הושקה בישראל: שמפניה Moët & Chandon גרנד וינטג' 2013

ברוב השנים השמפניות הן ללא ציון שנת בציר, כאשר ציון שנת בציר על שמפניה מעיד על שנה מיוחדת ויוצאת דופן שאותה רוצים לציין
מנהל הפיתוח העסקי של בית השמפניה Moët & Chandon (מואט ושנדון), שארל דה פונטבס – אדם סימפטי, שמח, לבבי עם חוש הומור, הגיע לאחרונה לישראל כדי להציג את שמפניה Moët & Chandon גרנד וינטג' 2013

מנהל הפיתוח העסקי של בית השמפניה Moët & Chandon (מואט ושנדון), שארל דה פונטבס – אדם סימפטי, שמח, לבבי עם חוש הומור, הגיע לאחרונה לישראל כדי להציג את שמפניה Moët & Chandon גרנד וינטג' 2013.

שארל דה פונטבס מואט ושנדון. צילום אמנון פאר

האורח סיפר שמדובר בשמפניית וינטג' ה-75 מאז הקמת בית השמפניה מואט ושנדוו בשנת 1743. ברוב השנים השמפניות הן ללא ציון שנת בציר, כאשר ציון שנת בציר על שמפניה מעיד על שנה מיוחדת ויוצאת דופן שאותה רוצים לציין.

צילום אמנון פאר

Moët & Chandon גרנד וינטג' 2013 הינה בלנד של ענבי שרדונה, פינו נואר ופינו מונייה מובחרים של שנת  הבציר 2013, שהייתה שנה של חורף קר ורטוב וקיץ חם מהרגיל[ שנתן ליין את השמש שהוא צריך. הבציר הקר נתן לענבי השרדונה המהווים 41% מהבלנד, איכות נהדרת. יחד עם הפינו נואר -38%, והפינו מונייה – 21% מהבלנד שלאחר ניפוי ומיון, נבחרו האשכולות הטובים ביותר מהבציר שהיה מאוחר בחודש אוקטובר. הפעם האחרונה שהיה בציר מאוחר כזה הייתה ב- 1991

צילום אמנון פאר

לגרנד וינטאג' 2013 צבע זהוב עשיר, חומציות עדינה, ריחות וניחוחות של ערמונים אגוזים, דבש .פרחים מיובשים ואגס. הסיומת מעט מרירה

שמפניה נוספת משנה זאת, הינה גרנד וינטאג' 2013 יבש אקסטרה ברוט (5 גרם סוכר).  השמפניה יושנה במרתפי מואט ושנדון בשמפיין במשך 8 שנים לאחר הביקבוק.

מדאם דה פומפדור. ציור פרנסואה בושר

בית השמפניה Moët & Chandon נוסד ב- 1743 על ידי קלוד מואט, ששלח את השמפניה שלו לפריז למדאם דה פומפדור – פילגשו המפורסמת של לואי ה- 15 מלך צרפת, שבנוסף לכל מעשיה נודעה באמרותיה שהידועה ביניהן: "אחרינו המבול, לא איכפת לי מה שיקרה אחרי מותי". זה נאמר כאשר מצבה הכספי של צרפת היה רע. לאחר שתיית השמפניה של קלוד מואט אמרה המדאם: "שמפניה זה היין היחיד בעולם שהופך אישה ליפה עוד יותר לאחר השתייה". אז אמרה..

כשצרפת עברה את התקופות הסוערות ביותר שלה, פוליטית וחברתית – המהפכה הצרפתית ומאוחר יותר מלחמות נפוליאון שהשפיעו על כל הסחר באירופה, נכדו של קלוד מואט -ז'אן רמי מואט, שם לעצמו למטרה להביא את השמפניה לכל העולם. כמחווה לנפוליאון שביקר אותו במרתפי היקב, קרא לשמפניה הידועה עד היום Moët brut Imperial – והשאר היסטוריה.

באירוע ההשקה טעמנו גם Moët brut Imperial שמורכב  מ- 10-20% שרדונה, 30-40%  פינו נואר, ו- 30-40% פינו מונייה; שמבטא את הפירותיות ומעט יותר מתקתק. טעמנו גם שמפניה רוזה מתקתקה בצבע נחושת, שמורכבת ברובה מענבי פינו נואר. לדברי שגריר המותג דה פונטס, אפשר לשמור שמפניה בתנאים טובים עד 3 שנים מיציאת הבקבוק לשוק.

מחיר Moët & Chandon גרנד וינטג' 2013 – 299 ₪. להשיג בחנויות יין ברחבי הארץ

בסוף השבוע חגגה צרפת את יום הבסטיליה ב- 14 ביולי. גילוי נאות: גם יום ההולדת שלי חל ב- 14 ביולי, אז גם לי לחיים!

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר