טיול חלומי בברלין בשילוב נהיגה ברכבי ספורט יוקרתיים

החוויה היא ביכולת לשלוט בהגה, לנסוע מהר, ועדיין לרסן את כוח הקרב והרצון של הפורשה לעוף קדימה
יצחק רביחיא עשה מה שרבים חולמים עליו אך רק מעטים מגשימים: נהיגה בפורשה 911 במהלך סופשבוע מיוחד שאין ספק כי הוא לא ישכח אותו, בליווי חיוך רחב ומלא אושר שלא נמחק ימים רבים

הרבה זמן חיכיתי לטיול הנהיגה הזה; טיול מרגש וחווייתי באופן יוצא דופן, וזו הפעם הראשונה שאני משתתף בטיול כה מיוחד באופיו ובפעילותו. ברגע שהתיישבתי במושב הנהג של הפורשה 911, ידעתי שמעתה כל מה שנותר לי לעשות זה לתת למסע הזה להתגלגל, ופשוט ליהנות מעוצמת המכונית ויכולותיה ומהדרך היפהפיה. אוי, כמה שאני נהניתי. זה היה ללא ספק אחד הטיולים היפים והמהנים שהשתתפתי בהם.

יצחק רביחיא מגשים חלום
יצחק רביחיא מגשים חלום

כמה פעמים חלמתם לנהוג במכוניות ספורט-על אקזוטיות כדוגמת פורשה 911 טורבו, מזראטי גראנטוריזמן, אסטון מרטין ואאודי? חברת Pure Adrenalin (פיור אדרנלין) מציעה חוויה שתיקח אתכם לקצות האדרנלין: טיולי נהיגה עצמית במכוניות ספורט-על הטובות בעולם, בכבישי אירופה היפים, בשילוב לינה בבתי מלון איכותיים ויוקרתיים, ארוחות גורמה ובילוי במועדוני לילה. הטיולים מיועדים לזוגות וליחידים המעוניינים בחוויית אקסטרים יוצאת דופן. דמיינו את עצמכם נוהגים בכבישים היפים באירופה כשהסאונד הנשמע הוא נהמת מאות כוחות סוס הבוקעים ממנועים עוצמתיים. הגג פתוח, ואתם נהנים מהאוויר הצלול בכבישי האוטובן ברחבי גרמניה, באלפים השוויצרים, באגמי צפון איטליה, בהרי שוויצריה ובאוסטריה, או לאורך הריביירה הצרפתית ומונקו, או ברחבי ארה"ב.

את ניר שרון, מנכ"ל החברה, פגשתי ביריד התיירות שהתקיים במרכז הירידים בתל אביב, והוא הבטיח טיול שאני לא אשכח לעולם. "חוויית חיים" אמר, וצדק. אני ספרתי את הימים עד הטיול הנחשק, קורא בשקיקה רשמים של לקוחות החברה שסיפרו על חוויית נהיגה ייחודית, טירוף חושים, אדרנלין מתפוצץ, פנטזיה מוטורית, תענוג השהייה במלונות היוקרה, החוויות הקולינריות במסעדות הגורמה, הטירוף במועדוני הלילה, וההפתעות שלוו לטיולים אלה.

ביום שישי עלינו על טיסת בוקר מתל אביב לברלין, ולאחר הנחיתה הגענו היישר למלון אינטרקונטיננטל במרכז ברלין. היום הראשון הוקדש לבילויים, שופינג, ארוחה במסעדת גורמה, שהות בספא המדהים המשתרע על פני 1,000 מ"ר וכולל חדר כושר משוכלל, 3 סאונות שונות, בריכת שחייה מרהיבה, אמבטיות עיסוי. יום זה הסתיים, כמו כל לילה במועדון לילה יוקרתי.

למחרת, לאחר ארוחת בוקר מפנקת במיוחד, יצאנו לאסוף את רכבי הפורשה 911 המיוחלים. הפורשה 911, עליכם לדעת, הוא האייקון של רכבי הספורט, ומכונית הספורט היוקרתית והמצליחה בכל הזמנים. פורשה 911 חוגגת 50 שנה על הכביש עם אבולוציה זהירה בעיצוב שמוכיחה את עצמה – מראה אתלטי וסקסי שמשדר ביטחון עצמי ונוכחות מרשימה. גרסת הטורבו שקיבלנו היא בעלת נפח מנוע של 3000 סמ"ק, 420 כוחות סוס, ותאוצה המגיעה מאפס ל- 100 קמ"ש ב- 4.2 שניות בלבד. אני מטורף על המותג הזה עוד לפני שהתיישבתי מאחורי ההגה, מדמיין את התנהגות הכביש הברוטאלית והמעודנת של הפורשה שעוד מחכה לי.

כבר ברחבת המלון, משם החל מסענו, גם הגרמנים קרי הרוח לא נותרו אדישים למראה שישה רכבי הפורשה שניצבים בשורה. נהמת המנועים הברוטאלית הקפיצה את הקונסיירז', שביקש לשמור על שלוות אורחי המלון. מספר הנחיות ותיאומים, ואנחנו יוצאים למסע של 400 ק"מ בשיירה מוטורית ששועטת קדימה בפרץ אנרגיה אדיר. מזג האוויר היה מושלם. יום שמש יפהפה עם שמיים כחולים ומרחבים ירוקים. יצאנו מברלין ושמנו פעמינו לביקור בפוטסדם ובטירת סנסוסי. יום הנהיגה הזה מרגיש כמו מסלול מרוצים ענק משולב בנופים כפריים, גבעות ירוקות, פריחת אביב אירופי קלאסי, ולא מעט מבטי הערצה של נהגים ועוברי אורח למראה שיירת הפורשה השועטת במסלול השמאלי של האוטובאן במהירויות מדהימות. כאן באו לביטוי המקצוענות והניסיון של ניר שרון וחברת פיור אדרנלין בתכנון הטיול ובחירת מסלולים מהממים, מעניינים ואטרקטיביים לעין, ובמקביל גם מתאימים לנהיגה במכוניות ספורט.

כאן אני מגיע לעיקר. מבחינתי לפחות, לא המהירות עשתה בהכרח את החוויה. המהירות היא מרכיב חשוב, ולא בכל יום אתה יכול לסחוט את הדוושה ולטוס במהירות של 200 – 300 קמ"ש. עיקר החוויה היא דווקא בעוצמת המנוע, בכוח העצור בו, בזינוק המהיר של חיית הכביש הזאת שדורשת ממך – תעיף אותי, אך באותה מידה נצמדת לכביש באמצעות הספוילר המרטט מאחור. החוויה היא ביכולת שלך לשלוט בהגה, לנסוע מהר, ועדיין לרסן את כוח הקרב והרצון של הפורשה לעוף קדימה. החוויה הזאת, שמתחילה בסחיטת דוושת הגז, גרמה לכולנו לפרץ אדרנלין, למתח משכר, לזעקות אושר ועונג שמלוות במתח שמצמיד את הגוף למושב בכל האצה של המנוע הברוטאלי שלה. הפורשה 911 היא צייתנית ומדויקת, מהמתגים שמאחורי ההגה – שבעצמו מגיב מעולה, דרך מושב ספורטיבי תומך ומתכוונן לכל תנוחת ישיבה שתרצו, וכלה ביכולות שלה להידבק לכביש, ללא כל סיכון, גם בעיקולים ובסיבובים חדים במהירויות גבוהות. חשוב להדגיש: נהיגה של מאות קילומטרים ביום במכונית ספורט דוגמת הפורשה, מחייבת ריכוז, רצינות,  מקצועיות, בגרות, והבנה שבמקרים רבים לא ניתן לעשות כל מה שרוצים.

היינו תריסר נהגים ונהגות, שלאורך המסלול חלקנו את מושב הנהג. מרביתם היו צעירים ממני, אך כולנו היינו חדורי להט ותשוקה לנהיגה. כולנו התפוצצנו בזעקות עונג ואושר כשמד המהירות טיפס מעבר ל- 200 קמ"ש, ואצל אחד הנהגים בקבוצה אף מעבר ל- 300 קמ"ש. ההתלהבות של כולנו הייתה עמוקה וסוחפת. האנרגיות היו בשמיים, זעקות האושר הרקיעו שחקים, והחיוך – החיוך לא מש מפינו. חלום שמתגשם.

התחנה הראשונה בעיר פוטסדם, עיר הבירה של מדינת המחוז ברנדנבורג, ולמעשה הינה מעין עיר פרבר של ברלין. לאחר שחלק ניכר מהעיר חרב במלחמת העולם השנייה, היא נראית כיום כיצירת אומנות מרהיבה של גנים, פארקים, מזרקות וארמונות. פארק סנסוסי בו ביקרנו, היה מרהיב במיוחד באביב, כשהעצים מלבלבים והפרחים בשיא פריחתם. לא בכדי הוא נמנה על רשימת האתרים למורשת עולמית של אונסק"ו. בלב המתחם ניצב ארמון יפהפה הכולל מספר אגפים, פסלים ואוצרות אומנות, תחנת רוח ונוף עוצר נשימה.

פארק סנסוסי מרהיב במיוחד באביב כשהעצים מלבלבים והפרחים בשיא פריחתם. צילום pixabay
פארק סנסוסי מרהיב במיוחד באביב כשהעצים מלבלבים והפרחים בשיא פריחתם. צילום pixabay

משם המשיך מסענו מערבה לכיוון העיר ברנדנבורג, השוכנת על נהר האפל. האזור משופע ביערות ומשובץ בכ- 3,500 אגמים, ולפיכך מהווה אטרקציה לתיירים. באזור זה יש גם שמורות טבע ואזורים מוגנים רבים. לאחר נהיגה ממושכת עצרנו לארוחת צהריים מאוחרת במסעדת גורמה איטלקית בלב העיר העתיקה; חוויה גסטרונומית כשלעצמה. בהמשך שוטטנו ביריד במרכז העיר, טעמנו גלידה מקומית, וחזינו באלפי הליטרים ששל בירה אותם גומעים תושבי העיר, כשהם נהנים מיום שמש ומוסיקה מקומית.

אוכל להמשיך ולתאר כאן מסלולי נסיעה וחוויות נהיגה לרוב, אך אסתפק בהמלצה למספר אטרקציות ובילויים מגוונים במסעדות הגורמה ובמועדוני הלילה של ברלין (אנחנו ביקרנו בפרל, אבל אחד המועדונים המומלצים והפרועים הוא הברגהיים). אל תוותרו על אי המוזיאונים – שם תמצאו מספר מוזיאונים מרשימים, ובראשם הפרגמון, מומלץ גם לבקר באנדרטה לזכר יהודי אירופה שנרצחו, המוזיאון היהודי, שער ברנדנבורג, גן החיות של ברלין הסמוך למלון אינטרקונטיננטל, מגדל הטלוויזיה של ברלין, כיכר אלכסנדר, הקתדרלה של ברלין, הרייכסטאג, צ'ק פוינט צ'רלי, וכמובן שיטוט ברבעים המיוחדים של העיר – מיטה, קרויצברג ועוד. אני משוכנע, שכמוני תשובו הביתה עם חיוך רחב ומלא אושר שלא נמחק ימים רבים. מאחל לכם טיול מהנה ונסיעה מהירה ובטוחה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר