בירה שטנית חדשה למבשלת דובל-מורטגט: Duvel 6.66

יבואנית בירה דובל היא חברת 'הכרם' – מהוותיקות והגדולות בישראל בתחום הייבוא, השיווק וההפצה של משקאות חריפים, יינות ובירות, שהוקמה בשנת 1921 ע"י ישראל אפשטיין ונשארה כל השנים בבעלות המשפחה. במשך השנים צמחה החברה מעסק משפחתי קטן לחברה המעסיקה כ-180 עובדים, עם מחזור מכירות שנתי של כ-300 מיליון ₪, ומייצגת בישראל מאות בתי מותגים בתחום

מבשלת דובל-מורטגט הבלגית חוגגת 150 שנה להיווסדה, ולציון המאורע החליטו במבשלה ליצור דובל חדשה, שמציעה שילוב של הבירה הבלגית המסורתית עם חדשנות עכשווית. את השקת הבירה שנקראת Duvel 6.66, קיימה היבואנית חברת 'הכרם' במסעדת פורטר אנד סאנס בתל אביב, במהלך  ארוחת טעימות מודרכת אותה הנחה שחר הרץ, מומחה בירה והבעלים של Beer & Beyond, יחד עם שף המסעדה איתי לייפר. השניים פיתחו ארוחת טעימות הכוללת חמש מנות, כאשר עם כל מנה הוגשה בירה דובל אחרת.

צילום אמנון פאר

כפי ששמה מעיד עליה, Duvel 6.66 מכילה 6.66% אלכוהול – בירה בלונד אייל בלגית, מבושלת עם שלושה סוגי לתת שונים ושישה סוגי כשות, בתהליך תסיסה עם שמרי דובל הייחודיים. לאחר תסיסה שנייה בבקבוק הבירה מאוזנת, נגישה וקלילה, עם ריח הדרים בשלים, בתוספת קליפת תפוז ופרחים – בירה פירותית עם מתיקות וחמיצות, שהוגשה עם מנת הפתיח – סלט קיץ של חסה עם תפוז ושזיף, ברוטב ויניגרט. צבעי הפירות הכתומים והאדומים כצבעי התווית שעל הבקבוק, והבירה שולבה גם ברוטב הסלט.

מנה שנייה – סביצ'ה דג לבן עם מנגו, צ'ילי, כוסברה, ליים ועדשים שחורות, הוגשה לצד בירה דובל הקלאסית עם 8.5% אלכוהול, שהותאמה למנת הדג.

המנה השלישית – טורטליני עם שני מילויים שונים, האחד עם תערובת של בשר כבש והשני עם גבינת סנט מור. עם מנה זו בחר שחר הרץ להגיש בירה דובל טריפל הופ סיטרה, בעלת  9.5% אלכוהול – בירה עוצמתית ארומטית, מאוד מרירה, שלא האפילה על הטעמים החזקים והעזים של בשר הכבש וגבינת הסנט מור.

המנה העיקרית שהוגשה הייתה מנה הודית – קארי עוף וטופו, לה התאימו את בירה דובל טריפל הופ קשמיר עם 9.5% אלכוהול – בירה מרוכזת מרה וחזקה, שהתאימה למנת הקארי החריפה והמתובלת, והתאים גם שם הבירה – קשמיר.

שחר הרץ מנחה הטעימה עם דובל דאבל מגנום 2001. צילום אמנון פאר

לקינוח הוגש ואפל בלגי עם גלידת דובל, בה הבירה מהווה 20% מהתערובת. גלידה בעלת 4% אלכוהול, שהוגשה עם רוטב טופי קרמל ובננות מקורמלות. עם הגלידה פתח שחר הרץ בקבוק דובל דאבל מגנום משנת 2001, אותו הביא ממרתף היישון שלו. ניסוי מעניין לשתות בירה בת 20 שנים. טעמנו בירה שאיבדה את הרעננות, אבל פיתחה טעמים אחרים; לא משהו.

הבירה החדשה Duvel 6.66 עם 6.66% אלכוהול, מוצעת למכירה בבקבוק ובחבית. מחיר בקבוק 16-18 ₪, שליש מהחבית 34-38 ₪

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר