חדש מ- Touch by Fusion: ריזלינג יבש מאזור ריינהאסן גרמניה בציר 2016

המטרה הייתה ליצור יין לבן בעל יכולת התבגרות והשתבחות בבקבוק. מעריך שהיין הזה יתבגר נפלא בבקבוק
התשוקה של דורון יצחקי היא לאתר בעולם הרחב את היקבים עם חומרי הגלם המצוינים ביותר, מזני הענבים המייצגים את ארץ המוצא בצורה מושלמת, ואשר מהם ניתן ליצור את היין המענג ביותר

Touch by Fusion הוא מיזם יין ייחודי של היינן דורון יצחקי (בן למשפחת יקב טוליפ), בו הוא מייצר יינות עם הטאץ' שלו ביקבים ברחבי העולם, כאשר הזן העיקרי מאפיין את ארץ המוצא, ומתובל בזנים נוספים במינונים שונים, כדי להגיע לשלמות אליה היינן שואף.

כפי שהוא אומר: "התשוקה שלי היא לאתר בעולם הרחב את היקבים עם חומרי הגלם המצוינים ביותר, מזני הענבים המייצגים את ארץ המוצא בצורה מושלמת, ואשר מהם ניתן ליצור את היין המענג ביותר. היות ואני מאמין שכמו בכל תבשיל איכותי חייב להיות יותר ממרכיב עיקרי אחד (גם סטייק טוב דורש תיבול…), כך גם ביין איכותי  נדרש זן דומיננטי אשר לו אני מוסיף מרכיבים נוספים כדי ליצור את היצירה הסופית".

היצירה האחרונה של דורון היא יין ריזלינג יבש מבציר 2016. בגרמניה מייצרים מזן הריזלינג קשת גדולה של יינות: יבשים, חצי יבשים, ויין מבציר מאוחר. היין החדש שהוא ייצר מורכב משלושה ריזלינגים מחלקות שונות בכרמים בוגרים מאזור ריינהאסן שבגרמניה, שהינו אזור יין קלאסי בעל מסורת של מאות שנים, הידוע בהבשלה הטובה של כרמיו שתורמים לעושר הארומטי של הענבים, ובמקביל שומרים על חמיצות גבוהה ומרעננת. התסיסה נעשתה בטמפרטורה קרה של 15 מעלות, עם שמרים מיוחדים להעצמת מאפייני הזן, ונמשכה כשישה שבועות. בסיום נשאר היין על שמריו כשבעה חודשים.

רשמי טעימה של דורון יצחקי: צבע היין ירקרק שקוף. באף מאפיינים של אפרסקים ומשמשים בשלים. הגוף מרשים. הטעם עשיר במינרליות (בזכות האדמה העשירה בצדפות ובמאובנים), פרי הדר ולימוניות נעימה ומאוזנת. החומציות מעניקה רעננות בפה, והסיומת ארוכהה. אלכוהול: 13%. ההערכה היא שהיין יתבגר נפלא בבקבוק. מחירו 79 ₪.

לכל הפרטים על Touch by Fusion והזמנת יינות

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר