אישפיש – מהים ישר לכרמל

למרות שהמסעדה קרובה לכביש הראשי של מרכז הכרמל, היא שקטה ומזמינה. רק לא לשכוח להזמין מקום בסופי שבוע

לצערי הרב, ולצערם הגדול של תושבי עירי היפה, עד ימים אלו לא התברכה חיפה במקומות שווים לאכול בהם. לשמחתנו המצב משתנה, ויש ניצני חדשנות בתחום.

אחד המעזים הוא השף אבירם שטיינמץ, הבעלים של מסעדת Voila (וואלה), בחיפה; מסעדה שדגלה בסגנון צרפתי של פעם עם שמנת וחמאה. הוא החליט לשנות את התפריט ולהביא את הים למרכז הכרמל, והשלט הוחלף מ'וואלה' ל'אישפיש'.

סלטים לא שגרתיים באישפיש
סלטים לא שגרתיים באישפיש

התפריט במסעדה נותן מענה מצוין לאוהבי הים וגם קצת ליבשה, אבל הדגש הוא על הים, כאשר פירות הים מגיעים בליווי מספר רטבים לא שגרתיים, כמו חמאת תפוחים וערמונים, או גבינה כחולה ואגוזים.

על השולחן מונחות שש קעריות מתכת שמכילות סלטים במגוון משתנה, ומתמלאות מחדש בקצב החיסול שלהם, ליד סלסלה של לחמניות שום שנעשות במקום.

מרק פירות ים גדוש וטעים באישפיש
מרק פירות ים גדוש וטעים באישפיש

בפעמיים שהייתי במסעדה לא קיבלתי את אותם הסלטים, וזה כייפי. בפעם הראשונה הוזמנה צלחת זוגית של פירות ים ברוטב שמנת חרדל ועירית – שתי נשים עם תאבון בריא לא יכלו לה!

בפעם השנייה נטעמו סטייק פילה מעולה, שרימפס בשמנת חרדל ועירית, מרק פירות ים, וצלחת דגיגונים מטוגנים.

מרק פירות הים היה גדוש בפירות ים וטעים ביותר. גם מנת השרימפס הייתה גדולה מכל מה שראיתי עד היום בארץ. הדגיגונים היו טריים, מטוגנים  בבלילה – והופ לצלחת שלי. לא צריך תוספות ליד, המנות לא צריכות אותן, הן עומדות יפה לבד. אם אתם באים עם ילדים, אז מנת שניצלים  תשקיט להם את הרעב.

הקומפוט של אישפיש מחזיר לפעם
הקומפוט של אישפיש מחזיר לפעם

הקינוחים מצוינים וגם מוגשים ברוחב לב, או כמו שאבירם אומר: ברוחב גופו. קומפוט של סבתא זרק אותי לימי הילדות, בדיוק אותו הטעם. גלידת המרציפן עם הקצפת ופירות היער הייתה כל כך קלילה וטובה, שכמעט הזמנו עוד מנה.

יש מבחר בירות ויינות ישראלים, יש שירות נעים ואווירה אינטימית. למרות שהמסעדה קרובה לכביש הראשי של מרכז הכרמל, היא שקטה ומזמינה. רק לא לשכוח להזמין מקום בסופי שבוע. בתאבון.

 

 

אישפיש – מסעדת דגים ופירות ים

שד' הנשיא 119 מרכז הכרמל חיפה

טל. 04-8370737

א'-ה': 17:00-23:00; שישבת: 12:00-23:00

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר