השבוע בענף היין 300: תמונת מצב – 300 שבועות בענף היין הישראלי, מיוחד – 40 יינניות וייננים ממליצים על יין שלהם ושל יקב עמית

השבוע בגיליון ה-300: שורות העורך רני רוגל, אלון גונן מקלף את הענף, מיכל בן יוסף עם 3 יינות, גלית בר און על שני אלולים, יונתן לבני מציע 10 יינות לחג וגלית על ה- 10 שלה. פרויקט חג מיוחד: 80 יינות מומלצים של ייננים ועמיתיהם. שנה טובה ולחיים!
רני רוגל. צילום רועי רוגל

רני רוגל: שורות העורך

300 שבועות – חמש שנים, תשעה חודשים ועוד קצת. מה אתה מתרגש רני? אתר אכול ושאטו שלך קיים כבר קרוב ל- 17 שנים וחצי, ואתה מתרגש מחמש שנים, תשעה חודשים ועוד קצת?

כן, כי אני מרגיש שעם 'השבוע בענף היין' עשינו משהו והטבענו חותם בענף – בתוכו וגם החוצה. ואם זה לא נכון או לא מדויק, אז למה שפעם אחת לא אעוף על עצמי?

הרעיון היה של אלון גונן, הביצוע והמימוש של אלון ושלי, בעזרת חברים טובים בענף. על התכנים והנושאים בהם עסקנו ב- 300 שבועות אלה, תקראו בסקירה של אלון מיד בהמשך – 'רטרוספקטיבה' כיניתי אותה בשלבי ההכנות.

לא החמצנו ולו שבוע אחד מחמש שנים, תשעה חודשים ועוד קצת אלה. אלון כתב במהלך התקופה את המדור מערים ומדינות שונות, שנינו גם מבתי חולים לא עלינו, אני הוספתי וערכתי מרעננה תחילה והרצליה בהמשך, וגם מניו יורק, ליברפול (טיול ביטלס), טוסקנה ופוליה באיטליה, ברלין, פריז, ופוקט תאילנד – הכול בימים שעוד טסנו לחו"ל.

חלקכם גם השתתפתם בכתיבה וצילומים, אחרים סיפרו לנו על דברים שמתרחשים – ואלה הפכו לכתבות בהמשך. התחלנו עם מדורים קצרים של 2000 מילים וקצת, והלכנו והארכנו עד 6,000 מילים למדור – והמחאות הלכו ורבו. כשאני מסתכל על נחש המילים והתמונות השבועי אני מבין את המוחים, את המתעייפים, ואת אלה שאף פעם לא קראו מעבר לכתבות הראשונות כל שבוע.

היום אנחנו חונכים מבנה חדש וקומפקטי של המדור, שמוליך אל הכתבות. מן הסתם יעבור זמן של תיקונים ושיפורים עד שיבשיל ויגיע למצב אופטימלי – ואז נשנה שוב.

אני רואה שבלי משים עברתי משורות לכרם שלם, אז רק מפנה תשומת לב לפרויקט ההמלצות המיוחד שלנו – 40 יינניות וייננים ממליצים על היינות שלהם לחג, ועל יינות של עמיתים. 80 יינות בכתבה אחת.

לפני פרידה: בחודש ספטמבר כולו לא יתפרסם 'השבוע בענף היין'. אנו נהיה בחופשת חגים וניתן לכורמים ולייננים להתקרב לסיום הבציר והתסיסות במרבית האזורים. ניפגש אחרי החגים בשישי 2.10.21.

תודה לכל השותפות והשותפים לכתיבה ולהעברת תמונות למערכת, תודה למעירים ולמגיבות, ותודה ענקית לכל הקוראות והקוראים. שתהיה שנה טובה ולחיים!

צילום קובי ארביב

בציר 2021 – הדוריף שנתפס

קובי ארביב יינן יקב מיה לוצ'ה (בשעות היום יינן ראשי של יקב רקנאטי) צילם וכתב:  "בצילום רשת נירוסטה בה עוברים הפרי ומיץ הענבים הניגר מהקראשר לטובת Bleeding ("דימום"), על מנת להעלות את אחוז הקליפות ביחס לנוזל במכל, לטובת יין עשיר יותר, בעל מבנה מוצק, ומרוכז יותר. גרגר אחד של דוריף (פטיט סירה) נתפס תוך כדי הפעולה בעדשת המצלמה".

אלון גונן. צילום איל גוטמן

אלון גונן: 300 שבועות בענף היין הישראלי

מאות רבות של כתבות שמסקרות את ענף היין הישראלי העלינו באתר במהלך יותר מחמש שנים וחצי האחרונות. כל יום שישי בשבוע, כמו שעון שוויצרי, לא ויתרנו ולא החסרנו ולו פעם אחת. העורך, היועצת הלשונית, היועץ המשפטי – כולם עד השעות הקטנות של הלילה בין חמישי לשישי.

קראו כאן

 

מימי בן יוסף באחת הפעולות האהובות עליו. ממש לא רק. צילום איל גוטמן

מיכאל בן יוסף: 3 יינות מומלצים לראש השנה

מיכאל (מימי) בן יוסף הוא כותב יין ותיק ואושיית יין מדהימה. בן 90 הצעיר ביותר שאנחנו מכירים. מזל טוב והרבה בריאות למימי ולאביבה רעייתו.

קראו את המלצותיו כאן

 

בתמונה משמאל סבא אהרון של גלית בר און עם חבר במסעדה בחיפה. מאלבומי המשפחה

גלית בר און: אלול של סבא אהרון ואלול של סוסון ים

בערב החג סבא אהרון היה מציב בחגיגיות על שולחן החג שני בקבוקים מלאים בנוזל סגול, עכור ומקציף, שכל המבוגרים העמידו פנים שהם אוהבים. מה הקשר בין סבא אהרון לאלול של סוסון ים? 

קראו כאן

 

יונתן לבני. צילום סטודיו המצלמה שלי

יונתן לבני מבקר: עשרה בקבוקי יין לבן ירדו לעולם

'עשר' או 'עשרה' הוא מספר מיוחד ביהדות: עשרת הדיברות לעומת עשר המכות. עשרה קבין של יופי ירדו לעולם, תשעה מהם נטלה ירושלים, ובתחילת תשרי אנחנו מדברים על עשרת ימי תשובה שלפני ראש השנה. אני נאלצתי לבחור מבין מאות היקבים בארץ את עשרת היינות הלבנים החביבים עלי לקראת השנה החדשה.

קראו כאן

גלית בר און

גלית בר און: קשה לבחור 10 יינות לארוחת חג

לבחור יין לראש השנה זו משימה קשה. צריך להביא בחשבון שארוחת חג היא הרבה פעמים ארוחה שיש בה מגוון מאוד גדול של מאכלים וסגנונות בישול, וצריך לנסות לחשוב על קהל סועדים מאוד לא אחיד מבחינת גילאים, טעמים, והעדפות. את הבחירה של גלית

קראו כאן

 

פרויקט מיוחד

ראש השנה תשפ"ב 2021 – המלצות היינניות והייננים

לקראת ראש השנה ביקשנו מיינניות וייננים עסוקים וטרודים מעל הראש בבציר להמליץ על יינות שלהם לארוחות החג (בסדר אלפביתי של שמות היקבים). לא פחות מעניין – ביקשנו המלצות על יינות של עמיתים, וכאן הופתענו מכמה שמות לא מוכרים.

קראו כאן

 

איור ועיצוב איה אדמון מייזלס

 

 

 

 

 

 

 

תגובה אחת

  1. השבוע בענף היין מספר 300 …
    כמה מילים… דבר ראשון העורך רני רוגל עריכה מצויינת ואני יודע שזה היה פשוט לארגן כזאת כתבה ערוכה..

    2. רואים שינוי לטובה בשנים האחרונות לגבי צריכה של יינות לבנים ורוזה וטוב שכך.. אצלינו בשבת בצהרים בכמה לוקיישנים נפתחים מעל 100 בקבוקי יין לבן ורוזה..

    3. רוב היינות דגל האדומים נפתחים אצלי כ7 שנים אחרי הבציר ומעלה רק ככה הם יותר טעימים לי..
    כל היינות הצעירים שנפתחים אצלינו זה לבדוק פונטיציאל עתידי… כרגע שותה בעיקר מבצירי 2010 ועד 2014..

    4. לגבי המצב בקבוצות יין בפייס או בווצאפ..
    חושב שחייבים יותר גילוי נאות מצד המפרסם.. יש שמה המון פירסומים אינטרסנטים וכלכליים וחבל שהממליץ או המפרסם לא רושם כשהוא מפרסם שהוא כשור לנושא דרך זה שאו שהוא עובד ביקב או בחנות יין או סוכן כלשהו.. חבל זה רק הורס..
    אני שנים בענף היין ברשת ולא לקחתי שום מתנה מאף יקב
    או חנות יין.. הכל שילמתי ממיטב כספי.. וכל מי שמכיר אותי יודע שאני מפרסם רק את היינות שאני אוהב.. ומה שלא לא !!

    5. לגבי יקב רמת הגולן.. אחד מתןך הטופ 10 האהובים עליי..
    ברור שכל הכבוד זה ליינן ויקטור שונפלד עם לא הוא לא חושב שהייתי קונה מהם כ"כ הרבה.. הטביעת אצבע שלו נטו היא ההצלחה הרבה של היקב.. ויש להם מזל.. הם בהנהלה ובשיווק קצת עפים על עצמם.. (לי אישית יש מזל שאני לא קונה מולם אלה דרך חברים סוכנים שדואגים שאני יקבל את היינות עד הבית).. אצלי אישית שרות זה במקום הראשון..
    כרגע נכון להיום בירושלים והמרכז בציבור הדתי הוא הייקב המוביל במכירות יין ויש לכם השוק הכי טוב.. ולמה כי הם מצליחים להתיישן מצוין.. הכל בגלל ויקטור שונפלד ..
    איך אומרים אצלינו אין אירוע בלי מבעבע שלהם..
    ברור שיש עוד מלא יינות שמתיישנים מצוין.. יתיר הרי גליל כרמל קסטל פלם צרעה בזלת ועוד..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר