האוכל של מאמא – מהמטבח המצרי ועוד

רוב האוכל בספר אותו כתבה ורדה רובין והוציאה לאור בעצמה, הוא האוכל שבישלו היהודים בשנות החמישים של המאה הקודמת במצרים, שהייתה אז ארץ קוסמופוליטית עם השפעות ממטבחי אנגליה, צרפת, איטליה, יוון, תורכיה ולוב, והמטבח המצרי המקורי כמובן

האוכל של מאמא
מהמטבח המצרי ועוד
מאת ורדה רובין
עיצוב גרפי: קרן דניס
הוצאת המחברת
מחיר הספר 50 ₪
להשיג בטל. 052-8303386

ורדה רובין רצתה לשחזר ולשמר את מטעמי הילדות שלה, אותם הכינה אימה האהובה ג'אן כהן ז"ל.
כבר מגיל צעיר התעניינה ורדה בטעמים ובתבלינים, ניסתה להבין מאימה איזה תבלין שמה באיזה תבשיל, ושיננה את התשובות.
רוב האוכל בספר אותו כתבה והוציאה לאור בעצמה, הוא האוכל שבישלו היהודים בשנות החמישים של המאה הקודמת במצרים, שהייתה אז ארץ קוסמופוליטית עם השפעות ממטבחי אנגליה, צרפת, איטליה, יוון, תורכיה ולוב, והמטבח המצרי המקורי כמובן.

ורדה כתבה כך למערכת אכול ושאטו: "בספר מופיעים המתכונים האותנטיים של הפלאפל, התבלין המצרי הדואה, המולוחיה, החרוסת, העוגות למיניהן ועוד הרבה מתכונים מדויקים וטעימים שנשמרו תמיד בסוד אצל עקרת הבית המצרית, אך החלטתי לפרסם אותם כדי שבני משפחתי וחבריי ייהנו מהאוכל הפשוט והטעים. ואכן התגובות שקיבלתי היו מדהימות. גם מי שלא ידעה לבשל, הצליחה כי המתכונים בספר מדויקים ביותר".

פרקי הספר הכשר כוללים מתכוני ירקות, בשרים ודגים, ממולאים, פשטידות ופסטות, קטניות, מרקים, סלטים ומנות ראשונות, בצקים, עוגיות, עוגות, וקינוחים.
מהירקות, נסו ארטישוק מבושל; בשרים ודגים – עוף ספריטו עם תפוחי אדמה מטוגנים; ממולאים – קובה עם בשר וצנוברים; פשטידות ופסטות – פשטידת אטריות טגרינט; קטניות – חיטה פריק; מרקים – מרק לימון; סלטים – סלט דלעת; בצקים – בצק עלים עם עלי מנגולד; עוגיות – עוגיות חמאה ע'ורייבה; קינוחים – אורז מתוק עם חלב – רוז בלבאן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר