היכל היין באירוע השנתי – מכאן משם ומרחבי העולם

אם בגזרה של טעימות שקד ורקנאטי היו עשרות אנשים שביקשו לטעום עוד יינות, אז ברחבת רמת הגולן והרי גליל הסתובבו בעיקר המטעימים בחוסר מעש. צילום ישראל פרקר
התערוכה היא מפגן של עוצמה, וחדי העין יכולים לקרוא לאן פני העתיד. אם יש זן חדש או מגמה חדשה בעולם, שקד על זה – הם מזהים זאת לפני כולם. ביבוא של שקד אפשר למצוא מגוון גדול מאוד של יינות עולם ברמות מחיר שונות, הכול בהתאם לאיכות היין וליקב ממנו הוא מגיע. יש שם יהלומים ויש שם פחמים – כל חך יכול למצוא את היין שלו
צילום ישראל פרקר

כמו בכל שנה נורמלית פחות או יותר, קיימה חברת 'היכל היין שקד גולן' את אירוע Wine List השנתי שלה, בו נפגשים אנשי הצד המסחרי של הענף לטעום את היבוא של משפחת שקד, וכן את שני היקבים הישראלים שהם משווקים ומפיצים: יקב רמת הגולן ויקב רקנאטי. ביבוא של שקד אפשר למצוא מגוון גדול מאוד של יינות עולם ברמות מחיר שונות, הכול בהתאם לאיכות היין וליקב ממנו הוא מגיע. יש שם יהלומים ויש שם פחמים – כל חך יכול למצוא את היין שלו.

קובי ארביב יינן רקנאטי. צילום ישראל פרקר

התערוכה היא מפגן של עוצמה, וחדי העין יכולים לקרוא לאן פני העתיד. אם יש זן חדש או מגמה חדשה בעולם, שקד על זה – הם מזהים זאת לפני כולם. במדור הישראלי של שקד מזג יקב רקנאטי את היינות המוכרים שלו, כשקובי ארביב היינן הטעים יינות עתידיים. אפשר לזהות בהם שינוים שהולכים לכיוון טוב – לא מספיק לטעמי, אבל כל שינוי יעשה טוב ליקב.

צילום ישראל פרקר

כשמתבוננים בתערוכה לצד השני, ורואים את יקב רמת הגולן ויקב הרי גליל, הלב נכמר: העצבות שולטת. אם בגזרה של טעימות שקד ורקנאטי היו עשרות אנשים שביקשו לטעום עוד יינות, אז ברחבת רמת הגולן והרי גליל הסתובבו בעיקר המטעימים בחוסר מעש. פעם נוספת יינות ירדן שבעיקר המגזר החרדי אוהב, בומבסטיות ותו לא, אין שום קו שמפתה את הצרכן הצעיר. עשרות הברמנים שהגיעו לתערוכה ביום השני מחפשים משהו אחר, ואיך אף אחד בשני יקבים אלה לא מזהה לאן פני הדור, אין לי מושג. כמה זמן זה עוד תימשך הגסיסה האיטית של המותג הזה שהיה פעם כל כך מוביל.

צילום ישראל פרקר

יינות רקנאטי טרום ביקבוק

PÉT-NAT 2021 עשוי מענבי סירה. פרחוני, מתובל, מראה מעונן, נעים וקל לשתייה -אפילו חצוף משהו… זה הולך להיות היין של קיץ 2022.

רוזה  גרי דה מרסלאן 2021 אף עשיר מאוד בניחוחות, פה פירותי, חמיצות טובה. מעט טאנינים, בתקווה שיישארו ויעניקו טאצ' מעניין.

סוביניון בלאן 2021 –  ריחות טרופיים, פה חד, מינרלי. יין ששווה לעקוב אחריו גם בעוד שנתיים שלוש.

קריניאן עתידי 2020 יבוקבק בעוד מספר חודשים. קליל, פירותי. רקנאטי רוצים להנגיש את הזן הזה במחיר מתוכנן של 55 ₪, ונאמר אמן.

קריניאן גפן בוגרת 2018 מאוד מתובל, עדיין מאופק, פה נקי. ירקרקות מאוד מעניינת. נחכה ונראה.

פטיט סירה 2018 – בשרני, דחוס, חסר כרגע חמיצות שיכולה להוות בעיה, וצריך לשים לב לאן הוא מושך.

צילום ישראל פרקר

יקב הרי גליל  

גליל בלאן דה נואר (לבן מאדום) 2020 – עשוי מענבי גרנאש. 11.5% אלכוהול. סוכרייתי ומביך היין הזה. ואם לצטט את המטעימה: "יין לאנשים שלא אוהבים יין" – I rest my case. המחיר 65 ₪.

צילום ישראל פרקר

מדוכן המתיישנים של יקב רמת הגולן

פטי ורדו 2018 – וניל וקפה. מאוזן, מעט חם, פרי דחוס. המחיר 129 ₪.

קברנה פרנק 2018 – חמאתי, פרי טרי, חמיצות טובה. המחיר 129 ₪.

קברנה סוביניון אלוני הבשן 2018 – 18 חודשי חבית. פירות בשלים, שוקולד וקפה, יין סמיך עם עפיצות טובה. המחיר 239 ₪.

מרלו אלוני הבשן 2018 – חבית עוצמתית: 18 חודשי חבית.  תפוז, טבק, תבלינים ושוקולד, פרי סמיך. המחיר 189 ₪.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד במדור 

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר