אוקינאווה פעם שלישית – יהיו עוד

מטבח אסיאתי מותאם לטעם הישראלי בלי לוותר על אותנטיות. צילום אמיר מנחם
אוקינאווה היא מסעדה קשובה למקורות האסיאתים ובמקביל ללקוחות הישראלים. יש כאן שילוב של מקצוענות במטבח ובשירות עם שלווה היישר מהמזרח הרחוק שמממתנת את הישראליות שלנו

בפעם הראשונה הגענו לסושיה התל אביבית אוקינאווה שברחוב לבונטין (אחת משתיים – השנייה בנווה צדק), אי-אז לפני הקורונה. הגענו, אכלנו, התלהבנו, כתבנו (מוזמנים לקרוא), הבטחנו לחזור ועשינו זאת במהירות עם זוג חברים. ההנאה הייתה רבה אף יותר – מהאוכל, מהאווירה, מכך שאנחנו הכרנו להם את המקום.

צילום אמיר מנחם

השנים חלפו, ולאחרונה בשבת נטולת ילדים ונכדים החלטנו לפקוד שוב את אוקינאווה לבונטין – כשהסביבה שקטה ונקייה ויש מקומות חנייה. האמת היא שהטריגר שהצית אצלנו את התיאבון היה  ידיעה על ארוחות עסקיות בשלושה מסלולים שמוצעות במקום. אז אמנם אלה זמינות בראשון עד חמישי אבל התיאבון קבע שנבוא בשבת, ופעם שלישית לא התאכזבנו.

צילום אמיר מנחם

בביקור הראשון שלנו כאן פגשנו את רעות מהבעלים. הפעם היה זה אלון – שותף נוסף ובן למשפחת מסעדנים, שניהל את האקשן של שבת במטבח ובאזור הישיבה, בו היו סועדים רבים שטופלו היטב על ידי הצוות, ונראה כי הם נהנים מהאוכל והשירות הקשוב והנעים, כפי שאנחנו נהנינו מהשירות של המלצר גבריאל.

צילום פאפא רצי

כשאני רואה בתפריט של מסעדה אגאדשי טופו – אותו מרק משובח עם קוביות טופו פריכות, אני מזמין. עבורי זאת אמת בוחן למסעדה, ואוקינאווה עמדה במבחן בהצלחה, כשהאגאדשי כלל גם צנון כתוש, פטריות נמקו, נבטים ובצל ירוק, ותערובת תיבול טוגראשי (34 ₪). טעים ופתח היטב את הארוחה.

צילום פאפא רצי

נאמס וייטנאמי – מנה מנצחת שחבל להחמיץ. שלוש יחידות ספרינג רול וייטנאמי מטוגן, עשוי דף אורז במילוי פרגית קצוצה, ירקות מוקפצים ואטריות, מוגש לצד סירות חסה, עשבי תיבול טריים וטבעות צ'ילי (56 ₪) – חגיגה לעין ולפה.

צילום פאפא רצי

פרש ספרינג רול – עשוי מדף אורז במילוי אטריות שעועית, חסה אייסברג, גזר ואבוקדו, מלפפון ובטטה, קנפיו – רצועות דלעת כבושות, סלק, בצל ירוק, נענע ובוטנים, בציפוי אפונת ווסאבי קרנצ'ית ושבבי שום קריספי, ובצד רוטב פונזו יפני מסורתי שמבוסס על רוטב סויה מהול במיץ פרי הדר, וסאטה – רוטב בוטנים (36 ₪). שפע הרכיבים הביא לכך שהרול ענקי – טעים מאוד, אמנם חתוך לשניים אך לא פשוט לתפעול מבחינת הביס. אלון מהבעלים אמר שרול זה פופולרי מאוד בקרב צמחונים וטבעונים. אני מאמין לו.  

צילום פאפא רצי

במחלקת הסושי – סאנשיין רול: שרימפס בטמפורה, מקל סרטן, מלפפון וקנפיו, במעטפת טונה אדומה ונגיעות איולי ווסאבי (58 ₪) – מלצרנו גבריאל המליץ וצדק. רול משובח.

צילום פאפא רצי

קאריביין רול – צלופח, שרימפס בטמפורה ואבוקדו במעטפת שומשום שחור, ביצי סלמון ונגיעות טריאקי מצומצם (58 ₪) – עוד המלצה של גבריאל. זוגתי פחות אהבה. אני הרווחתי מכך ומאוד אהבתי את הקאריביין.

צילום פאפא רצי

פאד תאי שרימפס וקלמארי – אטריות אורז, שרימפס וקלמארי, נבטים, ביצה מטוגנת ובצל ירוק, ברוטב תמרינדי ורוטב דגים, צ'ילי יבש טחון, שברי בוטנים ופלח לימון (68 ₪). מנה ענקית (ארזו לי חצי הביתה), טעימה, אם כי כמות השרימפס והקלמארי מעט קטנה מול שפע האטריות. עוד קצת מאלה והכול יהיה נפלא.

אוקינאווה היא מסעדה קשובה למקורות האסיאתים של המטבח ובמקביל ללקוחות הישראלים. יש כאן שילוב של מקצוענות ושירות, עם שלווה היישר מהמזרח הרחוק שמממתנת את הישראליות שלנו. היינו פה שלוש פעמים, כבר חושבים על הרביעית.

אוקינאווה גן החשמל – לבונטין 11 תל אביב, 03-5101099 שלוחה 4. כל השבוע 12:00-00:00

אוקינאווה נווה צדק – שבזי 46 תל אביב, 03-5101099 שלוחה 2. כל השבוע 12:00-00:00

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר