורכבות רבה המשלבת פרי בשל ועסיסי, תיבול ים תיכוני, ורכות מן החביות. עשוי 100% ענבי שיראז מכרם נחל שחם סמוך לכרמי יוסף. אלכוהול  14.5%. לאחר הפרדת הענבים מהאשכול קורר התירוש ונשמר עם קליפות הענבים למשך 21 יום, למיצוי מלא של מאפייני ארומת הפרי. היין יוצר ללא סינון, בתהליכי הצללה טבעיים ממושכים להבטחת ארומה וטעם עשירים, והתבגר והשתבח בחביות אלון, רובן מעץ צרפתי, במשך 12 חודשים. המחיר 120 ₪. כשר.

יקב ברבדו – קופאז' 2019

צילום אורי גרון

דבר היקב: בלנד מרתק המייצג סינרגיה בין הזנים המרכיבים אותו: 60% קברנה סוביניון, 25% שיראז, 15% פטי ורדו – שנבצרו כל אחד מחלקת כרם יחידנית במועד ההבשלה האופטימלי עבורו, הכרם – כרם נחל שחם, ואזור הגידול – סמוך לכרמי יוסף. עבר יישון והשבחה בחביות אלון, רובן מעץ צרפתי, במשך 12 חודשים. יין מרוכז בצבעו, הרמוני, ומאופיין באיזון נעים ומושך. טעמו מודגש, ומשאיר תחושה מרעננת בסיום. אלכוהול 14%. יין עשיר ומלא נוכחות, מורכב מאוד, ועם זאת רך נגיש ונעים לשתייה. המחיר 120 ₪. כשר.

יקב ירושלים – פטי ורדו רזרב כרם יחידני 2018

דבר היקב: יין אדום יבש, שהופק מענבי פטיט ורדו מכרם יחידני בהרי ירושלים. לאחר תסיסה והשריה על הקליפות, התיישן היין בחביות עץ אלון צרפתי במשך 15 חודשים. היין בעל גוון ארגמני עמוק וארומות של פטל שחור – אוכמניות, ליקריץ ועור.  גוף מלא וסיומת ארוכה ומאוזנת. אלכוהול 13%. המגזין דקנטר, העניק ליין זה מדליית זהב וציון 96. המחיר 130 ₪.

יקב כרמי בת שלמה – Alchemy 2019

דבר היקב: האלכימי 2019 הוא בלנד אדום יבש, עשוי 70% ענבי קברנה סוביניון ו- 30% ענבי מורבדר. קל יותר מיין צרפתי מסורתי, ומשקף את קלילות שורשיו בספרד ובדרום צרפת. השם "אלכימיה" מייצג את מיזוג ענבי מורבדר וקברנה סוביניון ליצירת יין מיוחד זה יושן בחביות אלון צרפתי במשך 22 חודשים. אלכוהול 14.8%. המחיר 140 ₪. כשר.

יקב כרמי בת שלמה – 2015 Betty's Cuvée

דבר היקב: יין אדום יבש מתיישן, קיבל את שמו כמחווה לברונית בטי סלומון דה רוטשילד, היא "בת שלמה" – אימו של אדמונד דה רוטשילד, שעל שמה קרויה המושבה. הזנים המרכיבים את הבלנד: קברנה סוביניון 92%, פטי ורדו  4%, וקברנה פרנק 4%, מביאים את הטעמים המובהקים של אדמת המקום. התיישנו בחביות עץ אלון צרפתיות חדשות 20 חודשים. במשך השנים הטאנינים התרככו והטעמים התחברו לטעמים מורכבים של פרי אדום ושחור ותבלינים, עם טקסטורה מלאה וסיומת ארוכה ומאוזנת. אלכוהול 14.5%. המחיר 190 ₪. כשר.

יקב כרמי בת שלמה – Collage 2019

דבר היקב: היין מורכב מ- 50% מלבק ו- 50% מרלו, שנשתלו זה ליד זה כאשר עץ תאנה קטן מפריד בין שני הגושים. השילוב של הפריכות המרעננת, החמוציות, הפטל והאוכמניות של המלבק, עם המרקם העבה והעסיסי של המרלו, יוצרים תערובת מיוחדת ומדויקת לחום הישראלי ולמטבח הים תיכוני. אלכוהול 14.5%. המחיר 165 ₪.

יקב נטופה – תל קאסר אדום 2018

דבר היקב: יין אדום יבש, עשוי 70% ענבי גראנש ו- 30% סירה. 13 חודשי השתבחות בחביות עץ אלון צרפתי. אלכוהול 13.5%. יין עם טאנינים רכים, בעל ארומות מודגשות של פטל, ומעטפת ארומטית עדינה של פלפל שחור. המחיר 140 ₪.

יקב יתיר – נחל יתיר 2018

צילום איל קרן

דבר היקב: ביין אדום זה שואף היקב לבטא את הפרי האזורי. הזן המרכזי במהדורת 2018 הוא סירה (73%), המייצר יינות אדומים המאזנים טעמי פטל אדום עם רעננות ואלגנטיות טבעית. אליו מצטרפים 11% קברנה פרנק, 7% מורבדר, 6% פטי ורדו, ו-3% גרנאש ממספר חלקות ביער יתיר. היין התיישן במשך שנה במכלי עץ גדולים (3,800-5,400 ליטר) שמעגלים את היין בלי להשרות טעמי אלון כלל. בוקבק בינואר 2020 והושאר ביקב עוד כשנה וחצי להתיישנות בבקבוק. צבעו ארגמני, ניחן בארומה המזכירה פטל אדום ושחור, מעט מעושן. טעמו פירותי, עסיסי, רענן וארוך. מתאים להמשך יישון לטווח של 5 עד 10 שנים. אלכוהול 14.5%. המחיר 150 ₪. כשר.

יקב היוצר – סדרת אוטר

צילום איל קרן

דבר היקב: הסדרה היא יצירה אישית ייחודית של יינן היקב, פיליפ ליכטנשטיין. היין מהווה תוצר של בחירותיו, ללא מגבלות של אזורי גידול, זני ענבים וטיפול בכרם, ולפיכך מהווה ביטוי אישי שלו. שם הסדרה AUTEUR – 'יוצר' בצרפתית, מבטא  קשר מיוחד זה בין היינן היוצר לבין היין. הסדרה כוללת 3 יינות אדומים: קברנה סוביניון, סירה ומריטאז' – התיישנות מעל 24 חודשים בחביות עץ צרפתיות. 13.5% – 14.5% אלכוהול; ויין אחד לבן: אוטר וויט (חדש). המחיר 180 ₪ לבקבוק. כשר.

יינות קינוח

יקב טוליפ – ויונייה קינוח 2018

דבר היקב: יין קינוח בבציר מאוחר העשוי מ- 100% ענבי ויונייה, עשיר ופרחוני. הענבים נבצרו ידנית בכרם ויונייה בחרמונית, בגובה 950 מטר מעל פני הים, והובלו בקירור ליקב. שם מוינו ידנית, נסחטו באשכולות שלמים, והועברו לתסיסה בחביות עץ אלון הונגריות חדשות בנפח 225 ליטר. בהמשך התיישן היין בחביות למשך 12 חודשים. אלכוהול: 13%. ארומה – פרי הדר, פירות גלעיניים ותבלינים ים תיכוניים; טעם –  תפוזים בשלים, משמש מיובש סיומת – עשירה ארוכה ומתקתקה. המחיר 90 ₪ לבקבוק 375 מ"ל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר