אהרוני מבשל 1234

גיבוריו של ספר בישול זה הם חומרי הגלם – חומרים פשוטים וטובים הזמינים בכל סוּפֶּר, שוק ומכולת שכונתית: עגבנייה, חציל, חזה עוף, אורז, דג סלמון, דניס, קישוא, שוקי עוף, נתח סינטה, תותים, תפוחים, תאנים, ושוקולד

אהרוני מבשל 1234
מאת ישראל אהרוני
צילומים: נלי שפר
הוצאת כנרת זמורה-ביתן
מחיר מומלץ 128 ש"ח

הרעיון של הספר החדש של השף-עיתונאי-מחבר ספרי בישול-דיג'יי ישראל אהרוני, הזה פשוט מאוד: גיבוריו הם 28 חומרי גלם – חומרים פשוטים וטובים הזמינים בכל סוּפֶּר, שוק ומכולת שכונתית: עגבנייה, חציל, חזה עוף, אורז, דג סלמון, דניס, קישוא, שוקי עוף, נתח סינטה, תותים, תפוחים, תאנים, ושוקולד.

לכל חומר גלם קובצו יחד ארבעה מתכונים שונים ומגוונים – 4 מתכוני עגבנייה, 4 מתכוני אורז, 4 מתכוני ביצים, וכן הלאה – המבוססים על בישול פשוט, טרי, רענן ומדויק, כמו הבישול הביתי היומיומי שלנו. בארוחות חגיגיות יותר הבישול מעט מורכב ומושקע יותר. מאלה ומאלה יש בספר הזה. 

הנה כמה מהמתכונים המעניינים בספרו החדש של אהרוני:
חציל – סלט חצילים שרופים עם טחינה אתיופית
עגבנייה – סלט עגבניות, אפרסקים וכמון
בצל – קרם בצל ושורש סלרי
חזה עוף – בציפוי אגוזים
קישוא – שניצל קישואים עם פרמזן
פלפל – תבשיל פלפלים אדומים ומשמשים מיובשים
סלק – עם כדורח בשר
תירס – קציצות תירס ועוף
סינטה – הרוסטביף המושלם
גזר – עוף וגזרים צלויים עם סירופ מייפל
כרובית – בטמפורה
תאנים – עטגת תאנים הפוכה
שוקי עוף – צלויות בחמישה תבלינים
תפוחים – מאפה בשר עם תפוחים
פרגיות – בנוסח אסייתי
אורז – ריזוטו של דלעת צויה עם מרווה
שוקולד – פנקייק שוקולד וגבינת ריקוטה עם רוטב שוקולד

ישראל אהרוני, בן 60, הוא מחלוצי המטבח הישראלי ומהתורמים העיקריים להתפתחות התרבות הקולינרית בארץ. לאהרוני טור אוכל קבוע במוסף "7 ימים" של עיתון "ידיעות אחרונות" זה 22 שנה, והוא מחברם של ספרי בישול ואוכל רבים, ביניהם "המטבח של כור ההיתוך", "פסטה, נודלס ומה שביניהן", "במטבח הצרפתי" ו"הבישול הסיני". אהרוני אף מנחה תוכניות בישול ואוכל בטלוויזיה, ביניהן: "דרך האוכל עם אהרוני וגברי", "שיעור פרטי" "אהרוני מבשל לחברים", ורבים נוספים.

נלי שפר, בן 59, הוא מצלמי המזון הבכירים בארץ. שפר פיתח סגנון צילומי ייחודי המתבטא בשימוש מרתק ונועז בצבע, באור, בתנועה ובחושניות. הוא צילם למעלה מ־70 ספרים להוצאות ספרים בארץ ובעולם, ומשתף פעולה עם אהרוני מתחילת דרכו בספריו ובמדורו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר