הוכרזה הזוכה בגמר האזורי בתחרות השף הצעיר של סן פלגרינו 2018

עידו ישראלי ממסעדת ווסט סייד - מנת הגמר: "כנען"
השנה נרשמה עלייה של 30% בכמות השפים הצעירים שנרשמו לתחרות העולמית, שבכל שנה מגלה כישרונות קולינריים צעירים מרחבי העולם

חברת המים המינרליים סן פלגרינו, הודיעה על המתמודדים הישראלים שיתמודדו בגמר האזורי של תחרות השף הצעיר של סן פלגרינו, שיתקיים זו השנה השלישית ברציפות בישראל ב- 10 ביולי. לתחרות העולמית, הנערכת השנה בפעם ה- 17 ונועדה לאתר כישרונות קולינריים צעירים ומובילים מרחבי העולם, נרשמו מתמודדים מיותר מ- 90 מדינות, כשברחבי העולם יערכו 21 תחרויות גמר אזוריות, ובכל גמר יתמודדו 10 שפים צעירים.

יוחנן אוחיון ממסעדת ווסט סייד - מנת הגמר: "סרדין מזרחי בשיטה מערבית"
יוחנן אוחיון ממסעדת ווסט סייד – מנת הגמר: "סרדין מזרחי בשיטה מערבית"

אלה ארבעה המתמודדים הישראלים שעלו לגמר אזור הים התיכון שיתקיים בישראל והמנות אותן יציגו בתחרות:

עידו ישראלי ממסעדת ווסט סייד – מנת הגמר: "כנען" – דג מבושל בקונפי שמן זית וריזוטו פריקי. המנה משלבת את שבעת המינים של ארץ ישראל: פריקי, קרם שעורה, קציפת רימונים וסילאן,שמן זית עם תאנים ויין לבן כחלק מהריזוטו.

יוחנן אוחיון ממסעדת ווסט סייד – מנת הגמר: "סרדין מזרחי בשיטה מערבית" – סרדינים מחותנים אחד על השני במילוי כוסברה, שום ופלפל קלוי. הסרדין כבוש במלח ותבלינים תוך צריבה בברנר, עם טכניקות של קציפות ובישול בוואקום.

בן שירי ממסעדת מסה - מנת הגמר: "צינור פורצ'יני במילוי שקדי טלה ושפונדרה"
בן שירי ממסעדת מסה – מנת הגמר: "צינור פורצ'יני במילוי שקדי טלה ושפונדרה"

אנדרי קרבצ'נקו מביסטרו גרינברג – מנת הגמר: "אימון ברמת הגולן" בהשראה של שירותו הצבאי – טונה אדומה המעושנת בקופסה, עם תפוחי אדמה וזעפרן, רוטב מרוקאי ועוגת ספוג.

בן שירי ממסעדת מסה – מנת הגמר: "צינור פורצ'יני במילוי שקדי טלה ושפונדרה" – צלי בקר ברוטב ג'לי פטריות (פורצ'יני וטרפש), בצורת צינור ממולא בשקדי טלה ושפונדרה, בציר טלה וכמון. על ציר עוף, יין לבן, זעפרן ומרווה, עם קרם ארטישוק ירושלמי ווואסאבי.

אנדרי קרבצ'נקו מביסטרו גרינברג - מנת הגמר: "אימון ברמת הגולן"
אנדרי קרבצ'נקו מביסטרו גרינברג – מנת הגמר: "אימון ברמת הגולן"

המנות אותן השפים הציגו בטופסי ההרשמה, ואשר איתן יגיעו להתמודד בתחרות, נבחנו ע"י מומחי ALMA – המכון הבינלאומי  ללימוד והכשרה קולינאריים בבישול איטלקי, וזאת לפי מספר קריטריונים, ביניהם חומרי הגלם, אופן הצגת המנה, והמסר הקולינרי של השף. התחרויות האזוריות יתקיימו עד דצמבר 2017, כאשר לכל אזור נבחרת שפים-שופטים, אשר ישפטו עשרה מתמודדים. לכל מתמודד שינצח בתחרות האזורית, יוצמד "מנטור-שף". אם המתמודד שיעלה לגמר יהיה ישראלי, ילווה אותו כמנטור השף חיים כהן, שיספק למתמודד הדרכה וטיפים לשיפור מנת הדגל, ויתמוך בו במהלך ההכנות לגמר. בתחרות הגמר של אזור הים התיכון, שתתקיים בישראל, ישפטו לצד שף חיים כהן מישראל, גם שופט טורקי ושופט יווני.

ההשראה שלה מגיעה מהמטבח היווני הקדום, בשילוב עם מרכיבים יווניים אותנטיים
ההשראה שלה מגיעה מהמטבח היווני הקדום, בשילוב עם מרכיבים יווניים אותנטיים. צילום שוקה כהן

קונסטדינה וולגרי קודסופולו מיוון זכתה בגמר אזור ים תיכון בתחרות

קונסטדינה וולגרי קודסופולו מיוון, שפית במסעדת Pelagos Sea Side, זכתה עם מנת הגמר שלה: Ellinwn gefsis – "טעמים יווניים": חוגלה מבושלת ברוטב יין וחומץ ב- 54.5 מעלות בדיוק. ההשראה שלה מגיעה מהמטבח היווני הקדום, בשילוב עם מרכיבים יווניים אותנטיים.

המנה הזוכה: "טעמים יווניים" - חוגלה מבושלת ברוטב יין וחומץ ב-54.5 מעלות בדיוק
המנה הזוכה: "טעמים יווניים" – חוגלה מבושלת ברוטב יין וחומץ ב-54.5 מעלות בדיוק. צילום אמיר מנחם

במקום השני זכה בן שירי, סו שף במסעדת "מסה" בתל אביב. המנה שהגיש לשופטים: צלי בקר ברוטב פטריות, ג'לי פטריות (פורצ'יני וטרפש) בצורת צינור ממולא בשקדי טלה ושפונדרה, בציר טלה וכמון, על ציר עוף, יין לבן, זעפרן ומרווה, עם קרם ארטישוק ירושלמי וואסאבי.

המנה של בן שירי, סו שף במסעדת "מסה" בתל אביב, שזכה במקום שני
המנה של בן שירי, סו שף במסעדת "מסה" בתל אביב, שזכה במקום שני. צילום אמיר מנחם

במקום השלישי: חאזאל אילדרים מטורקיה, סו-שפית במסעדת Hudson Restaurant. המנה שהגישה לשופטים: דג בס עם עשב סליקורניה לצד פירה משעועית לבנה.

שף חיים כהן ציין באירוע הגמר: "חומרי הגלם המיוחדים והטריים יחד עם נראות המנות של המתמודדים השונים הרשימו אותי לטובה, נהניתי מהחוויה ובנוסף אני גם שמח שהתחרות והבישול מקרבים בין המדינות שלנו כי אנחנו שכנים וחברים".

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר