הכול על האש

בהכול על האש – ספרו של "איש הגריל" דרור פילץ – תמצאו מתכונים לבשר, לעופות ולדגים אבל לא רק: דרור מלמד אותנו איך לעבוד עם הגריל כדי להפיק ממנו גם ארוחות בוקר ובראנץ', פיצות ומאפים ים-תיכוניים, ואפילו מנות אחרונות

הכול על האש
מאת דרור פילץ
צילום: דניה ויינר
עיצוב ועימוד: סטודיו מיכל ודקל
פן הוצאה לאור-ידיעות אחרונות-ספרי חמד
מחיר מומלץ 118 ₪


מי יכול לעמוד בפני הניחוח המגרה שמתפזר באוויר יחד עם העשן העולה מן הגריל כאשר צולים בשר, דגים, ירקות, פירות ומטעמים אחרים?
בהכול על האש – ספרו של "איש הגריל" דרור פילץ – תמצאו מתכונים לבשר, לעופות ולדגים אבל לא רק: דרור מלמד אותנו איך לעבוד עם הגריל כדי להפיק ממנו גם ארוחות בוקר ובראנץ', פיצות ומאפים ים-תיכוניים, ואפילו מנות אחרונות.

הדגים והבשר, חומרי הגלם הקלאסיים, זוכים אצלו לשדרוג, כך שלצד ההמבורגר האמריקאי המוכר מופיע גם מתכון להמבורגר משפחתי; אל הקבאב הרומני מצטרפים מתכונים של קבאב עיראקי, לבנוני ובלקני; וליד מתכון לדג דניס על פחמים נמצא גם נקניקיות דגים ביתיות, סינייה בורי ועוד. דרור מוסיף ומלמד אותנו עישון מהו, ומציע לנו מגוון מתכונים של בשרים, עופות ודגים מעושנים.

דרור פילץ מאמין שאפשר לארח בחצר או במרפסת, מסביב לגריל, ולבשל תוך כדי שיחה עם האורחים ולא להיעלם במטבח, והכול על האש הוא המדריך השלם לאירוח מסביב לגריל ומכיל מתכונים בדרגות קושי שונות ועבור כל אחד: אוהבי בשר, עוף, דגים ואף צמחוניים. בנוסף, הספר כולל בתוכו פרק שלם על המקרר והמזווה- הדרכה והמלצות מה צריך להיות בהם כהכנה לכל אירוח.
ארוחות בוקר ובראנץ': נסו ברוסקטה עם חציל קלוי, קונפי שום ונענע.
ירקות ותוספות: תפוחי אדמה ממולאים על גחלים, סלט חצילים חם עם עגבניות.
דגים: נקניקיות סלמון או בורי, פורל מעושן בעשבי תיבול.
בשר: מטפונה עוף ממולא, סינייה עם צלעות טלה, חצילים קלויים וטחינה.
קינוחים: תאנים בגריל עם גבינת אורדה.

בין אם אתם משתמשים בגריל פחמים או בגז, אם תקראו היטב את ההקדמה ואת המתכונים עצמם, תוכלו תמיד להפתיע את בני המשפחה והחברים במנגל מהסרטים.

דרור פילץ מוכר לחובבי הבשר בעיקר בזכות "תורת העישון" שלו. הוא מעביר סדנאות אצלו בבית ובמטע האבוקדו שלו בגני יהודה, ומייבא חומרי גלם משובחים: מבחר גדול של תבלינים, שמנים, מוצרי חלב ועוד.
באמצעות הסדנאות והאירוחים הוא מצליח לחבר בין שתי אהבות גדולות שלו – אוכל ואנשים – ועושה זאת כבר שנים רבות, ומהווה אוטוריטה בנושא בשר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר