חדש מהברומאסטרים במבשלות בירה בינלאומיות: שקמה – בירת קראפט ישראלית

בירה שקמה פותחה במבשלת בוטיק קטנה של המבשלות הבינלאומיות באשקלון ומוצעת בשלושה סגנונות: אייל ענברי (5.5%), IPA (5.2%), מרצן לאגר (5.7%)

בירה ישראלית חדשה יוצאת לשוק ומעוררת עניין רב: בירת קראפט איכותית המיוצרת באשקלון לא פחות מאשר על ידי 'מבשלות בירה בינלאומיות' (מב"י) של החברה המרכזית למשקאות (קוקה קולה). שם הבירה "שקמה", והיא מיוצרת במבשלת בוטיק חדשה ששמה ניתן לה על שם נחל שקמה הסמוך למבשלה ממנו מגיעים המים עבור הבירה – אותם מים המהווים 95% מכל בירה.

צילום אמיר יעוקבי

לברומאסטרים של מב"י, עתירי ניסיון בבישול הבירות של קרלסברג וטובורג בישראל – שזוכות בדירוגים גבוהים בעולם, היה חלום ארוך שנים: ליצור משהו חדש וייחודי, בהיקף קטן ואיכות גבוהה, עשכאן אין מתכונים קייטמים אלא פיתוחים שלהם. לשם כך הוקמה מיקרו-מבשלה חדשה זאת ליד המבשלה הגדולה באשקלון, בה הם ייצרו בירות קראפט שהם אוהבים, בכמויות קטנות.

המיקרו מבשלה החדשה הוקמה עם ציוד מהמתקדמים בעולם, ומטרת הברומאסטרים של שקמה הייתה והינה, להביא לשוק הבירות הישראליות טעמים חדשים ומעניינים, שיתאימו גם לאוהבי קראפט וותיקים, וגם למי שושים את צעדיהם הראשונים בעולם זה של בירות הקראפט. עץ השקמה מקבל ביטוי על תוויות הבקבוקים, ומסמל את החיבור בין המבשלה למקום בו היא פועלת – דרום הארץ. התוויות עוצבו בהתאם לרוח המבשלה, כאשר כל סגנון בירה מקבל צבע משלו.

צילום אמיר יעוקבי

בירה שקמה מושקת תחילה בשלושה סגנונות, ובהמשך מבטיחים לנו כי יצטרפו טעמים וסגנונות נוספים: אייל ענברי – בירה קראפט בסגנון אייל ענברי, פירותי ועשיר בטעמי קרמל ומרירות נעימה – 5.5% אלכוהול; IPA – בירה קראפט בסגנון IPA קלאסי, עם ארומות של הדרים ופירות קיץ, ומרירות מודגשת – 5.2% אלכוהול; מרצן לאגר- בירה קראפט ישראלית בסגנון מרצן לאגר (הבירה שמיוצרת בבוואריה לפני חודשי איסור הייצור ההיסטוריים שם), ענברית עם טעמי קרמל עשירים ומרירות מרווה – 5.7% אלכוהול.

 שקמה מושקת בימים אלה (יוני 2021 ואילך) ברחבי הארץ, כאשר ניתן להשיגה כבר עכשיו בחנויות המתמחות ובהמשך גם בברים ובמסעדות נבחרות. המחיר בחנויות 13-15 ₪ לבקבוק (את המחיר הסופי קובע הקמעונאי).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר