החיבור המשכר – 5 עובדות חשובות על אוכל ויין

השילוב בין מזון ומשקאות לא חדש, אבל מדי שנה אנחנו מגלים עוד ועוד דברים על כל מה שמרכיב עבורנו את התפריט המושלם. החל מההשפעה על הבריאות ועד ההשפעה על הכיס: הנה 5 עובדות שאולי לא לקחתם בחשבון

בחירת המשקה המתאים היא תנאי לארוחה מושלמת. אם רוצים לארח חברים ומשפחה, חשוב לתכנן את התפריט כך שהמשקאות יתאימו וייצאו לשולחן בזמן. על הדרך, אפשר גם להשוויץ בהיכרות עם סוגים שונים של משקאות אלכוהוליים, ולגוון את התפריט הרגיל בעוד כמה פריטים אקסקלוסיביים שלא בהכרח יהיו יקרים.

יין למשל חייב להיות חלק בלתי נפרד מהארוחה. אבל למרות שהשילוב בין יין ואוכל הוא ממש לא חדש, מסתבר שיש המון דברים שאנחנו עדיין לא יודעים עליו. הנה 5 מהם:

  1. בכוס יין יש כ-1.3 קילו של ענבים

כמות הענבים ביין עשויה להפתיע גם את מי שמגדירים את עצמם בתור חובבי כרמים מושבעים. מבחינת הארוחה שלכם, זה אומר שברזולוציה מסוימת אתם תצטרכו לבחור בהתאם את התפריט. במילים אחרות, כדאי למצוא תפריט שבו כמות גדולה כזו של ענבים תתכתב גם עם המנה הראשונה, גם עם המנה העיקרית, וכמובן גם עם הקינוח.

  1. יין טוב לבריאות – אבל בכמות מסוימת

הסברה הרווחת היא שכוס יין אחת ליום אמורה להספיק על מנת לתרום לבריאות הלב. אז מצד אחד, זה נתון מעודד שיכול להקל עליכם גם בהכנת ארוחות כבדות עם מרכיבים קצת פחות בריאים. מצד שני, זה גם אומר שאין מקום להגזמות. לאור השילוב הזה בין אוכל ויין, כמויות מתאימות הן הסוד לארוחה טובה ובריאה.

  1. שמרו מקום על השולחן ליין מאוזן

בקבוק שעומד זמן רב גורם לפקק השעם להתייבש, להצטמק ולהתפורר, או ליפול פנימה. אבל אם מאחסנים את הבקבוק בשכיבה, הנוזל שומר על התקינות של השעם, וכך נמנע הנזק. בכל הנוגע לארוחה שאתם מתכננים, ההמלצה תהיה לשמור מקום על השולחן למעמד יין מיוחד, שמסוגל לאחוז אותו בשכיבה ולא בעמידה.

  1. יין לבן הולך עם דגים, יין אדום עם בשר

העובדות החשובות על יין, הן גם אלה שחובבי המשקה בכל זאת שולטים בהן. למעשה, אף רשימה של עובדות על הקשר בין אוכל ויין לא יכולה להיות שלמה בלי התייחסות להבדל בין דגים ובשר: כאן, מה שעליכם לזכור הוא שבשר אדום מגישים עם יין אדום, בעוד דגים ועוף מגישים עם יין לבן. זהו.

  1. יין טוב לא חייב להיות יקר

העובדה הכי חשובה על יין, היא שהמחיר לא קובע. מה שקובע זה הטעם האישי שלכם, מידת ההתאמה בין היין לארוחה והזן של הענבים. אם תבדקו את כל זה, תשיגו יין מעולה גם במחיר מפתיע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר