חנוכה: מבחן הסופגניות

Tatti Bakery, צילום דניאל לילה
כמדי שנה מחרף שחר בן-פורת את נפשו, ויחד עם הטועמים שלו הם דוגמים סופגניות לקראת חג החנוכה. הנה הממצאים שלו, ויש גם זוכה בציון 10

Tatti Bakery – ציון: 10

Tatti Bakery, צילום דניאל לילה
Tatti Bakery, צילום דניאל לילה

גולת הכותרת של מבחן הסופגניות שלנו היא רשת הפטיסרי הקטנה והוותיקה. סופגניה במילוי קונפיטורת תות, במילוי גנאש שוקולד ומחית אגוזי לוז, במילוי גנאש שוקולד לבן ובציפוי שוקולד לבן, סוכריות צבעוניות ושברי עוגיות אוראו, במילוי גבינת שמנת, נגיעות דבש ושוקולד לבן, במילוי גנאש שוקולד בניחוח וויסקי ובמילוי קרמל מלוח, ציפוי שוקולד מריר ושברי בוטנים מלוחים – זה המבחר שמציעים כאן לחנוכה.

מדוע הם קיבלו את הציון הגבוה ביותר? הסופגניות שלהם מטוגנות אך לא שמנוניות וכבדות, בדיוק בנקודה בין דחוסות לאווריריות, והמילויים-ציפויים לא רק עשויים מחומרי גלם טובים אלא גם עובדים טוב עם הבצק. המילוי עם הקרמל המלוח היה הטעים ביותר, ואוהבי הסופגניה הקלאסית התענגו על זו של הרשת. גם המחירים הנוחים הופכים את הרכישה כאן למומלצת במיוחד.

6.2-7.8 שקלים. להשיג בסניפי הרשת.

פיס אוף קייק – ציון: 9

פיס אוף קייק
פיס אוף קייק, צילום מאיר בולקה

אנחנו אוהבים את המענה הרחב שמעניקה רשת זאת לטבעוניים, מהלך שהיא שומרת עליו גם במהלך החנוכה. מדובר בסופגניות שהן בין ספינג' לדונאטס, ללא מוצרי חלב, המגיעות עם ציפוי סוכר, מילוי דאבל ריבה, ציפוי חלבה או ציפוי שוקולד בלגי. לצד אלו יש גם סופגניות שבבצק שלהן תמצאו חלב וחמאה, והן נמכרות במילוי ריבת תות, מילוי וציפוי שוקולד בלגי או שוקולד נוטלה, מילוי ריבת חלב או קרם וניל.

הסופגניות הטבעוניות היו קלילות יותר, כמתבקש ממוצר ללא מוצרי חלב, רכות ואווריריות במידה. הסופגניות החלביות היו כבדות יותר, עשירות בטעמן אבל גם דחוסות למדי. בכל המקרים המילוי היה נדיב, והטעמים מוצלחים. מומלץ למי שמחפש סופגניות איכותיות ולא צריך את השילובים היצירתיים/מוגזמים שמציעים כיום במרבית המקומות.

5-6 שקלים. להשיג בסניפי הרשת.

מתוקה – ציון: 9

מתוקה
מתוקה, צילום בני גם זו לטובה

בקונדיטוריות של הרשת, כמו גם בשירות הקייטרינג שלה, אפשר למצוא מגוון רחב של מאכלים לחג. ליין הסופגניות הקלאסי לבדו כולל ארבעה סוגים, כולל מילוי של ריבת תות, מילוי קרם חלבה ועיטור כתר מרנג ורוד, וסופגניה טבעונית המומתקת בסילאן במילוי ריבת תות. בצד אלה יש את ליין סופגניות הביס, שנעשות כך שהמילוי יהיה נוכח בכל ביס, וזה מצליח להם.

אהבנו מאוד את סופגניית התות-סברינה – סופגניה פתוחה במילוי ריבת תות וקרם וניל קצפת בתוספת תות טרי; וכך גם את סופגניית אלפאחורס – במילוי קלאסי של ריבת חלב ובציפוי ריבת חלב וקוקוס. מילויים עשירים ושילובים מצוינים. הבסיס של הכל היא סופגניה מטוגנת, כמובן, מעט כבדה ושמנונית, אך מספקת.

5.5-8.5 שקלים. להשיג בסניפי הרשת וב-1-700-723-723.

קונדיטוריה שני – ציון: 8

קונדיטוריה שני
קונדיטוריה שני, צילום יפעת כהן

כאן ניסו לשלב בין שני קינוחים פופולאריים – פרלינים מצד אחד וסופגניות מצד שני. התוצאה היא מארז של 12 סופגניות עגולות וקטנות, שגודלן כגודלו של פרלין שאכל יותר מדי מתוקים והעלה קצת במשקל. בתוך מארז שכזה יש מספר טעמים – בורבון מריר וקקאו, פיסטוק קלוי, קוקונט קרוז, בראוניז אנד קרים, גולדן לוז ויוגורט תות.

הבסיס, כלומר הבצק, היה מספק מאוד, דחוס במידה הנכונה ולא שמנוני מדי; ואילו המילויים-ציפויים המגוונים הפתיעו לטובה. גם הצורה ואופן ההגשה הוסיפו נקודת זכות לרשת. כל זה, יש לציין, בצד הסופגניות המוכרות של הרשת.

59 שקלים. להשיג בסניפי הרשת.

בוטיק סנטרל – ציון: 8

בוטיק סנטרל
בוטיק סנטרל, צילום שרית גופן

הדבר הראשון שכדאי לדעת על הסופגניות של הרשת, זה שמדובר בסופגניות אפויות. כלומר – בריוש. כלומר – בצק מעולה וטעים, אבל לא חווית הסופגניה הקלאסית, אם את זה אתם מחפשים. את הסופגניה הזו ממלאים כאן במבחר מצומצם של מילויים – ריבת תות, שוקולד נוטלה, קרם פטיסייר, רום מסקרפונה או דובדבני אמרנה. המבחר מצומצם, אך הכמות של כל אחד מהמילויים בתוך הסופגניות גדולה, ובנוסף, המילויים איכותיים (אל תפספסו את דובדבן האמרנה).

7 שקלים. להשיג בסניפי הרשת.

מאפיות ג'ייקובס – ציון: 7

סופגניות אפויות של מאפיות ג'ייקובס
סופגניות אפויות של מאפיות ג'ייקובס, צילום רוני נחמיאס

גם כאן בוחרים בגרסה הדיאטטית לסופגניות, ומציעים לקראת חנוכה ליין של סופגניות אפויות. הבסיס הוא זה של כל הסופגניות האפויות באשר הן – בריוש, אלא שבמקרה זה הסופגניות היו יבשות מדי. מצד שני, יש להן מילויים נדיבים ואיכותיים. היו אמנם כמה בבחינת "מרוב עצים לא טועמים את היער", דוגמת טופי קראנץ', כלומר מילוי קרם פטיסייר וניל וגנאש טופי מלוח ולציפוי שטרוייזל פריך ומעל שברי שקד מקורמל; אבל אחרות, כגון הטירמיסו – מחצית הסופגניה טבולה בשוט אספרסו והכל עם מילוי של קרם מסקרפונה וניל ותלתל שוקולד לציפוי – היו הרבה יותר מוצלחות.

7.5-14 שקלים. להשיג בסניפי הרשת.

מאפיית ברמן – ציון: 7

מאפיית ברמן
מאפיית ברמן, צילום אסף אמברם

אם אצלכם יש תמיד ויכוח לגבי כמות המילוי הרצויה – אם בכלל, אז במאפייה פתרו לכם את הבעיה. מדובר במארז סופגניות הכולל שמונה סופגניות ללא מילוי, עם אריזת אבקת סוכר ומזרק ממולא ריבת תות. כך, כל אחד יכול להכין לעצמו את הסופגניה כפי שהוא אוהב. הבעיה טמונה, כמובן, באפשרות שמדובר באנשים חובבי ריבה, ואז הכמות במזרק לא תספיק לכולם. מצד שני, אפשר למלא במזרק מילויים אחרים שיש לכם בבית.

הריבה טובה, גם אם לא מהטעימות שטעמנו, והבצק בהתאם – דחוס במידה, שמנוני אך לא מעבר לצורך, ובסך הכל טעים. אם רוצים, יש גם סופגניות מוכנות – הסדרה החלבית הכוללת סופגניה במילוי גבינה וקרם עוגיות אוריאו, סופגניה במילוי קרם גבינה אוורירי ובציפוי גבינה מיוחד, סופגניה במילוי ריבת חלב וסופגניה במילוי קרם שוקולד חלב; והסדרה הקלאסית – במילוי ריבת תות, במילוי ריבת תות ובציפוי גנאש שוקולד מריר וסוכריות צבעוניות, במילוי קרם חלבה ובציפוי גנאש שוקולד לבן, ובמילוי קרם מוקה ארומאטי ובציפוי גנאש שוקולד לבן. מבין השילובים זה עם המוקה והשוקולד הלבן היה המוצלח ביותר, דוגמה טובה לכך שאפשר להצליח גם מבלי להשתמש ברכיבים רבים.

39.9 שקלים למארז, 5.7-7.9 שקלים לסופגניות. להשיג בסניפי הרשת.

בייקרי – ציון: 6

בייקרי
בייקרי, צילום עידית בן עוליאל

היו לנו הרבה ציפיות מהסופגניות של רשת הבייקרי, שרובן ככולן התבססו על המוצרים האיכותיים שהרשת מציעה, כולל ההתרשמות החיובית שלנו מהסופגניות של הרשת בשנה הקודמת – אז הן כיכבו בראש המבחן שלנו עם ציון 10.

ההתחלה הייתה דומה: הסופגניות נמכרות בשלוש צורות בלבד, ללא מילוי, עם ריבת תות ועם טופי קרמל. הריבה טובה מאוד וכך גם מילוי הטופי קרמל, אבל הבצק היה מאכזב מאוד. כבד, שומני ולא טעים במיוחד.

5-6 שקלים. להשיג בסניפי הרשת.

רולדין – ציון: 6

רולדין
רולדין, צילום רונן מנגן

רולדין ידועים במילויים היצירתיים והעשירים של הסופגניות שלה, וגם אם הם לא התחילו את הטרנד, הם ללא ספק מככבים בו. השנה החליטו לקחת השראה מעולם הקינוחים הצרפתי, וכך הגיעו לעולם סופגניות כגון שוקולטה ביאנקו – גנאש קרם חלב איטלקי בציפוי שוקולד בלגי עם צ'ייסר שוקולטה אגוזי לוז; מסקרפונה פירות יער – קרם מסקרפונה וניל בציפוי פירות אדומים, תחרת שוקולד ואוכמניות; בננה קופי-טופי – גנאש בננה בציפוי קרמל, דרג'ה שקדים מקורמלים ושוקולד חלב, פולי שוקולד קפה וצייסר טופי קופי; סנט הונורה – קרם מסקרפונה קרמל בציפוי קרמל שוקולד לבן, תחרת שוקולד, קרם שנטילי ופרופיטרולים; ועוד.

כל זה נשמע מפתה וגם נראה כך, אבל בפועל, חומרי הגלם בהם משתמשים כאן לא היו מהאיכותיים ביותר והדבר ניכר בטעמים; השילובים בחלק מהמקרים – כמו בבננה קופי-טופי – היו עם יותר מדי רכיבים בכדי שנצליח לזהות אותם (Less is More, גם בסופגניות); והבצק עצמו שהיה דחוס ולא מהטעימים שניסינו.

5-11 שקלים. להשיג בסניפי הרשת.

קפה גרג – ציון: 6

קפה גרג
קפה גרג, צילום אסף לוי

הסופגניות של קפה גרג הפתיעו אותנו בשני מובנים. טעמנו את הסופגניות של הרשת בשתי הזדמנויות שונות, ובשתיהן גילינו גישה חדשה ומוצלחת לסופגניות – למלא אותן בנדיבות רבה במילויים השונים: ריבת תות, גבינת פירורים או קרם קרמל חמאה ובציפוי גאנש קפה אגוזי לוז ופולי קפה. אהבנו מאוד את מילוי הגבינה, שאכן הזכיר את העוגה המפורסמת, רק בתוך סופגניה. זו היתה ההפתעה הראשונה והמוצלחת מביניהן. השנייה הייתה הרבה פחות רצויה – הסופגניות הגיעו אפויות למחצה, כך שחלקן הפנימי היה בצק "חי".

7 שקלים. להשיג בסניפי הרשת.

מאפה נאמן – ציון: 5

מאפה נאמן
מאפה נאמן

מבחוץ נראות הסופגניות של מאפה נאמן מבטיחות. ילדודס – הכוללת ציפוי של גנאש שוקולד וקישוט של סוכריות צבעוניות, רוזטה וגנאש שוקולד; סברינה – עם שמנת מדגסקר וניל במילוי, ואבקת סוכר ודובדבן מסוכר מעל; ואקלייר – כלומר מילוי של קצפת וניל, ציפוי של גנאש שוקולד, וקישוט עם פסים של שוקולד בלגי לבן; אלה רק שלוש דוגמאות למבחר הרב והמגוון. הבעיה היא שהסופגניות דחוסות מדי ויבשות, והמילויים ניתנים בכמות מצומצמת.

8-10 שקלים. להשיג בסניפי הרשת.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר