הצדף – כדאי להגיע במיוחד

מנה של סרדינים מחותנים מתוך תפריט עשיר בדגים, פירות ים ובשרים
הצדף בראשון לציון היא מסעדה שכדאי להגיע אליה במיוחד בזכות האוכל והאווירה. אם עברתם לידה עד כה והסמיכות שלה לתחנת הדלק הרתיעה אתכם, דעו שאתם סובלים מדעות קדומות והפסדתם חוויה

שש שנים עברו מאז הביקור הקודם שלנו במסעדת "הצדף". כיאה לתושבי העיר הגדולה, שכמעט כל אפשרות קולינרית נמצאת בהישג ידם, לא מצאנו עד היום סיבה מספיק טובה כדי לצאת מהעיר ולהדרים לראשון לציון. לבסוף זה קרה, ושמחנו לגלות, קודם כל, שהמסעדה ממשיכה לפעול – כידוע, שש שנים הן זמן ארוך מאוד בעולם המסעדנות בישראל, במיוחד לאור השנים הקשות שעובר הענף, במהלכן נסגרו שלל מסעדות בכל הארץ.

המחיר כולל מבחר של 14 סלטים ולחם, המגיעים כמנה ראשונה
המחיר כולל מבחר של 14 סלטים ולחם, המגיעים כמנה ראשונה

לא זכרנו הרבה מהביקור הקודם שלנו, מלבד ההתרשמות הכללית – היה לנו טעים מאוד, האווירה הייתה נעימה, ויצאנו ממנה מרוצים מספיק כדי להגיד לעצמנו שזו מסעדה שכדאי לחזור אליה. כאמור, זה לא קרה עד לפני ימים ספורים ממש. כעת, כשהאוכל שאכלנו בארוחה כבר התעכל היטב, החוויה איתנו יצאנו מהביקור ההוא רק התחזקה: הצדף בראשון לציון היא מסעדה שכדאי להגיע אליה במיוחד, בזכות האוכל והאווירה. אם עברתם לידה עד כה והסמיכות שלה לתחנת הדלק הרתיעה אתכם, דעו שאתם סובלים מדעות קדומות והפסדתם חוויה.

קוביות של גבינת חלומי מצופות ומטוגנות היטב והכל מעל סלט עלי בייבי
קוביות של גבינת חלומי מצופות ומטוגנות היטב והכל מעל סלט עלי בייבי

אז מה בתפריט? הקונספט הקלאסי של המסעדה לא השתנה: מזמינים מנה עיקרית מתפריט עשיר בדגים, פירות ים ובשרים, והמחיר כולל מבחר של 14 סלטים ולחם, המגיעים כמנה ראשונה. אפשר להסתפק בסלטים בלבד תמורת 50 שקלים לסועד, או לבחור מתוך תפריט של מנות ראשונות, אם אתם מחפשים ארוחה קלה. לתפריט הוכנסו מנות ראשונות דוגמת ריזוטו שחור, סרדינים מחותנים, קרפצ'ו פילה בקר, וסלט שרימפס.

אנחנו התחלנו עם חלומי מטוגנת – קוביות של גבינת חלומי מצופות ומטוגנות היטב, והכל מעל סלט עלי בייבי (48 שקלים). הסלט התגלה כמורכב בעיקר מפלפל אדום וכמות מכובדת של חלומי טובה, אבל החמיצות של הרוטב לא עשתה טובה לסלט. סלטי הפתיחה, לעומת זאת, היו הצלחה של ממש. גולת הכותרת הם הדג המלוח והאיקרה המצוינים, וגם סלט הכרובית המגורדת עם החמוציות היא הברקה – סלט קליל, אידיאלי לקיץ. כדאי לציין לטובה גם את הטחינה, סלט הסלק וסלט הגזר החריף והמרענן. הכבד הקצוץ היה חביב (אבל כיסה אותו יותר מדי בצל קצוץ), וסלט הביצים היה בסיסי וטוב. יש גם סלט שומר וחתיכות של חצילים קלויים, ואחד בלבד שממש לא אהבנו – סלט חצילים ופלפלים, שסבל משילוב של מרירות מהחצילים עם רוטב מתקתק.

פילה לברק על עגבניות צלויות וגבינת עיזים ברוטב יוגורט וברוקולי
פילה לוקוס עם קרם כרובית וסלט של עגבניות שרי

מתפריט המנות העיקריות הזמנו שתי מנות חדשות יחסית, כך לפי המלצרית: לברק עיזים – פילה לברק על עגבניות צלויות וגבינת עיזים, ברוטב יוגורט וברוקולי (140 שקלים), ופילה לוקוס עם קרם כרובית וסלט של עגבניות שרי (160 שקלים). שתי המנות מצוינות – הדגים טריים, עשויים בדיוק במידה הנכונה. השילובים בשתי המנות מוצלחים, וכל אחת מיוחדת בדרכה. התפריט מציע עוד מגוון רחב של דגים בשילובים יותר מוכרים, אבל שתי המנות הללו מדגימות את המיומנות הגבוהה של השף וצוות הטבחים, ה-סיבה להגיע לכאן.

שמחנו לגלות כי תפריט הקינוחים כולל מוס שוקולד ועוגות גבינה ללא סוכר, אפשרות שבמרבית המסעדות בארץ עדיין לא מוצעת. עוגת הגבינה שהזמנו (48 שקלים) הייתה חביבה – בסיס של בצק שוקולדי, מוס גבינה עמיד, ומעל פירורי שוקולד של אותו בצק. יש טובות ממנה, אבל הן בדרך כלל עתירות סוכר. עכשיו, כל שנותר לנו הוא לראות, האם העצלנות התל אביבית תגבר על התשוקה שלנו לנסות עוד מנות מהתפריט שלהם.

הצדף – שד' משה דיין פינת יוסף ספיר 2 ראשון לציון, 03-9627111. א'-שבת 12:00-24:00

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר