הקומדיה הצרפתית 'רבע עוף' עם לואי דה פינס וקולוש אצלכם בבית

הסרט מוצג במסגרת פסטיבל הקומדיה הצרפתית ה-6 והפעם בפלטפורמה מקוונת. הביקורת קבעה כי הקומדיה רבע עוף היא הצלחה ענקית של צחוק סוחף

'עדן סינמה' החליטה לא לוותר, ולמרות הקורונה ארגנה את פסטיבל הקומדיה הצרפתית ה- 6. הפעם לא בבתי קולנוע אלא בפלטפורמה מקוונת, וזאת בתמיכת המכון הצרפתי בישראל ויוני פרנס פילמס. התוכנית כוללת 24 סרטים שיוצגו ב– VOD באתרים של  סינמטק תל אביב, סינמטק ירושלים, סינמטק שדרות, באתר של בתי הקולנוע לב, וכן ב- VOD של yes. זאת עד 22 בדצמבר 2020, כאשר הצפייה בסרטים היא בתשלום.

הסרט 'רבע עוף' מ- 1976 הוא קומדיה מצחיקה על נושא ביקורות אוכל, קלאסיקה צרפתית עם לואי דה פינס, שהנושא בו היא עוסקת רלבנטי ונכון תמיד. לואי דה פינס המצחיק ביותר, מגלם בסרט (104 דקות) את דמותו של מומחה מזון גורמה ומוציא לאור של מדריך מסעדות יוקרתי. כל עולמו חרב כשלשוק נכנסת רשת מזון מהיר בלתי נסבלת, והוא מכריז מלחמה טוטאלית על התופעה (עם הרבה רעש וצלצולים). אבל אם זה לא הספיק, אלוהים מחליט להעניש אותו באובדן חוש הטעם. האיש על סף התאבדות, בעיקר כשבנו מבשר לו שהוא רוצה להיות ליצן במקום טועם מקצועי. עכשיו הוא גם רוצה לקחת את כולם אתו לגיהינום.

 

הקופות בצרפת ובארצות דוברות צרפתית אחרות צלצלו, הקהל אהב, והביקורת שם קבעה כי הקומדיה רבע עוף היא הצלחה ענקית של צחוק סוחף, שגם מציגה באמצעות דה פינס וקולוש את ההתפתחות והסכנות של התעשייתיות באוכל. ואם הצרפתים שמבינים משהו באוכל אהבו, אז מוצע גם לכם לצפות.

במאי: קלוד זידי; תסריט: קלוד זידי, מישל פאברה; שחקנים: לואי דה פונס, קולוש, אן זאקריאס; 104 דקות. הסרט בצרפתית עם כתוביות לעברית

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר