חדש בבתי הקולנוע: הפלא מפריז (Fahim) עם ז'ראר דפרדייה

פאהים נאלץ בגיל 8 לעזוב את אימו ואת ארצו. לאחר שהגיע לצרפת מבלי לדעת את השפה ולהכיר את אורח החיים הוא הצליח לשרוד וארבע שנים אחר כך למרות שלא היו לו מסמכים ולמרות שהיה חסר בית הפך לאלוף צרפת בשחמט לילדים עד גיל 12
הסרט המבוסס על הספר "המלך החשאי" של פאהים מוחמד, קזבייה פרמנטייה וסופי לה קלנק, זכה בפרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל הסרט הפרנקופוני בנאמור, והוקרן בפסטיבלים רבים ברחבי העולם. תסריט ובימוי: פייר-פרנסואה מרטן–לוואל. שותפים לכתיבת התסריט: טיבו ואהול , פיליפ אנו. הופק בצרפת 2019, 107 דקות, דובר צרפתית ובנגלית עם תרגום לעברית. הפצה רד קייפ

סרטו של פייר-פרנסואה מרטן-לוואל כבר הוקרן בארץ מתחילת 2022 תחת השם 'פאהים – הרחק מהבית' במסגרות כמו פסטיבל הסרטים בחיפה או טרום בכורה בסינמטק תל אביב. עתה מגיע הסרט להקרנות החל מ- 23 ביוני 2022 בסינמטק תל אביב, רשת מובילנד וברחבי הארץ.

הסרט מ- 2019 הוא סיפורם האמיתי ומעורר ההשראה של אב ובנו, מהגרים בלתי חוקיים הבורחים מבנגלדש לצרפת. האב חי ברחוב ומתפרנס בקושי רב, אך מזהה בבנו פאהים כישרון יוצא דופן לשחמט. הבן נשלח ללימודים אצל מורה מזדקן – ז'ראר דפרדייה, שמצליח להדריכו עד להשתתפות באליפות צרפת בשחמט – עובדה לא מובנת מאליה לאור העובדה שמדובר בבן של מהגר. אבל רגע לפני האליפות האב נתפס, והמשפחה מקבלת צו גירוש חזרה לבנגלדש. עכשיו עליהם להחליט האם פאהים יישאר לבדו בצרפת או יחזור עם אביו לחיק משפחתו. סיפור אמיתי זה שהסעיר את צרפת, הדהים עוד יותר כאשר פאהים שהתמודד עם אתגרים קשים בחייו, זכה באליפות צרפת לשחמט.

זהו סרט מרגש, מלא אופטימיות ותקווה, עם משחק בולט של הילד פאהים, אותו מגלם אסד אחמד, איזבל נאנטי מגלמת את מתילד – אישה צבעונית ויצרית, לה יש מקום מרכזי בעלילה ובחייו של המורה, וכמובן ז'ראר דפרדייה, שכמו תמיד מלא בכריזמה עוצמתית וממגנטת. תפקיד המורה הקשוח אך טוב הלב תפור למידותיו הגדולות, עליהן הוא צוחק בהומור עצמי.

הסרט המבוסס על הספר "המלך החשאי" של פאהים מוחמד, קזבייה פרמנטייה וסופי לה קלנק, זכה בפרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל הסרט הפרנקופוני בנאמור, והוקרן בפסטיבלים רבים ברחבי העולם. תסריט ובימוי: פייר-פרנסואה מרטן–לוואל. שותפים לכתיבת התסריט: טיבו ואהול , פיליפ אנו. הופק בצרפת 2019, 107 דקות, דובר צרפתית ובנגלית עם תרגום לעברית. הפצה רד קייפ.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר