בראנץ' באוקינאווה לבונטין – שפע יפני בשישבת

במסגרת הבראנץ' אפשר ליהנות מקוקטיילים חביבים ב- 25 ₪. צילום פאפא רצי
בעוד אוקינאווה נווה צדק החלה דרכה כסושייה, היחס בין סושי למנות יפניות באוקינאווה לבונטין הוא 50-50. שף רועי סופר הוא מי שאחראי למנות הוותיקות, ומנהלת המסעדה רעות יזמה מספר חידושים בתפריט בראנץ' סוף השבוע

כשהמייסדים של אוקינאווה סושי בר בנווה צדק (פועלת כבר 14 שנה) הרגישו שהמקום צר להם ומשפחות מתקשות לקבל מענה אצלם, הם לא הרחיקו לכת והקימו לפני שנתיים אוקינאווה נוספת ברחוב לבונטין, מסעדה גדולה יותר ומתאימה גם למשפחות. השמונה שישבו מסביב לשולחן מאחורינו בבראנץ' של שבת של שמש אחרי שבוע סוער, הדגימו זאת היטב, ועוד נחזור אליהם ולחוות הדעת שלהם בהמשך.

צילום פאפא רצי
צילום פאפא רצי

בעוד אוקינאווה נווה צדק החלה דרכה כסושייה, היחס בין סושי למנות יפניות באוקינאווה לבונטין הוא 50-50. שף רועי סופר הוא מי שאחראי למנות הוותיקות, ומנהלת המסעדה רעות יזמה מספר חידושים בתפריט בראנץ' סוף השבוע, המשלב בין מנות מושחתות למטבח יפני קלאסי מסורתי. זה קורה בכל סוף שבוע  – שישי ושבת בין השעות 11:00-15:30, מה שאומר שהבראנץ' נמשך לצהרים, מה שבא לביטוי בתפריט המציע גם ג'פניז מינוט סטייק – מהלהיטים המוזמנים ביותר כאן.

צילום פאפא רצי
צילום פאפא רצי

אבל בואו נתחיל מהתחלה. הבראנץ' נפתח עם שש מנות איזקאיה – טעימות יפניות קטנות שמוגשות למרכז השולחן ונכללות במחיר הארוחה – 95 ₪ לסועד, כולל הראשונות ולחמניות באן אסיאתיות מאודות שמגיעות עם איולי מיסו מתקתק. בין מנות הפתיחה: חצי אבוקדו צלוי בגריל, פרוס ומוגש על קרם טופו וסלק מתקתק – מה שמוסיף טעם ונותן טאץ' קצת אחר. יש גם נתחי סלמון נא במרינדה של  רוטב הדרים יפני, על מצע אטריות וורמיצ'ל וירקות שורש – מנה כייפית, וכך גם סלט אצות ומלפפונים מרענן. רעייתי לא אוהבת טופו – אף אחד לא מושלם, אבל את קוביות הטופו המטוגנות של אוקינאווה היא אהבה מאוד, ואני כחובב טופו מושבע – כמובן. הפתיחה כוללת גם קימצ'י – לי דווקא ידוע כמאכל קוריאני ולא יפני, אבל נכנעתי לשילוב הכרוב, גזר והתחמיץ בו הם שהו. האגרולים הקטנים הונחו על רוטב טעים, ויש לי רק מילה אחת ביפנית כדי להגדיר אותם – יאמי.

לפני המנות העיקריות של הבראנץ', בהחלט מנות שפע, כדאי לשים לב גם לקוקטיילים של בוקר על בסיס סאקה, כמובן, שמוצעים במחיר חביב ביותר של 25 ₪ לקוקטייל.  של רעייתי היה בלאנד אורנג' – סאקה, סירופ אננס, תפוזים ןקואנטרו בלאד אורנג'; ושלי סאקנאווה – סאקה ניגורי, ליקר ליצ'י, סירופ היביסקוס וליים בקישוט פרחי היביסקוס מיובשים.

צילום פאפא רצי
צילום פאפא רצי

למי שכבר אכל פה, כאמור נוספו לתפריט מנות בראנץ' עיקריות חדשות כמו אוקינאווה יאם האש – תפוחי אדמה מדורה, תרד, ביצים עלומות, גבינת ריקוטה, אבקת נורי ורוטב רוטב שמנת דיז'ון ויוזו לימוני חלומי; ואומורייס – אורז מוקפץ בווק עם קוביות עוף וירקות במעטפת חביתה יפנית רכה במיוחד בזיגוג רוטב דמי גלאס ובצל ירוק.

אנחנו הזמנו טטאקי טורט – מעין פיצה יפנית עשויה בצק דק כמו טורטיה, עם ממרח תרד, פטריות, טוגראשי, ספייסי מיונז ונתחי סלמון צרובים קלות. בצד מגיע סלט קולרבי, גזר, עגבניות שרי, עשבי תיבול ושברי בוטנים, ומקבלים גם גלגלת לחיתוך סלייסים – אביזר שימושי. מנה יפה, טעימה ובהחלט כזו שנזמין שוב.

צילום פאפא רצי
צילום פאפא רצי

המנה העיקרית השנייה שלנו הייתה אוקונומיאקי – חביתית יפנית בשילוב כרוב, חזה אווז מעושן, נגיעות ספייסי מיונז ורוטב אוקונומיאק, מוגש לצד הום פרייז מוקפץ בסויה מתוקה, בצל ירוק וסומסום. המנה הייתה לי קצת כבדה.

צילום אמיר מנחם
צילום אמיר מנחם

נהניתי, אבל אני יודע שבפעם הבאה נזמין ג'אפניז מינוט סטייק – נתחי סינטה דקים מרוחים בסויה מתובלת ועשויים בסגנון מינוט סטייק, מוגשים לצד ביצת עין ותפוחי אדמה קריספיים בתיבול סויה מתוקה בצל ירוק וסומסום. אני גם יודע שהפעם הבאה קרובה מאוד, כי תוך כדי הארוחה קבענו עם זוג חברים לאחת השבתות הקרובות.

לא ממש משנה שאנחנו נהנינו מאוד מבראנץ' שבת זה, כי שמונה האנשים בשולחן שמאחורי גבי, היו הברומטר שלי לטיב הארוחה והמסעדה, ואני מצטט (כתבתי תוך כדי): מעולה, מצוין, טעים פה, חברים – אתם מתלהבים והאמת שגם אנחנו, האורז הזה משהו, תטעמי – אין לי מקום.

אוקינאווה לבונטיןלבונטין 11 תל אביב, 03-5101099. בראנץ' שישי – שבת: 11:00-15:30

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר