ביקורות יין: יינות 3 ו-2 ב-100 ששווה לקנות עכשיו, ומבצע יונתן בפולין

סחיטה של ענבי השרדונה 2020 עליהם כתב אלון גונן: "זה באמת שרדונה מהליגה של הגדולים, וכל מילה עליו מיותרת". צילום אריאל ביר
עכשיו כשהמחירים מזנקים, וכנראה שעוד יעלו, צריך לשים יד על יינות ששווה לרכוש עכשיו וליהנות מהם במהלך כל השנה, כשהתמורה למחיר פשוט נפלאה. נכון, אלו אינם יינות גדולים אבל מתאימים לכול ארוחה, או סתם כשבא יין טוב שלא צריך לדבר עליו כל כך הרבה. יינות אלה ונוספים במבצעים ברשת פנקו (Paneco) עד סוף פברואר 22. שווה להציץ

עכשיו כשהמחירים מזנקים, וכנראה שעוד יעלו, צריך לשים יד על יינות ששווה לרכוש עכשיו וליהנות מהם במהלך כל השנה, כשהתמורה למחיר פשוט נפלאה. נכון, אלו אינם יינות גדולים אבל מתאימים לכול ארוחה, או סתם כשבא יין טוב שלא צריך לדבר עליו כל כך הרבה. יינות אלה ונוספים במבצעי 3 ב-100 או 2 ב-100 בהתאם ליין, ברשת פנקו (Paneco) עד סוף פברואר 22. שווה להציץ.

צילום אלון גונן

מבצע יונתן בפולין – יונתן 2020 של יקב רקנאטי

השבוע מצאתי את יינות רקנאטי בקראקוב שבפולין ברשת השיווק האירופאית קארפור בין מדפי היין. תכלס, היה די מרגש לראות את הכיתוב בעברית בין מאות הבקבוקים מכל רחבי העולם שיש במתחם היין בחנות זאת. את הביקורת תקראו בהמשך. בואו נתייחס למחיר של רקנאטי יונתן בפולין. המחיר אחרי מסים, שינוע ימי, הובלה יבשתית ועמלת משווק עומד בחנות על 44.69 זלוטי (PLN). דהיינו בתחשיב שקלי המחיר הוא 35 ₪. זאת בעוד המחיר בארץ הינו 40 ₪. מחיר כרטיס טיסה הלוך חזור לקראקוב עם חברת ראיינר (Ryanair) בימים אלה הינו כ- 30 אירו. מתבקשות כמה שאלות עקרוניות, אבל אני אשאיר לכם את הבמה לשאול ולהגיב, ומבטיח להעביר את כל השאלות לנציגי היקב.

כרמים בשלג

צילום רחפן מעל כרם אודם של יקב רקנאטי ברמת הגולן. צילום הכורם תומר יוסף
כרם פזרה של יקב רקנאטי סמוך לאלוני הבשן. צילום הכורם תומר יוסף
כרם של יקב דלתא בגליל העליון. צילום יהודה כמיסה
304 hg logo

יקב 

הרי גליל
קברנה סוביניון 2020
ריחות נקיים, שופעי פרי צעיר ומעט תוקפני. בפה חומציות נפלאה, רעננות, פרי טוב. יופי של יין שיחזיק לפחות עוד שנתיים-שלוש. 3 בקבוקים ב-100 ₪.

תמורה לכסף (VFM): 

כן

ציון: 

88

מחיר: 

 ש״ח

ag bikorot carmel new logo 1.22

יקב 

כרמל
סוביניון בלאן PC 2020
סוביניון בלאן כמו שכתוב בספרים: דשא קצוץ, מעט טרופי בקצוות. פה מינרלי, צוף, מעט גויאבה. יין שמעלה חיוך. גם פה יין שיחזיק יופי עוד שנה-שנתיים, ואפילו ישתבח מעט. 3 בקבוקים ב-100 ₪.

תמורה לכסף (VFM): 

כן

ציון: 

89

מחיר: 

 ש״ח

ag bikorot ev logo

יקב 

עמק האלה
אוורד רוזה 2020
בלנד מענבי גרנאש, מרלו וקריניאן. שילוב מאוד מעניין שהצליח להפתיע אותי. אף פרחוני שמוביל לפה פירותי מאוד קליל, עשבי תיבול באפטר טייסט, שעושים אותו מאוד מעניין ושונה בנוף. גם כאן רמת החמיצות משובחת, מה שמעיד על יכולת התיישנות, ושווה לבדוק אותו גם עוד שנתיים. 3 בקבוקים ב-100 ₪.

תמורה לכסף (VFM): 

בהחלט כן

ציון: 

89

מחיר: 

 ש״ח

ag bikorot zion new logo 1.22

יקב 

ציון
אסטייט שיראז 2020
פלפל שחור, פטל, דובדבן בשל, קפה בקצוות. יין מקסים במחיר מדהים. מפתיע ומאוד מעניין. 3 בקבוקים ב-100 ₪.

תמורה לכסף (VFM): 

בהחלט כן

ציון: 

89

מחיר: 

 ש״ח

ag bikorot jl new logo 22

יקב 

ירושלים
גרשטיין שרדונה 2020
זה באמת שרדונה מהליגה של הגדולים, וכל מילה עליו מיותרת. מוכן לשתייה אבל ללא ספק יש לו עוד דרך ארוכה של לפחות 3-5 שנים. 2 בקבוקים ב-100 ₪.

תמורה לכסף (VFM): 

תמורה גבוהה במיוחד למחיר

ציון: 

90

מחיר: 

 ש״ח

ag bikorot jl new logo 22

יקב 

ירושלים
גרשטיין גוורצטרמינר 2020
גוורץ שעושה כבוד לכורם צביקי סטרוק מכרמי אש קודש שמגדל אותו בארץ החמה שלנו, וליינן שמצליח להפוך את התירוש ליין מדהים. כבוד לליאור לקסר. 2 בקבוקים ב-100 שקלים.

תמורה לכסף (VFM): 

בהחלט מדהימה

ציון: 

91

מחיר: 

 ש״ח

ag bikorot recanati logo

יקב 

רקנאטי
יונתן 2020
כאמור היין נקנה השבוע בקראקוב שבפולין, במתחם היין שבחנות Carrefour (ראו למעלה). יונתן 2020 עשוי מענבי קברנה סוביניון ושיראז, שקצת נגעו בחביות עץ. היין קליל, דובדבני, פרחוני. נעים לשתייה. עם קצת גבינות ליד או פרושוטו טוב צפויה לכם יופי של חגיגה. המחיר בקראקוב פולין אחרי מיסים, שינוע ימי, הובלה יבשתית ועמלת משווק: 35 ₪; אצלנו בישראל: 40 ₪.

תמורה לכסף (VFM): 

כן

ציון: 

88

מחיר: 

 ש״ח

2 תגובות

  1. כמה יפה לקרוא ביקורת חיובית ביותר על יינות של 35 ו 50 שקלים. בעבר הייתי מתפוצץ מלקרוא כיצד מבקרים מעלים על הגרדום יינות בסדר גודל מחיר שכזה ומהללים רק את ה 100 שקל ומעלה.
    כל הכבוד אלון גם החיך שלך החלה להגיב שלא רק דרך החור שבגרוש

  2. תספרו את האמת לאמיתה.
    ,שאת הפרש המחירים,בתחרות בורסת היין והבירה שבלונדון,אתם.משיתים עלינו בישראל,למניעת הםסדים מראש,וכך מחיר בקבוק יין בישראל,יקר יותר מיין תוצרת חוץ,ואיכותי יותר בטעמו וייצורו,בחוסר הגיון משווע,ובסיפוריי פוגי עלובים ועושקים,לצרכנים בישראל.
    אלו מיסים שינועים ומכסים ,אתם משלמים על תוצרת ישראל,שישנה המדקה לשוד לאור היום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר