חדש ממבשלת שקמה: בירה 'המשתה' משמרים בני 3000 שנה

'המשתה' היא בירה בסגנון אייל בלגי שמכילה שילוב של הרכב סוגי לתת ועם 4.7% אלכוהול. צילום מבשלת שקמה
מהדורה מיוחדת של בירה המיוצרת משמרים שנמצאו באתרים ארכיאולוגיים בארץ בכלי חרס מלפני כ-3000 שנה. נוצרה בשת"פ עם מוזיאון ישראל, האוניברסיטה העברית, רשות העתיקות, אוניברסיטת בר-אילן, אוניברסיטת תל אביב וחברת השמרים Primer's Yeast

מבשלת 'שקמה' משיקה בירה חדשה בשם 'המשתה', ששורשיה עתיקים ביותר. בשיתוף פעולה בין האוניברסיטה העברית, רשות העתיקות, אוניברסיטת בר-אילן, אוניברסיטת תל אביב וחברת השמרים Primer's Yeast,  בודדו שמרים מכלי חרס עתיקים, צאצאי אלה אשר שימשו בעת העתיקה להכנת בירה, ושימשו ליצירת בירת קראפט בת ימינו, המגישה לקהל הרחב את טעמי העבר במלוא הדרם.

בחפירות ארכיאולוגיות באתר תל צפית, נמצאו כלי חרס אשר שימשו לייצור בירה, מהם נלקחו דגימות למעבדה.  שם הצליחו החוקרים פרופסור רונן חזן ופרופסור מיכאל קלוטשטייין מהאוניברסיטה העברית, לבודד, לגדל ולאפיין את תאי השמרים המסוגלים לייצר בירה, וגילו כי מקורם בשמרים ששרדו אלפי שנים.

הברומייסטרים של שקמה קיבלו את אותם השמרים, שזכו לכינוי "שמרי מורשת", הרבו אותם במעבדה, התסיסו יחד עם שאר רכיבי הבירה, ויצרו את 'המשתה' שמגיעה עתה למדפים בישראל.

צילום מבשלת שקמה

'המשתה' היא בירה בסגנון אייל בלגי שמכילה שילוב של הרכב סוגי לתת, ביניהם לתת השעורה הישראלי הייחודי למבשלת שקמה, וכן זני כשות קלאסיים שלא מאפילים על הטעם והארומה הנוצרים משמרי המורשת. טעמה של הבירה קרמלי, עם מרירות קלה וגוף מלא, ומכילה 4.7% אלכוהול.

הבירה הושקה בשיתוף פעולה עם מוזיאון ישראל בירושלים, כחלק מתערוכת 'המשתה' של האוצרת נורית גושן, שמציגה את תרבות המשתה לאורך ההיסטוריה עם דוגמאות ארכיאולוגיות נדירות, בהן כלי הגשה, דימויי משתה עתיקים, כתובות מלכותיות ואף מתכונים קדומים, לצד יצירות אמנות ופריטים בני זמננו.

ענת מאיר, הברומייסטרית של מבשלת שקמה, אומרת: "האתגר הטכנולוגי היה להכיר את שמרי המורשת ואופן התנהגותם, ולייצר מהם לראשונה בירה בייצור תעשייתי, כך שכולם יוכלו לחוות את טעם הקסם הזה".

 אלעד חורש, מנהל קטגוריית הבירה בחברת CBC (החברה המרכזית למשקאות – קוקה קולה) בעלי 'שקמה', אומר: "גאווה גדולה עבורנו במבשלת שקמה לקחת חלק בפיתוח הבירה ההיסטורית, ולהביא לאוהבי הבירה טעמים מלפני 3000 שנה. אחרי שפיתחנו זן שעורה מקומי ייחודי, הברומייסטרים שלנו צלחו גם את האתגר הזה".

ניתן להשיג בירה שקמה 'המשתה' בחנויות מתמחות, ברים ומסעדות נבחרות. מחירה יקבע על ידי הקמעונאי בלבד. המחיר לבקבוק ברשת 'משקאות מנדלסון חשין'  12.50 ₪ (19.5.23)

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר