טעימת סל יינות מעורב – ניו זילנד, ישראל וצרפת

ניו זילנדי, ישראלי וארבעה צרפתים נפגשים. תחילתה של בדיחה? לא, אלה יינות במפגש מועדון יולו. צילום יגאל ברנע
בדרך כלל כל ערב של מועדון יולו מוקדש לנושא אחד או ארץ אחת בתחום היין. הקו המקשר בערב זה היה ההנאה הגדולה מהיינות ומהמטעמים שהוגשו לצידם וכמובן מאווירת הביחד

מגוון שכזה כמו שהיה לנו במפגש יולו 152 (YOLO – רוצים לדעת מה זה? קראו בסוף), כבר מזמן לא פגשנו. לבן ניו זילנדי, אחריו קברנה פרנק תוצרת הארץ, ומשם לארבעה אזורי יין שונים בצרפת. מעניין. הקו המקשר היה ההנאה הגדולה שלנו מהערב, מהיינות ומהמטעמים, וכמובן מאווירת ה"ביחד".

Cloudy Bay Sauvignon Blanc 2014

יקב קלאודי ביי נוסד ב- 1985. הוא מייצר בעיקר יינות סוביניון בלאן, שרדונה ופינו נואר. הוא ממוקם בקצה הצפוני של האי הדרומי של ניו-זילנד. היין ששתינו זכה לביקורות נלהבות למדי ממבקרי יין מוכרים, שטעמו אותו בשנת 2015. הם אמנם ציינו בין היתר את הערכתם כי ליין פוטנציאל יישון, אבל כנראה שלטעמנו הוא כבר היה פחות מרשים. רשמי טעימה: צבע קש בהיר וצלול. אף המשלב דשא קצוץ, פרי הדר, פירות טרופיים. יין נעים מאוד לשתייה, אבל ללא מורכבות מיוחדת. מינרלי, טעמי פרי הדר (אשכולית), וגוון טרופי שמזכיר פירות קיוי וגויאבה. חמיצות נעימה ומעוררת. מינרלי במידה נעימה. סיומת ארוכה וטובה. ציון יולו 14.2 (88). מחירו 140 ₪.

צילום יגאל ברנע
צילום יגאל ברנע

יקב אופיר קברנה פרנק 2017

יקב משפחתי מאבן יהודה. הענבים מגיעים מאזור שפלת יהודה, ויין בהחלט נעים לחך. יצוין כי שתינו אותו בטעימה עיוורת. רשמי טעימה: צבע כהה ואטום. באף פרי אדום, מתקתק, מתובל בפלפל שחור ומנטה. בפה – פירות אדומים, אדמתי, חמיצות נעימה. סיומת מרירה ומעט מייבשת. ציון יולו 14.2 (88). מחירו 50 ₪.  תמורה טובה למחיר.

Les Fontanilles, Minervois Anne Gros 2010

Minervois הינו אזור יין שממוקם במערב הלנגדוק. יינות האזור מבוססים בדרך כלל על גרנאש, סירה ומורבדר, אך לצידם נמצא בבלנד קריניאן וסינסו (Cinsault). אן גרו ובעלה, יצרני יינות בורגון איכותיים, רכשו כרמים באזור זה ותורמים את איכות הידע היינני שלהם, והעניקו לנו ההנאה מהיין ששתינו, הבנוי על גרנאש, קריניאן, סירה וסינסו. רשמי טעימה: צבע אדום עמוק וצלול. יין מאוד מעניין. אף אדמתי, ניחוחות פרי שחור עשיר, מתובל בשוקולד וקפה. בפה – פרי שחור, מפולפל, עגול. גוף בינוני. מעט עשבוני ומריר. הסיומת ארוכה ונעימה. ציון יולו 14.8 (90). מחירו 160 ₪.

Chateau Marquis de Mons Margaux 1999

היין השני של שאטו לאטור דה מונס. היקב עצמו נחשב על האחוזות היותר יפות באזור מארגו. רשמי טעימה: הצבע אינו צלול, וגילו של היין כבר מתחיל לבוא לידי ביטוי בטבעת בגוון חום/תפוז המקיפה את היין. האף מאופק ומעט אלכוהולי. בפה – טחב, אדמה כבדה, קפה, פלפל שחור. יחד עם זאת יש איזון טוב עם חמיצות טובה ומרירות קלה. היין כבר בירידה. עדיין נהנינו ממנו, אבל סביר שהיינו נהנים יותר לו פגשנו אותו כמה שנים קודם. ציון יולו 15.2 (90). מחירו 250 ₪ בחו"ל.

Domaine Dominique Galllois Gevrey Chambertin 2016

יקב משפחתי שבסך הכול מעבדים בו כ- 40 דונם כרמים. היין מתיישן למשך 18 חודש בחביות עץ אלון צרפתי. רשמי טעימה: צבע קלאסי אדום כהה, האופייני ליין הג'ברי שמברטין. אף עשיר ונהדר, המשלב פירות אדומים, צרור פרחים, מגוון תבלינים וניחוח בשמתי, מתובל בנגיעה של טבק. גוף בינוני, חמיצות נעימה לחך. יין עגול, מעט מפולפל ועם גוון של מנטה. סיומת ארוכה ונעימה מאוד. יין מצוין כבר עתה, למרות גילו הצעיר. ציון יולו  16.5 (93). מחירו 370 ₪.

צילום יגאל ברנע
צילום יגאל ברנע

Domaine du Pegau Cuvee reserve Chateauneuf du Pape 2009

במפגש הקודם של יולו זכינו במגוון יינות מאזור זה. היין הנוכחי מורכב מ- 85% גרנאש ו- 15% סירה. רוברט פרקר ואחרים נהנו מאוד מהיין והעניקו לו ציונים גבוהים מאוד; כך גם אנחנו. רשמי טעימה: אף עשיר מלא בתותים. מעט מעושן ועם גוון של קפה. היין מורכב ממגוון שכבות, פרי אדום חזק, עשבי תיבול, טאנינים בולטים, חמיצות מעולה. יין עשיר, חלק וקטיפתי. בשרני וארוך. מעין גוון של ליקר דובדבנים בקצה. יופי של יין. ציון יולו 17.2 (94). מחירו 280 ₪.

 מה זה YOLO?

YOLO – you only live once – הוא מועדון חברים חובבי יין אותו הקמנו בשנת 2004. כולנו חובבי יין ותיקים, אשר החלטנו ליהנות יחדיו מהתחביב המשותף. אנו מתכנסים לערב יין ואוכל מדי יום ה’ האחרון בחודש בביתו של חבר מועדון ולפי תכנית שנתית קבועה מראש, בכ- 10 מפגשים שנתיים. המארח קובע את תכנית הערב ורוכש היינות. נוהגים לטעום עד 7 יינות שונים בערב, לכתוב ההתרשמות מהיין בטבלאות מוכנות ולתת ציון, על בסיס 20. כל יין נטעם, והחברים מציגים בעל פה כל אחד בתורו את דעתם ואת הציון. ממוצע הציונים נרשם ומתועד.

המטרות אותן קבענו לעצמנו – ליהנות, להכיר יינות שונים מהארץ ומהעולם, ברמותיהם השונות, ללמוד ולהעמיק בתחום היין ולגלות בו גילויים חדשים, וכאמור ליהנות מהערב המשותף. לכן אנו גם נוהגים לעיתים לגוון ע”י שילובו של בעל מקצוע מתחום היין, ובביקורים משותפים ביקבים ובטעימות. אנו מחווים דעתנו על היינות בפרמטרים המוכרים ובהתייחסות רצינית, אבל אנו מייחסים החשיבות קודם כול לאווירה המיוחדת שיצרנו, ולחוויה הכוללת של שתיית יין בחברותא ובלוויית אוכל מתאים, שגם הוא זוכה לתשומת לב בכל מפגש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר